آئودی A4 برقی با طراحی مشابه TT آینده برای رقابت با بی‌ام‌و i3 ساخته می‌شود

شنبه 19 مهر 1404 - 13:00
مطالعه 3 دقیقه
نسل بعدی آئودی A4 برقی
آئودی رسماً تأیید کرده است که نسل جدید A4 تمام برقی با طراحی الهام‌گرفته از TT و فناوری پیشرفته از سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد.
تبلیغات

آئودی برای رقابت با نسل بعدی ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C برقی، آمادهٔ رونمایی از نسل کاملاً جدید و انقلابی A4 می‌شود. این سدان محبوب قرار است از سال ۲۰۲۸ با یک پلتفرم پیشگامانه، نرم‌افزار نسل جدید و ظاهری الهام‌گرفته از خودروی اسپرت TT وارد بازار شود و قواعد بازی را در کلاس خود تغییر دهد. این خبر توسط گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی، تأیید شده است. او عرضه این خودروی برقی را بخشی از بزرگ‌ترین تحول در تاریخ شرکت توصیف کرد که طی آن آئودی قصد دارد سبد محصولات، زبان طراحی و ساختار استراتژیک خود را به‌طور کامل بازسازی کند.

برخلاف تصورات اولیه که A4 برقی را از نظر فنی مشابه A6 E-tron می‌دانستند، این خودرو روی پلتفرم جدید گروه فولکس‌واگن با نام SSP ساخته خواهد شد. این پلتفرم پیشرفته که در خودروهایی مانند نسل آینده فولکس‌واگن گلف نیز استفاده خواهد شد، به A4 برقی اجازه می‌دهد تا با رقبای مدرن خود که از معماری‌های جدید بهره می‌برند، بهتر رقابت کند. اگرچه جزئیات فنی دقیق هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود این خودرو بردی در حدود ۸۰۰ کیلومتر، قابلیت شارژ با توان بیش از ۳۰۰ کیلووات و نسخه‌های قدرتمند چهارچرخ محرک با توانی در حدود ۴۵۰ اسب بخار داشته باشد. مهم‌ترین جهش فنی این خودرو، استفاده از معماری نرم‌افزاری جدیدی است که باهمکاری شرکت آمریکایی ریویان توسعه یافته است. آئودی A4 برقی یکی از اولین خودروهایی خواهد بود که از این سیستم نرم‌افزاری کامل بهره می‌برد.

دولنر دراین‌باره گفت:

ما در سال ۲۰۲۸ این نرم‌افزار را در بازار خواهیم دید. ما به‌شدت روی آن با سرمایه‌گذاری مشترک ریویان-فولکس‌واگن کار می‌کنیم و اولین خودروها در حال آماده‌سازی هستند.» او افزود که این فناوری به کاهش چشمگیر پیچیدگی‌ها، تسریع فرآیندهای توسعه، امکان به‌روزرسانی‌های از راه دور و تمرکز بیشتر بر نیازهای مشتری کمک خواهد کرد.

نسل جدید A4 برقی، یکی از اولین خودروهای آئودی با فلسفهٔ طراحی جدید این شرکت بنام Radical Next خواهد بود که پیش‌نمایش آن را در کانسپت C دیده‌ایم. از ویژگی‌های بارز این زبان طراحی می‌توان به جلوپنجره مستطیلی و عمودی، چراغ‌های LED باریک و یکپارچه و بدنه‌ای مینیمال با تمرکز بر آیرودینامیک اشاره کرد. نکته جالب‌توجه، رویکرد دوگانه آئودی در طراحی داخلی است. درحالی‌که خودرو کاملاً نرم‌افزار محور است، تمرکز ویژه‌ای بر بازگرداندن کنترلرهای فیزیکی و حس لامسه در کابین وجود دارد. دولنر این تضاد را این‌گونه توضیح می‌دهد:

این دو کاملاً باهم جور هستند. شما دکمه‌های مجازی کمتری دارید و عناصر لمسی بیشتری در اختیار دارید، زیرا این دقیقاً خواسته مشتریان است. این به ما فرصت می‌دهد تا حس مواد واقعی مانند فلز را به کابین بازگردانیم.

این استراتژی در شرایطی اتخاذ می‌شود که آئودی با چالش‌هایی مانند تعرفه‌های واردات آمریکا و کندی تقاضای جهانی برای خودروهای برقی روبرو است و مدل‌های آینده‌نگرانه‌ای مانند A4 جدید، نقشی حیاتی در رشد و موفقیت آینده این برند ایفا خواهند کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.