آئودی علاوه بر رونمایی از فیسلیفت A8 و A8 L و همینطور A8 L هورش برای بازار چین، فیسلیفت نسخهٔ اسپرت S8 را هم معرفی کرده است. این سدان اسپرت مسلماً یکی از مهمترین محصولات ارباب حلقهها محسوب میشود و حالا برای مدل 2022، مردان انگولشتات خیلی آنرا دستکاری نکردهاند. به همین دلیل، S8 جدید همان ظاهر آشنای خود را حفظ کرده و صرفاً تغییراتی ظریف روی آن اعمال شده است.
در ابتدا، جلوپنجره کمی عریضتر از قبل شده و خطوط افقی آن حالا جای خود را به طرح جدید لانهزنبوری مانند داده که نمای اسپرتی به خودرو بخشیده است. علاوه بر این، مثل نسخههای ضعیفتر، S8 جدید هم به چراغهای جلوی جدید و گرافیک تازهای برای چراغهای عقب مجهز شده تا با محصولات جدیدتر آئودی هماهنگ شود. در عقب نیز چهار سر اگزوز دایرهای که ویژگی معمول محصولات سری S آئودی اسپرت است حفظ شده است.
S8 بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چهارچرخ سیستم تعلیق فعال با توانایی پیشبینی مسیر پیش رو و دیفرانسیل اسپرت با توزیع فعال گشتاور بین چرخهای عقب مجهز است. با پرداخت هزینهای اضافی میتوان ترمزهای کربن سرامیکی را هم برای قدرت توقف بهتر سفارش داد.
زیر کاپوت S8 مدل 2022 همچنان همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو بدون تغییر باقیمانده که این یعنی مثل قبل 570 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، سدان پرچمدار اسپرت آئودی ظرف تنها 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که برای چنین خودروی بزرگ و سنگینی شتاب چشمگیری است.
متأسفانه فعلاً برای S8 جدید خبری از نسخهٔ قویتر پلاس که در نسل قبلی وجود داشت نیست. همچنین انتظار ارائهٔ مدل RS8 را هم نباید داشته باشیم زیرا آئودی هیچگاه نسخهٔ اسپرت تمامعیار RS را برای سدان پرچمدار خود ارائه نمیکند، دقیقاً مثل بامو که به ساخت M7 علاقهای ندارد. فروش آئودی S8 فیسلیفت ماه آینده در اروپا آغاز میشود و قیمت پایهٔ آن در آلمان از 144,800 یورو شروع خواهد شد.