آئودیلامبورگینی

آئودی RS6 آوانت ABT در برابر لامبورگینی اوراکان STO، کدام‌یک شکست می‌خورد؟

لامبورگینی اوراکان و آئودی RS6 آوانت رقبای مستقیم یکدیگر نیستند. البته تغییرات رخ ‌داده در RS6 آوانت توسط کمپانی مشهور ABT باعث شده است این خودرو در یک مسابقه درگ با اوراکان STO شرکت کند. تفاوت‌های دو خودروی موردبحث نمی‌توانست بیشتر از این باشد اما برخی از این تفاوت‌ها با برگزاری مسابقه درگ رنگ می‌بازد و این موضوع را می‌توانیم در ویدئوی منتشر شده تماشا کنیم.

مشخصات فنی دو خودرو نیز خیلی با یکدیگر همخوانی ندارند. ABT با تیونینگ خود باعث شده است ارباب حلقه‌ها قدرت ۷۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۸۰ نیوتون متری تولید کند. البته RS6 آوانت حتی توانایی تولید گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری را نیز دارد. این قدرت به وضوح بیشتر از خروجی استاندارد پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آئودی است. از طرف دیگر اوراکان STO با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی را داریم که قدرت و گشتاورش به ۶۳۰ اسب بخار و ۵۶۵ نیوتون متر می‌رسد.

آئودی به خاطر سیستم چهار چرخ محرک خود دست برتر را دارد اما از طرف دیگر بسیار سنگین‌تر از لامبورگینی است. وزن آئودی به ۲۱۵۰ کیلوگرم می‌رسد. لامبورگینی نیروی تولیدی را فقط به چرخ های عقب می‌فرستد اما وزن ۱۳۳۹ کیلوگرمی دارد. مسابقه اول از نوع درگ ۴۰۰ متر است و سیستم چهار چرخ محرک آئودی به این خودرو اجازه می‌دهد سریع‌تر از خط استارت کنده شود. البته آئودی برای پیشتازی خیلی سنگین‌وزن است و لامبورگینی درست لحظاتی قبل از پایان مسابقه پیروز می‌شود و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸۹ ثانیه طی می‌کند. آئودی رکورد ۱۱.۱۷ ثانیه‌ای بر جای می‌گذارد که برای یک استیشن خانوادگی عملکرد بسیار خوبی است.

دو مسابقه ۸۰۰ متر بعدی نیز فشرده هستند اما این لامبورگینی است که دوباره سریع‌تر ظاهر می‌شود و زمان‌های ۱۶.۹۷ و ۱۶.۹۱ ثانیه را بر جای می‌گذارد. آئودی برای طی این مسافت به ۱۷.۳۳ و ۱۷.۲۱ ثانیه زمان نیاز داشته است. مسابقات رولینگ نهایی نیز باعث محو شدن تنها مزیت آئودی یعنی سیستم چهار چرخ محرک می‌شوند و لامبورگینی هیچ مشکلی در ایجاد فاصله قابل‌توجه با رقیب برای رسیدن به خط پایان ندارد. اگرچه این مسابقات تفاوت‌های کمی را بین دو خودرو به نمایش گذاشته‌اند اما در پیست داستان متفاوتی وجود خواهد داشت. اوراکان STO سبک‌تر، چابک‌تر و پیست محور می‌تواند آئودی RS6 آوانت سنگین‌تر را به راحتی شکست دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    وزن آئودی خیلی بیشتر بود
    ولی باز آئودی خیلی خوب رفت

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. shirko

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      مگر می شود لامبورگینی شکست بخورد !!

      موافقم 14
      مخالفم 8
  2. Jdm باز

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ابن چه درگ سمی بود 😐
    درگ یه استیشن تیون شده با یه سوپرکار تنظیم شده برای پیست!!!!!!

