دوئل آئودی RS5 اسپرتبک و لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس
مرحلهٔ مقدماتی، گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس C63 AMG و جگوار XE SV Project 8
مجموع آراء: 1379
آراء مرسدس: 994
آراء جگوار: 385
پیروز دوئل: مرسدس C63 AMG با کسب 72 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن |
بامو M3 کامپتیشن | |
مرسدس C63 S AMG | جگوار XE SV Project 8 |
مرسدس C63 S AMG | |
آئودی RS5 اسپرتبک | لکسس IS500 F Sport |
؟ | |
ولوو S60 پولستار | کادیلاک CT4-V بلکوینگ |
؟ |
آئودی RS5 اسپرتبک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2018
پلتفرم: MLBevo گروه فولکسواگن
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 89 درصد
حفاظت از کودکان: 87 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد
سیستمهای ایمنی: 75 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی فوقالعاده جذاب، رانندگی جذاب و سرگرمکننده، فضای بار و صندلیهای عقب بیش از یک کوپه
نقاط منفی: صدای اگزوز همیشه جذاب نیست، سواری نهچندان راحت در سفتترین حالت کمکفنرها
چکیده: آئودی RS5 اسپرتبک با موفقیت مزایای یک سدان اسپرت، یک کوپه و یک هاچبک را باهم ترکیب کرده است. اینکه RS5 پرفورمنس فوقالعاده و وحشیانهای دارد اما درعینحال سواری آن مثل یک گرند تورر است، یک دستاورد چشمگیر مهندسی محسوب میشود. معمولاً تلاش برای ارائهٔ همهچیز برای همه سلایق، فرمول شکستخوردهای است اما آئودی RS5 این کار را در یک پکیج قانعکننده انجام داده است؛ بنابراین، برای کسانی که اولویتشان داشتن خودرویی است که بتواند همهٔ کارها را انجام دهد، این خودرو واقعاً ارزش بالایی خواهد داشت.
لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس
تاریخ معرفی: فوریهٔ 2021
پلتفرم: New N تویوتا
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 91 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 80 درصد
سیستمهای ایمنی: 66 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 112 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر تهاجمی، کابین سطح بالا، صندلیهای جلو کاملاً بدن را در برمیگیرند
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای عقب، گیربکس نهچندان دقیق، رقبا هندلینگ جذابتری دارند
چکیده: لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس را میتوان یک سدان نیمه اسپرت دانست زیرا غیر از پیشرانهٔ V8، هیچ تفاوت چشمگیر دیگری با مدل ضعیفتر IS350 ندارد و به همین دلیل حس یک سدان پرفورمنس تمامعیار را القا نمیکند؛ اما در عوض، IS500 رفتار آرامی دارد که آنرا به خودرویی فوقالعاده راحت برای استفادههای روزانه تبدیل میکند هرچند که تعلیق بیشازحد نرم آن برای یک سدان اسپرت مناسب نیست. بااینهمه، IS500 با توجه به قیمت، در این کلاس گزینهٔ قابلتوجهی خواهد بود زیرا هیچکدام از رقبا زیر کاپوت خود یک V8 تنفس طبیعی ندارند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی RS5 اسپرتبک | لکسس IS500 F Sport | |
پیشرانه | 2.9 لیتری V6 | 5.0 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | 450 اسب بخار | 472 اسب بخار |
گشتاور | 600 نیوتن متر | 535 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.6 ثانیه | 4.3 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.0 ثانیه | 12.8 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 240 کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | 0.98 جی | 0.89 جی |
توقف از 96 | 33.9 متر | 33.8 متر |
مصرف سوخت | 11.2 لیتر ترکیبی | 11.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 58 لیتر | 66 لیتر |
وزن | 1860 کیلوگرم | 1800 کیلوگرم |
طول | 4,783 میلیمتر | 4,757 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,824 میلیمتر | 2,799 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 465 لیتر | 311 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت پایه آمریکا | 76,445 دلار | 57,575 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="95"]