آنچه که از تصاویر برداشت می شود ، این مدل نسخه ی بروز شده کانسپت Sport quattro می باشد که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2013 در معرض نمایش گذاشته شده بود . همانطور که از نام این مدل پیداست ، در چراغ های جلو این کانسپت از طرح شبکه ای LED و تکنولوژی نور لیزر بهره گرفته شده است .
به گفته ی آئودی طرح های ذوزنقه ای شکل که در چراغ جلو به کار گرفته شده است هر کدام وظیفه ی جداگانه ای بر عهده دارند . قسمت جلویی به کمک شبکه های LED پرتو نور ضعیفی تولید می کند . در هنگام نیاز به نور بیشتر قسمت جلویی در نقش یک دیافراگم عمل می کند و ذوزنقه ی داخلی نور لیزری را به کار می گیرد . تکنولوژی نورهای لیزری سه برابر درخشندگی بیش تری نسبت به چراغ های LED دارد و مسیر را در حدود 500 متر روشن خواهد کرد .
رنگ قرمز پلاسما و صفحه نمایش سه بعدی که از پردازنده ی Nvidia بهره می برد ، از دیگر ویژگی های این کانسپت است . همچون کانسپت فرانکفورت این کانسپت هم به پیشرانه plug-in هیبرید مجهز است . این پیشرانه از موتور الکتریکی دیسک شکل و یک موتور احتراق داخلی 4 لیتری V8 مجهز به توربوی دوقلو تشکیل شده است . این ترکیب قدرت 700 اسب بخار ، گشتاور 800 نیوتن متر ، شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه ای و حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را برای این کانسپت به ارمغان آورده است .
البته اخیرا خبرهایی مبنی بر ورود این کانسپت به خط تولید آئودی به گوش می رسد با این تفاوت که دیگر خبری از پیشرانه 700 اسب بخاری هیبرید نیست . آئودی تصمیم دارد در صورت ورود این کانسپت به خط تولید از یک موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر با قدرتی مابین 310 تا 350 اسب بخار در کنار سیستم چهارچرخ متحرک و پلتفرمی آلومینیومی - فیبرکربنی استفاده کند .