مشخصات و زمان عرضه نسل جدید آئودی TT برقی، تلفیق تاریخ و آینده

پنج‌شنبه 10 مهر 1404 - 14:00
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدید آئودی TT برقی
آئودی با رونمایی از کانسپت C، بازگشت هیجان‌انگیز مدل نمادین TT را در قالب یک خودروی اسپرت تمام برقی برای سال ۲۰۲۷ تأیید کرد.
تبلیغات

آئودی رسماً تأیید کرد که مدل اسپرت و محبوب TT قرار است یک بازگشت باشکوه را تجربه کند. این خودروساز آلمانی با رونمایی از کانسپت C در نمایشگاه خودروی مونیخ، پیش‌نمایشی از نسل آیندهٔ این خودروی نمادین را به نمایش گذاشت؛ خودرویی که این بار یک اسپرت تمام برقی خواهد بود و انقلابی در زبان طراحی آیندهٔ آئودی ایجاد خواهد کرد. این فلسفهٔ طراحی جدید، زاییدهٔ ذهن مدیر ارشد جدید طراحی آئودی، ماسیمو فراسکلا است. او که پیش‌ازاین در لندروور فعالیت می‌کرد و پدر رنجروور مدرن محسوب می‌شود، قصد دارد با سبکی ساده‌تر و پیچیده‌تر، ظاهر تهاجمی و پیچیدهٔ محصولات پیشین آئودی را متحول کند. کانسپت C اولین گام در این مسیر جدید است.

کانسپت C یک طراحی کاملاً جدید و مستقل از محصولات فعلی آئودی است و برای الهام گرفتن، به تاریخ پرافتخار این برند رجوع کرده است. به گفتهٔ آئودی، دو خودرو شامل مدل مسابقه‌ای اتو یونیون تایپ C از دههٔ ۳۰ و نسل اول TT الهام‌بخش اصلی این کانسپت بوده‌اند. ارجاع به تایپ C را می‌توان در جلوپنجرهٔ باریک و عمودی و چراغ‌های سادهٔ چهار خطی (نمادی از چهار حلقهٔ آئودی) مشاهده کرد. از سوی دیگر، فرم شیشهٔ جلو که به نرمی به سقف می‌رسد، یادآور طراحی بی‌نقص نسل اول TT است. این خودرو همچنین دارای سقف فلزی تاشو است که کابین ساده و مینیمال آن را نمایان می‌کند. نمای عقب شاید دراماتیک‌ترین بخش کانسپت باشد؛ جایی که تنها چند خط ساده، شکل کلی بدنه را تعریف می‌کنند. آئودی تأکید کرده که ۹۰ درصد از آنچه در این کانسپت می‌بینیم، به مدل تولیدی راه پیدا خواهد کرد.

در داخل کابین نیز همانند بیرون، همه‌چیز روی سادگی تمرکز دارد. ترکیبی از پارچه و چرم خاکستری در کنار آلومینیوم، فضایی گرم و مدرن ایجاد کرده است. نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی در زیر داشبورد پنهان می‌شود و اندازه‌ای معقول دارد. یک نمایشگر باریک نیز در بالای آن قرار گرفته که فقط سرعت را نشان می‌دهد تا راننده بتواند در صورت تمایل، بدون حواس‌پرتی نمایشگرها رانندگی کند.

این خودروی اسپرت دونفرهٔ برقی قرار است از سال ۲۰۲۷ وارد خط تولید شود. گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی، دراین‌باره می‌گوید:

ما دیگر کانسپت‌هایی نمایشی معرفی نخواهیم کرد. هر مفهومی که نشان می‌دهیم، یک تصمیم قطعی برای تولید پشت آن وجود دارد.

اگرچه جزئیات فنی دقیق هنوز منتشر نشده اما به نظر می‌رسد این خودرو از پلتفرم خودروی اسپرت برقی ۷۱۸ پورشه استفاده خواهد کرد. در این معماری، باتری‌ها در پشت صندلی راننده قرار می‌گیرند تا توزیع وزن یک خودروی موتور وسط را شبیه‌سازی کنند. این طراحی همچنین به پایین‌تر آمدن موقعیت رانندگی کمک شایانی می‌کند. این همکاری، سرمایه‌گذاری سنگین برای توسعهٔ یک پلتفرم اسپرت برقی را بین دو برند تقسیم می‌کند و ریسک تجاری آن را کاهش می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.