درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
photo_2023-10-06_16-38-18
در درگ U شکل یا رفت و برگشتی، دوج دورانگو هلکت با 710 اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا آئودی RS Q8 با 600 اسب بخار؟

U-Drag ادموندز رقابت بسیار جذاب‌تر و کامل‌تری از یک درگ معمولی است. در این مسابقه، خودروها پس‌ازاینکه 400 متر را طی کردند، بشدت ترمز می‌کنند و پس از یک چرخش 180 درجه دوباره به خط شروع بازمی‌گردند. حال دو شاسی‌بلند بزرگ و قدرتمند در این رقابت به مصاف هم رفته‌اند که بسیار باهم متفاوت هستند. آئودی RS Q8 تجسمی از مهندسی اروپایی گروه فولکس‌واگن است درحالی‌که دوج دورانگو هلکت قدرت سنتی آمریکایی را نشان می‌دهد. زیر کاپوت RS Q8 یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده و در خودروهای مختلف گروه فولکس‌واگن مثل لامبورگینی اوروس و بنتلی کانتیننتال استفاده می‌شود.

هرچند این موتور در اوروس پرفورمانته 666 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما فولکس‌واگن اجازه نمی‌دهد RS Q8 هم همین‌قدر قدرت داشته باشد و به همین دلیل، خروجی پیشرانهٔ 4 لیتری موردبحث برای آئودی روی 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ دورانگو نیروگاه عظیم 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که 710 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد به‌اندازهٔ چارجر هلکت ردآی یا چلنجر دیمن نیستند اما هنوز هم دورانگو را به یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان تبدیل می‌کنند. با وجود ابعاد بزرگ‌تر دورانگو، وزن دو خودرو با 2490 کیلوگرم برای آئودی و 2525 کیلوگرم برای دوج، خیلی باهم اختلاف ندارد.

انتقال نیروی موتور نیز در هردو خودرو توسط گیربکس هشت سرعتهٔ 8HP90 ساخت ZF صورت می‌گیرد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین مشکل دورانگو پلت‌فرم قدیمی است. نسل سوم این خودرو در سال 2010 با قطعاتی که از مرسدس بنز ML نسل W166 و GL نسل X166 به ارث برده بود معرفی شد. به همین دلیل، شاسی‌بلند دوج در پیچیدن چابکی آئودی را ندارد و با وجود بهره‌مندی از ترمزهای برمبو، در ترمز گیری هم با مشکل مواجه می‌شود. به این خاطر، در U-Drag هرچند دورانگو در 400 متر ابتدایی پابه‌پای آئودی پیش می‌رود اما هنگام پیچیدن به‌وضوح تلاش این غول آمریکایی برای چرخش مشهود است و به همین دلیل در مسیر برگشت عقب می‌افتد. بهترین زمان آئودی در این رقابت 35.5 ثانیه و دوج 36.1 ثانیه است.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

دوج دورانگو هلکت

آئودی RS Q8

پیشرانه

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

4.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

710 اسب بخار

600 اسب بخار

گشتاور

875 نیوتن متر

800 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

وزن

2525 کیلوگرم

2490 کیلوگرم

قیمت پایه

93,335 دلار

123,995 دلار

قیمت تست‌شده

106,420 دلار

147,780 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.