درگ سدانهای لوکس و پرفورمنس آلمانی، آئودی S8 در برابر پانامرا توربو S
کارواو در یکی دیگر از ویدئوهای درگ خود سراغ دو سدان همخانواده یعنی آئودی S8 و پورشه پانامرا توربو S رفته است. هردوی این خودروها که ساخت گروه فولکسواگن هستند، از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مشترک استفاده میکنند اما این موتور در آئودی 570 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه به پورشه 630 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور تحویل میدهد.
در هردو خودرو نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود اما درحالیکه در آئودی این کار توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت میگیرد، پورشه از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند. علاوه بر این، پورشه در وزن هم برتری دارد و 140 کیلوگرم از رقیب انگولشتاتی سبکتر است و به همین دلیل ظرف تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد. البته آئودی هم این کار را در 3.8 ثانیه انجام میدهد و هنوز هم خودروی سریعی است.
بااینحال، معلوم است که در 400 متر S8 در برابر پانامرا توربو S هیچ شانسی ندارد و کاملاً عقب میافتد. در مسابقهٔ رولینگ هم تفاوتی وجود ندارد و مثل قبل، سدان پرچمدار ارباب حلقهها مغلوب رقیب اشتوتگارتی میشود. البته در این موضوع علاوه بر قدرت کمتر، گیربکس آئودی هم دخیل است زیرا در تنظیم آن، راحتی سرنشینان بر شتاب سریع اولویت دارد. فعلاً اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آئودی نسل بعدی A8 را خواهد ساخت یا نه در دست نیست ولی طبق گزارشها، پورشه ساخت نسل سوم پانامرا را در برنامههای خود دارد. البته ظاهراً این یک سدان الکتریکی خواهد بود که بالاتر از تایکان قرار میگیرد.
مشخصات فنی
پانامرا توربو S | آئودی S8 | |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 | 4.0 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | 630 اسب بخار | 570 اسب بخار |
گشتاور | 820 نیوتن متر | 800 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2080 کیلوگرم | 2220 کیلوگرم |
قیمت | 181,150 دلار | 118,595 دلار |