پردهبرداری از آئودی RS Q E-Tron مسابقات داکار 2022
اندکی پس از معرفی خودروی مسابقهای R8 LMS GT3 Evo II، بخش موتور اسپورت آئودی اقدام به رونمایی از محصول دیگری کرده است. RS Q E-Tron ماهیت کاملاً متفاوتی نسبت به سوپرکار 10 سیلندر این خودرو داشته و اولین خودروی رالی داکار ارباب حلقهها میباشد که باید یک ماجراجویی سخت را تجربه کند.
آئودی برنامههای الکتریکی جدیدی را برای بخش موتور اسپورت خود در نظر گرفته و با فاصله گرفتن از فرمول E به سمت رالی داکار حرکت کرده است. RS Q E-Tron علاوه بر ظاهری کاملاً متفاوت دارای قوای محرکه جالبتوجهی نیز هست.
ما با خودرویی تمام الکتریکی روبرو هستیم که دارای پیشرانههای نصب شده در جلو و عقب میباشد. این مجموعه از آئودی E-Tron FE07 حاضر در مسابقات فرمول E گرفته شده است. البته یک پیشرانه بنزینی نیز از مسابقات DTM قرض گرفته شده و نقش این پیشرانه نیز بخش داخلی سیستم تبدیل انرژی برای شارژ باتری میباشد. پیشرانه درونسوز در واقع به عنوان بهبود بخش شعاع حرکتی عمل کرده و در دورهای 4500 تا 6 هزار کار میکند.
آئودی میگوید این پیشرانه بنزینی بهطور خاص در محدودهای با راندمان بالا کار میکند تا آلایندگی پایین آمده و به کمتر از 200 گرم دیاکسید کربن به ازای هر کیلووات ساعت شارژ باتری برسد. این پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو توسط یک باک سوخت 295 لیتری که پشت اکسل جلو نصب شده تغذیه میشود.
مبدل انرژی نیز حاوی واحد پیشرانه-ژنراتور سوم MGU است که باتری را زمان فشار بیشتر خودرو شارژ میکند. آئودی اسپورت این قدبلند مسابقهای را با باتری 50 کیلووات ساعتی که وزن 370 کیلوگرمی داشته و از مکانیسم ریکاوری انرژی در زمان ترمز گرفتن پشتیبانی میکند معرفی کرده است.
ژرمنها میگویند قدرت کل این مجموعه 670 اسب بخار است. وزن خودرو نیز به خاطر قوانین رالی داکار حداقل 2 تن میباشد.
آئودی اظهار داشته RS Q E-Tron اولین بار در ماه جاری روانه برنامه تست جامعی خواهد شد تا آماده حضور در یکی از سختترین مسابقات خودرویی دنیا شود.