قدمت ۷۵ ساله تست تصادف در آئودی

جمعه 13 دی 1392 - 09:42
مطالعه 3 دقیقه
Audi crash tests
کمپانی ولوو به عنوان یکی از پیشگامان ایمنی خودروهای امروزی شناخته می‌شود و این در حالی است که آئودی از ۷۵ سال قبل، در زمینه ایمنی، مطالعات انجام...

کمپانی ولوو به عنوان یکی از پیشگامان ایمنی خودروهای امروزی شناخته می‌شود و این در حالی است که آئودی از ۷۵ سال قبل، در زمینه ایمنی، مطالعات انجام داده است. آئودی که در آن زمان با عنوان DKW شناخته می‌شد، یک مدل F7 را از بالای یک تپه برای بررسی مقاومت خودرو، رها کرد. البته این تست اولیه، بیشتر برای ایجاد یک نمایش عمومی بود تا جمع‌آوری اطلاعات ایمنی خودرو. مهندسان کمپانی می‌خواستند نشان دهند که محصول کارشان می‌تواند شرایط سخت را نیز تحمل کند. خودروی F7 از تپه پایین آمد و به حرکت خود ادامه می‌داد. وقتی بالاخره از حرکت ایستاد، موتور آن هنوز می‌توانست کار کند و بدنه‌ی آن نیز، ظاهراً آسیبی ندیده بود.

آئودی، اولین خودروسازی بود که «ناحیه‌های مچاله شدگی» را معرفی کرد، چیزی که بعدها یکی از ویژگی‌های استاندارد 1958 NSU پرینز شد. همچنین، این آئودی بود که استفاده از آدمک‌ها را در تست‌های تصادف رایج کرد و اولین مرکز تست تصادف را در سال ۱۹۷۰ در اینگولشتات آلمان راه‌اندازی کرد. البته آئودی، سیستم کیسه هوا را اختراع نکرد. به جای آن، در سال ۱۹۸۶ سیستمی با عنوان پروکون-تن (Procon-ten) معرفی کرد که به صورت خودکار فرمان را حرکت داده و باعث کشیدگی در کمربندهای ایمنی می‌شد. کنترلر این سیستم، هنگام تصادف از ناحیه جلو، عمل می‌کرد. با این حال، خودروهای امروزی آئودی، از همان سیستم معمول، یعنی کیسه هوا، استفاده می‌کنند.

تمام کارهایی که آئودی برای ایمنی خودروهایش انجام می‌دهد، برای بهتر کردن وجهه خود در بازارهای جهانی است. آئودی، همچنین در سال ۱۹۹۸، آئودی بخش ویژه تحقیقات تصادف (AARU) را در کمپانی خود، راه‌اندازی کرد و داده‌های واقعی را از تصادفات روزمره، مورد بررسی قرار داد. با این وجود، آئودی، همچنان باید تلاش بیشتری به خرج دهد؛ تنها سدان‌های A4 و A6 و کراس‌آور Q5 توانسته از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا، نمره قبولی بگیرند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.