خودروسازان معمولاً در نیمهعمر محصولات خود، فیسلیفت هایی برای جبران و تصحیح اشتباهات یا بهبود طراحی و بروز کردن محصول انجام میدهند. این کاری است که آئودی با محصول سدان و واگن متوسط خود A6 و نسخه اسپرت آن S6 انجام داده است.
تغییرات ظاهری در A6 جدید به صورتی محافظهکارانه انجام شدهاند. این نوع فیسلیفت را نمیتوان با آن کاری که مرسدس در کلاس E و تویوتا در کمری جدید انجام داد، مقایسه کرد. در واقع باید نام آن را جراحی زیبایی نامحسوس بگذاریم. سپرهای جلو با اندکی زاویه بیشتر، جلوپنجره مشبک با لبههای تیز، نوار افقی کرومی در پایین درب صندوق، لولههای اگزوز مستطیلی شکل و سپر عقب بازطراحی شده تنها در نگاه یک ناظر خبره به چشم میآیند. چراغهای جلو و عقب نیز از نظر گرافیکی و چینش لامپها تغییر کردهاند. این سبک طراحی چراغها با ماتریس LED درون آنها باعث گردیده که این خودرو شباهت زیادی به آئودی A7 اسپرتبک (Sportback) داشته باشد.
در داخل کابین، فراتر از رنگهای جدید نظیر خاکستری سنگ چخماقی و قرمز سالسا برای تریم، هیچ تغییری به چشم نمیآید. با این حال سیستم نمایش سربالا، بهبود یافته و دیگر همانند یک تومور بالای داشبورد به نظر نمیرسد. سیستم ناوبری و سرگرمی هم از پردازنده قویتر و پرسرعتتری بهره میبرند. برخی سیستمهای ایمنی نظیر کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خطونشان دهنده نقاط کور نیز در یکدیگر ترکیب شدهاند.
پیشرفتهای بیشتر در A6 و S6 جدید را باید در زیر کاپوت خودرو جستجو کرد. در اروپا میتوان از پیشرانههای دیزلی با استاندارد یورو 6 و حجم 2.0 لیتری 148 اسبی با مصرف سوخت 4.2 لیتر و 1.8 لیتری توربوی 187 اسبی با مصرف سوخت 5.7 لیتر و 2.0 لیتری توربوی 220 اسبی بهره گرفت.
موتورهای شش سیلندر بنزینی شامل یک موتور 3.0 لیتری TFSI با 215 اسب بخار و یا 272 اسب بخار تا 332 اسب بخار در مدل توربو میباشند.
مدلهای S6 و RS6 نیز از موتور هشت سیلندر V شکل 4.0 لیتری با توربو شارژر دوقلو نیرو میگیرند. این پیشرانه قادر به تولید 444 اسب بخار نیرو در مدل S6 و 552 اسب بخار در مدل RS6 میباشد. برای انتقال نیرو در مدلهای دیفرانسیل عقب، یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد قرار میگیرد.
برای تمام مدلهای دو دیفرانسیل با پیشرانههای بنزینی از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده میشود. البته موتورهای دیزل با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک معمولی عرضه میشوند. یک گیربکس CVT هم برای انواع دیفرانسیل عقب قابل انتخاب خواهد بود.
قیمت پایه آئودی A6 از 43 هزار و زمان عرضه آن از پاییز 2014 به بازار دلار آغاز میشود.