معرفی آئودی Q5 E-Tron برای بازار چین؛ یک ID.6 با لباس شیکتر
آئودی در نمایشگاه گوانگژو از کراساوور الکتریکی جدیدی بنام Q5 E-Tron پردهبرداری کرده است. این خودرو اما اساساً یک فولکسواگن ID.6 است که لباس شیکتری بر تن کرده است. Q5 E-Tron همچنین در ظاهر هم شباهت زیادی به مدل Q4 E-Tron دارد و مثل نسخهٔ کشیدهتری از Q4 به نظر میرسد اما نتیجهٔ کار خودرویی ناهماهنگ و بدقواره از آب درنیامده و همچنان جذاب به نظر میرسد.
Q5 E-Tron پس از سدان A7 L که اوایل سال جاری معرفی شد، دومین محصول آئودی است که توسط جوینت ونچر فولکسواگن-سایک بهطور انحصاری برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. این خودرو که از لحاظ فنی نسخهٔ لوکسی از فولکسواگن ID.6 محسوب میشود، به سه ردیف صندلی مجهز است و حداکثر ظرفیت حمل هفت نفر را دارد اما نسخهٔ ششنفرهٔ آنهم با صندلیهای خلبانی در ردیف دوم ارائه خواهد شد.
این کراساوور جدید الکتریکی 4,876 میلیمتر طول و 2,965 میلیمتر فاصلهٔ محوری دارد که دقیقاً با ID.6 یکسان است. این خودرو در نسخههای 40 و 50 معرفی شده که به ترتیب محرک عقب و چهارچرخ محرک هستند و در تصاویر با رنگهای سفید و قرمز دیده میشوند.
نسخهٔ 40 یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت در عقب دارد اما نسخهٔ 50 در جلو هم به یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموع قدرت را به 302 اسب بخار میرساند. هردو نسخه اما از پکیج باطری یکسان 83.4 کیلووات ساعتی استفاده میکنند. علاوه بر این، یک نسخهٔ پایه با نام 35 هم ارائه خواهد شد که محرک عقب و تک موتوره با 177 اسب بخار قدرت و باطری کوچکتر 55 کیلووات ساعتی خواهد بود.
Q5 E-Tron که بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکسواگن ساخته شده است، فقط در چین عرضه خواهد شد و آئودی برای بازارهای اروپا و آمریکای شمالی مدل سطح بالاتر Q6 E-Tron را ارائه خواهد کرد. این مدل جدید قرار است سال آینده بهعنوان اولین محصول الکتریکی آئودی که روی پلتفرم PPE ساخته میشود رونمایی شود. این پلتفرم بهطور مشترک با پورشه توسعه پیدا کرده و در نسل بعدی ماکان که الکتریکی خواهد بود هم استفاده خواهد شد.