درگ آئودی RS7 پرفورمنس با لامبورگینی اوروس، یک روح در دو بدن!
این دو ماشین بهعنوان فرزندان امپراطوری گستردهٔ گروه فولکسواگن، روی پلتفرم MLB این گروه ساخته شده و هردو از پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی این گروه استفاده میکنند که با نام EA825 شناخته میشود. نیروی موتور هم در هردو خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل میشود. با وجود اینهمه شباهت، در وزن و قدرت تفاوتهایی دیده میشود. RS7 که از نوع پرفورمنس است، 630 اسب بخار قدرت دارد درحالیکه موتور EA825 در اوروس 650 اسب بخار قدرت تولید میکند. از سوی دیگر، آئودی حدود 130 کیلوگرم از شاسیبلند ایتالیایی سبکتر است درحالیکه هردو خودرو 850 نیوتن متر گشتاور دارند.
با توجه به این اعداد و ارقام، آیا گاو خشمگین سنت آگاتا میتواند در 400 متر کوپهٔ چهاردر انگولشتات را مغلوب کند؟ با شروع مسابقه، هرچند عملکرد خودروها بسیار به هم نزدیک بود ولی وزن بیشتر و آیرودینامیک ضعیفتر نهایتاً کار دست اوروس داد و باعث پیروزی آئودی با تایم 11.4 ثانیه شد درحالیکه شاسیبلند ایتالیاییها این کار را در 11.6 ثانیه انجام داد. در آزمایشهای رولینگ شرایط برای لامبورگینی سختتر شد و چه در حالت اتوماتیک و چه دستی و چه حالت رانندگی اسپرت و چه راحت، نتوانست به RS7 نزدیک شود. بدترین نتیجه برای اوروس اما در آزمایش ترمز رقم خورد یعنی جای که با اختلاف زیادی نسبت به آئودی متوقف شد.
البته اوروس حاضر در این رقابت از نسخهٔ اولیه بود و اگر نسخههای پرفورمانته با 666 اسب بخار قدرت یا SE پلاگینهیبریدی با 800 اسب بخار قدرت در برابر آئودی قرار میگرفتند شرایط تغییر میکرد. در حال حاضر، اوروس فقط در نسخهٔ پلاگینهیبریدی SE تولید میشود درحالیکه جانشین RS7 هم پلاگینهیبریدی خواهد بود و بهاحتمالزیاد از همان قوای محرکهٔ اوروس SE استفاده خواهد کرد تا اشتراکات این دو ماشین همچنان ادامه داشته باشد.
مشخصات فنی
آئودی RS7 پرفورمنس | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 توئین توربو | 4.0 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 630 اسب بخار | 650 اسب بخار |
گشتاور | 850 نیوتن متر | 850 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2065 کیلوگرم | 2197 کیلوگرم |
قیمت | 130,195 دلار | 229,495 دلار |