درگ جذاب آئودی R8 V10، پورشه 911 کررا GTS و آلفارومئو جیولیا QV
بخش کواتروی آئودی در طول این سالها خودروهای جذاب زیادی تولید کرده است. البته هیچکدام از این خودروها نمیتوانند جذابیت R8 V10 را داشته باشند. این سوپر اسپرت جذاب که در ابتدا با پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی عرضه شد طی سالهای بعدی و با استقبال طرفداران به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری مجهز گردید. لامبورگینی هوراکان به عنوان برادر ایتالیایی این خودرو نیز از قلب تپنده مشابهی سود میبرد. R8 ده سیلندری که در ویدئو مشاهده میکنید جزو مدلهای اولیه تولیدی است و بنابراین قدرت 610 اسب بخاری دارد. البته اسبهای پرقدرت این پیشرانه در دورهای بالاتر یعنی حدود 8 هزار ارائه میشود و بنابراین جذابیتهای زیادی دارد. در مقابل باید به پورشه 911 کررا GTS اشاره کنیم که قدرت 480 اسب بخاری خود را در دور 6500 ایجاد میکند.
شکی وجود ندارد که محصولات گروه فولکسواگن در خط مستقیم بسیار سریع هستند و آئودی و پورشه موردبحث مسافت 400 متر را در 11.4 و 11.1 ثانیه طی کردهاند. پورشه 911 کررا GTS نسل 992 در عرض 3.3 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد و این زمان برای سوپر اسپرت ارباب حلقهها 3.1 ثانیه خواهد بود. R8 پس از سرشاخ شدن با پورشه به سراغ آلفارومئو جیولیا QV میرود تا در رقابت درگ رولینگ شرکت نماید. سدان پرفورمنس ایتالیایی از دانش و تبحر فراری سود میبرد و به پیشرانه 6 سیلندر پرقدرتی مجهز است. برخی منابع ادعا دارند تیم مهندس شاسی فراری 458 اسپچیاله پشتصحنه توسعه جیولیا کوادروفولیو قرار داشتهاند؛ اما علیرغم شایستگی فراوان، این سدان اسپرت نمیتواند از پس آئودی R8 برآید؛ اما چرا بجای درگ از سکون مسابقه رولینگ برگزار شده است؟ پاسخ این است که آلفارومئو خودروی دیفرانسیل عقب است و در درگ رولینگ میتواند بهتر عمل کند.
شایان ذکر است آلفارومئو به زودی با پلتفرم جیورجیو بکار رفته در جیولیا و استلویو وداع خواهد کرد تا راه برای تولید محصولات برقی هموار شود. این خودروساز ایتالیایی قرار است از معماری STLA استفاده کند، پلتفرمی که اولین بار در دوج چارجر 2025 بکار خواهد رفت. این پلتفرم همچنین قرار است توسط برندهای کرایسلر، جیپ و مازراتی بکار گرفته شود؛ اما همانطور که میدانید تولید R8 در سال قبل متوقف شد و خبری از عرضه جانشین آن نیست هرچند شایعاتی درباره تولید سوپر اسپرت برقی آئودی تا پایان دهه جاری میلادی منتشر شده است.
در همین اثنا لامبورگینی فاز آخر توسعه جانشین هوراکان را پشت سر گذاشته است، خودرویی که از پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی با قدرت فراتر از 800 اسب بخار استفاده خواهد کرد. خانواده پورشه 911 نیز به زودی فیس لیفت خواهد شد و در همین حال شاهد تولید اولین 911 هیبریدی تاریخ خواهیم بود. بنا به گزارش رسانهها، دو پیشرانه هیبریدی و یک پیشرانه بوکسوری 3.6 لیتری جدید در 911 نسل 992.2 قابل انتخاب خواهند بود.