دوئل آئودی RS5 اسپرت‌بک و لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس

جمعه 23 مهر 1400 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Lexus-Audi
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس C63 AMG و جگوار XE SV Project 8
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ مقدماتی، گروه سوم، سدان‌های کامپکت پرفورمنس، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس C63 AMG و جگوار XE SV Project 8

مجموع آراء: 1379

آراء مرسدس: 994

آراء جگوار: 385

پیروز دوئل: مرسدس C63 AMG با کسب 72 درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

مرسدس C63 S AMG

جگوار XE SV Project 8

مرسدس C63 S AMG

آئودی RS5 اسپرت‌بک

لکسس IS500 F Sport

؟

ولوو S60 پولستار

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

؟

کپی لینک

 آئودی RS5 اسپرت‌بک

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2018

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: 89 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد

سیستم‌های ایمنی: 75 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی فوق‌العاده جذاب، رانندگی جذاب و سرگرم‌کننده، فضای بار و صندلی‌های عقب بیش از یک کوپه

نقاط منفی: صدای اگزوز همیشه جذاب نیست، سواری نه‌چندان راحت در سفت‌ترین حالت کمک‌فنرها

چکیده: آئودی RS5 اسپرت‌بک با موفقیت مزایای یک سدان اسپرت، یک کوپه و یک هاچ‌بک را باهم ترکیب کرده است. اینکه RS5 پرفورمنس فوق‌العاده و وحشیانه‌ای دارد اما درعین‌حال سواری آن مثل یک گرند تورر است، یک دستاورد چشمگیر مهندسی محسوب می‌شود. معمولاً تلاش برای ارائهٔ همه‌چیز برای همه سلایق، فرمول شکست‌خورده‌ای است اما آئودی RS5 این کار را در یک پکیج قانع‌کننده انجام داده است؛ بنابراین، برای کسانی که اولویتشان داشتن خودرویی است که بتواند همهٔ کارها را انجام دهد، این خودرو واقعاً ارزش بالایی خواهد داشت.

کپی لینک

لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس

تاریخ معرفی: فوریهٔ 2021

پلت‌فرم: New N تویوتا

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: 91 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 80 درصد

سیستم‌های ایمنی: 66 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 112 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر تهاجمی، کابین سطح بالا، صندلی‌های جلو کاملاً بدن را در برمی‌گیرند

نقاط منفی: فضای تنگ صندلی‌های عقب، گیربکس نه‌چندان دقیق، رقبا هندلینگ جذاب‌تری دارند

چکیده: لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس را می‌توان یک سدان نیمه اسپرت دانست زیرا غیر از پیشرانهٔ V8، هیچ تفاوت چشمگیر دیگری با مدل ضعیف‌تر IS350 ندارد و به همین دلیل حس یک سدان پرفورمنس تمام‌عیار را القا نمی‌کند؛ اما در عوض، IS500 رفتار آرامی دارد که آن‌را به خودرویی فوق‌العاده راحت برای استفاده‌های روزانه تبدیل می‌کند هرچند که تعلیق بیش‌ازحد نرم آن برای یک سدان اسپرت مناسب نیست. بااین‌همه، IS500 با توجه به قیمت، در این کلاس گزینهٔ قابل‌توجهی خواهد بود زیرا هیچ‌کدام از رقبا زیر کاپوت خود یک V8 تنفس طبیعی ندارند.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی RS5 اسپرت‌بک

لکسس IS500 F Sport

پیشرانه

2.9 لیتری V6

5.0 لیتری V8

تنفس

توئین توربو

طبیعی

قدرت

450 اسب بخار

472 اسب بخار

گشتاور

600 نیوتن متر

535 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

عقب

شتاب صفر تا 96

3.6 ثانیه

4.3 ثانیه

مسافت 400 متر

12.0 ثانیه

12.8 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر/ساعت

240 کیلومتر/ساعت

شتاب جانبی

0.98 جی

0.89 جی

توقف از 96

33.9 متر

33.8 متر

مصرف سوخت

11.2 لیتر ترکیبی

11.7 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

58 لیتر

66 لیتر

وزن

1860 کیلوگرم

1800 کیلوگرم

طول

4,783 میلی‌متر

4,757 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,824 میلی‌متر

2,799 میلی‌متر

حجم صندوق بار

465 لیتر

311 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت پایه آمریکا

76,445 دلار

57,575 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="95"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.