آئودی RS Q E-Tron رالی در برابر R8، کدامیک سریعتر است؟
آئودی RS Q E-Tron یک خودروی آفرود فوقالعاده پیشرفته است که از قوای محرکه الکتریکی استفاده میکند و البته یک پیشرانه درونسوز نیز به عنوان ژنراتور در دل آن وجود دارد. در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد این خودروی رالی داکار در برابر سوپر اسپرت مشهور ارباب حلقهها یعنی آئودی R8 ده سیلندر قرار میگیرد. محصول مسابقهای آئودی از پیشرانههای الکتریکی خودروی فرمول E آئودی FE07 سال 2021 استفاده میکند. یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی متعلق به خودروی DTM آئودی نیز به عنوان ژنراتور حضور دارد تا باتری 52 کیلووات ساعتی را شارژ کند.
به گزارش motor1، قوانین مسابقات میگویند قدرت این خودرو باید به 335 اسب بخار محدود شود اما با استفاده از یک دکمه در کابین میتوان قدرت را دو برابر کرده و به 670 اسب بخار رساند. درحالیکه آئودی RS Q E-Tron خبر از آینده میدهد، آئودی R8 به معنی پایان یک دوران طلایی است. ژرمنها قبلاً تائید کردهاند جانشین این سوپرکار دوستداشتنی یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود؛ اما R8 حاضر در این مسابقه درگ به پیشرانه 10 سیلندر 612 اسب بخاری مجهز است.
احتمالاً انتظار دارید RS Q E-Tron به عنوان خودرویی الکتریکی کاملاً ساکت باشد اما اینطور نیست. حتی در حالت توقف نیز نالهای گیرا به گوش میرسد. وقتی سیستم ولتاژ بالا روشن شود صدا بیشتر خواهد شد. بدون وجود سیستم ارتباطی خاص امکان شنیدن صدای کمکراننده وجود نخواهد داشت. این خودروی رالی داکار فاقد سیستم کنترل لانچ بوده و بنابراین راننده برای استارت خوب باید مهارت بالایی داشته باشد. این خودرو در مسابقه اول برنده میشود اما دومی را میبازد. این مسابقه سوم است که تعیین کننده بوده و در نهایت RS Q E-Tron پیروز میدان لقب میگیرد.
در مسابقه رولینگ و با وجود گشتاور آنی، محصول مسابقهای آئودی دو مسابقه اول را میبرد اما در مسابقه سوم آئودی R8 کار را از دنده دو شروع میکند و بنابراین کمی متفاوت ظاهر میشود. این خودرو بخش اعظم مسافت پیست را شانهبهشانه برادر الکتریکی خود میتازد و در نهایت پیروز میشود. چالش نهایی دو خودرو به تست ترمز از سرعت 161 کیلومتر در ساعت مربوط میشود. آئودی RS Q E-Tron فاقد ترمزهای ضد قفل بوده و وزن بیشتری دارد و بنابراین R8 اینجا یک پیروزی راحت را به دست میآورد.