معرفی آئودی A7 L، کوپهٔ چهاردری که سدان شد!

دوشنبه 30 فروردین 1400 - 10:30
مطالعه 6 دقیقه
Audi-A7-L-1
اولین آئودی مخصوص چین که از طریق جوینت ونچر سایک توسعه پیدا کرده، در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این خودرو، آئودی A7 L است که استایل...
تبلیغات

اولین آئودی مخصوص چین که از طریق جوینت ونچر سایک توسعه پیدا کرده، در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این خودرو، آئودی A7 L است که استایل اسپرت‌بک نسخهٔ جهانی خود را حالا با طراحی یک سدان سنتی با درب صندوق معمولی جایگزین کرده است. علاوه بر این، با توجه به علاقهٔ چینی‌ها به فضای پای زیاد در صندلی‌های عقب، فاصلهٔ محوری این نسخه نیز از اسپرت‌بک معمولی بیشتر شده است. فاصلهٔ بین دو محور این خودرو 98 میلی‌متر رشد یافته و به 3,026 میلی‌متر رسیده و طول کلی خودرو هم به 5,076 میلی‌متر افزایش یافته است.

در مورد طراحی A7 L حرف چندانی نمی‌توان زد زیرا این خودرو اساساً نسخه‌ای کشیده از A7 اسپرت‌بک است. این موضوع در مورد داخل خودرو هم صدق می‌کند و کابین کاملاً از نسخهٔ لیفت‌بک گرفته شده اما این حالا با فضای پای فراوان در عقب ترکیب شده است. A7 L به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ هیبریدی خفیف مجهز شده که 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ تحویل داده می‌شود.

A7 L به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است درحالی‌که سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب نیز مانور دادن با این سدان بزرگ در فضاهای تنگ را ساده‌تر می‌کند. آئودی نسخهٔ ویژه‌ای بنام «First Edition» را برای این خودرو تدارک دیده که تنها 1000 دستگاه از آن ساخته می‌شود و به همهٔ تجهیزات و آپشن‌های A7 مجهز خواهد بود.

A7 L در کنار نسخهٔ اسپرت‌بک معمولی در چین تولید و صرفاً در این کشور عرضه می‌شود. به گفتهٔ آئودی، تحویل این خودرو به خریداران در سه‌ماههٔ نخست سال 2022 آغاز می‌شود. ارباب حلقه‌ها انتظار دارد بتواند کل فروش خود در چین را تا اواسط دههٔ جاری به یک میلیون دستگاه برساند درحالی‌که این رقم سال گذشته 700 هزار دستگاه بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.