معرفی نسخهٔ مجلل آئودی A8 L هورش، رقیب مستقیم S کلاس مایباخ

شنبه 8 آبان 1400 - 11:30
مطالعه 7 دقیقه
Audi-A8-L-Horch-1
آئودی با تقلید از زیربرند مایباخ، اقدام به ساخت و معرفی نسخه‌ای کشیده‌تر و لوکس‌تر از سدان پرچم‌دار خود با نام A8 L هورش کرده است. البته متأسفانه...
تبلیغات

آئودی با تقلید از زیربرند مایباخ، اقدام به ساخت و معرفی نسخه‌ای کشیده‌تر و لوکس‌تر از سدان پرچم‌دار خود با نام A8 L هورش کرده است. البته متأسفانه آمریکایی‌ها نمی‌تواند از این تجمل در A8 بهره‌مند شوند زیرا این نسخه فعلاً فقط در چین عرضه می‌شود و پیش از نمایشگاه گوانگژو در این کشور رونمایی شده است. A8 L هورش بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ A8 ساخته شده و 130 میلی‌متر دیگر به طول آن افزوده است.

در همین حال، جلوپنجرهٔ خودرو با کروم بیشتر اصلاح شده تا حس لوکس‌تری به آن ببخشد. در پروفیل جانبی خودرو نیز رینگ‌های 20 اینچی منحصربه‌فردی دیده می‌شود که طراحی آن شبیه به بنتلی و مایباخ بوده و در میانهٔ آن‌ها لوگوی H هورش خودنمایی می‌کند. همین لوگوی روی تریم نقره‌ای‌رنگی در انتهای پنجره‌های جانبی عقب هم نقش بسته است. علاوه بر این، رو گلگیرهای جلو و زیر چراغ‌های عقب هم نوشتهٔ کرومی HORCH به چشم می‌خورد. A8 L هورش با دو رنگ بیرونی اختصاصی ارائه خواهد شد که مطابق با شخصیت مجلل آن طراحی شده‌اند اما برای کسانی که خواهان تمایز بیشتری هستند، طرح دورنگ هم قابل سفارش خواهد بود.

A8 L هورش همچنین پیش‌نمایشی از فیس‌لیفت A8 معمولی را هم ارائه کرده و درواقع بر اساس A8 مدل 2022 شکل گرفته است. این موضوع را می‌توان از چراغ‌های جلوی جدید و طراحی اصلاح‌شدهٔ سپر جلو فهمید که با A8 کنونی متفاوت هستند. در طراحی عقب خودرو اما تغییر چندانی صورت نگرفته و همان چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم دیده می‌شوند.

دلیل افزایش طول A8 L هورش بیشتر کردن ابهت آن نیست بلکه هدف از این کار فراهم کردن فضایی لوکس‌تر و جادارتر برای سرنشینان عقب بوده است؛ اما علاوه بر فضای بیشتر، در داخل این نسخه شاهد فضایی کاملاً مجلل با دو صندلی شخصی در عقب هستیم که بین آن‌ها یک کنسول مرکزی بزرگ با نوشتهٔ HORCH روی زیر آرنجی قرار گرفته است. همین نوشته روی بالش‌های صندلی‌های عقب و همین‌طور روی پارکابی‌ها به‌صورت چراغ‌دار نقش بسته است. تودوزی چرمی با دوخت لوزی شکل نیز صندلی‌ها و رو دری‌های خودرو را تزئین کرده است.

مثل A8 معمولی، این نسخه هم به ماساژور کمر در هر چهار صندلی و ماساژور پا برای صندلی‌های عقب مجهز است. در بخش تکنولوژی هم در جلوی خودرو دو نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلی‌ها در نظر گرفته شده درحالی‌که سرنشینان عقب هم از یک نمایشگر لمسی مرکزی بهره‌مند می‌شوند. در A8 L هورش سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته رانندگی ایمنی را فراهم می‌کنند و سیستم پارک خودکار هوشمند نیز پارک کردن خودرویی با چنین طول زیادی را آسان می‌کند.

اما نکتهٔ عجیب اینکه آئودی قوی‌ترین پیشرانهٔ A8 را برای این نسخه انتخاب نکرده و بجای پیشرانهٔ W12 و یا حتی V8، یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو را زیر کاپوت آن قرار داده است که تنها 340 اسب بخار قدرت دارد. البته دلیل این کار می‌تواند قوانین و مالیات‌های دولت چین برای پیشرانه‌های حجیم و بزرگ باشد.

انتظار می‌رود A8 L هورش در بازارهای خارج از چین هم فروخته شود اما سخنگوی آئودی آمریکا گفته است که این نسخهٔ مجلل در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. همچنین فعلاً نمی‌دانیم نسخه‌هایی از این خودرو که در دیگر بازارها عرضه خواهند شد با این نسخهٔ چینی متفاوت خواهند بود یا نه اما به گزارش رسانه‌های چینی، این A8 L هورش به‌طور خاص برای خریداران این کشور طراحی شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.