    موافقم 21
    مخالفم 4
  3. viper2

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    سلام دوستان . من یک سوال برام پیش اومده . بین کاپریس تخم مرغی و وراکروز برای استفاده شهری کدوم رو پیشنهاد میکنید و به چه دلیل؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. TML BN

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      والا من چیز زیادی نمیدونم ولی کاپریس و وراکروز واقعا قابل مقایسه نیستن و بستگی به علاقه و استفاده شما داره و بودجتون البته من دقیق نمیدونم کاپریس الان چه قیمته البته من بودم وراکروز رو انتخاب میکردم چون بالاخره کاپریس خیلی پیر تره

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. viper2

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اره درسته به خاطر همین سوال برام پیش اومد . کاپریس مدل ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ بهش میگن تخم مرغی . ترمز های قوی داره و موتور انژکتور که توی دور ۲۴۰۰ . ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور داره و مصرفش ۱۵ لیتر در ترافیک هست و در جاده هم ۱۰ لیتر حدودا . الان ۶ سال هست که وراکروز داریم و راضی هستیم ولی یه کاپریس خیلی خشک اوردن شیراز . دلمو بد جوری گرفته …

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. TML BN

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          آها بله میدونم منظور شما از کاپریس تخم مرغی

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. viper2

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        درسته کاپریس پیرتره ولی کابین خیلی با کیفیت و صندلی های راحت و جا داری داره و هپچنین خاص تر هم هست و در سال ۱۹۹۱ ماشین سال موتور ترند شد

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. TML BN

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          ۱۰۰٪ آمریکایی دیگه اونم تازه کاپریس

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. seyedjavad.mercedesbenz

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          ببین شخصا عاشق کامریسم ولی خب الان وراکروز داری و هیچ نگرانی بابت قطعات و استهلاک آنچنانی و افت قیمت و چیز دیگه ای نداری ، اگر از روی عاشقی میری بخریش و این چیزا برات مهم نیست بخرش و تو خریدش شک نکن ولی اگر تو فکر یه ماشین روزمره باحالی به نظرم به استرسش نمیرزه ، شاید یه سریا بگن شک نکن تو خریدش و ماشین آمریکایی ژاپنی سنش مهم نیست و اینا مرگ ندارن و یه آکورد کلاسیک گرفتم ، پنچ میلیارد کیلومتر آخ نگفته و این جور حرفا و منم نمیگم که دروغ میگن اتفاقا راست میگن ولی اونا در مورد ماشین خودشون حرف میزنن ، خلاصه که ماشین قدیمی شانسیه یه وقت تخم مرغ تو سرخ درومد ، یه دیدی دو زرده درومد ، اگرم میخری از هیچ معاینه فنی و چکاپی نگذر ، و اینکه حتما از صاحبش بپرس قطعاتش کجا گیر میاد که پس فردا خراب شد خودت نمونی و ماشینت

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. viper2

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اها ممنون که وقت گذاشتی . مرسی . اخه کاپریس . که امریکاییه و دیگه همه به عشق من به امریکایی خبر دارن . اگه بحث عشق و این حرفاس که صد در صد کاپریس . ولی وقتی میخوای ماشین با خانواده استفاده کنی دیگه باید به فکر اعضای خانواده هم باشه . ماشین خراب نشه . دردسر نداشته باشه . در هر صورت ممنون . لطف کردی که وقت گذاشتی .

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. مهدی موتور

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      این اسما چیه😳 مگه خدایان یونانن😂

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. GMA

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        کاپریس اسم یک مدل شورولت
        و وراکروز اسم یک مدل هیوندای
        خدایان یونان؟!😂 تا اونجایی که من شنیدم و میدونم میگن اساطیر یونان، ولی خدایان یونان نداریم فکر کنم.

        موافقم 4
        مخالفم 2
    3. Jdm باز

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      اگه میتونی هزینه های یه خودروی کلاسیک رو بدی و دردسر هاش رو به جون بخری میتونه گزینه خوبی باشه
      بنظرم بهتره یذره با کاپریس رانندگی بکنی و چند روزیو باهاش بگذرونی ببینی به دردت میخوره یا نه

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        از راهنمایی شما متشکرم .🌺🙏

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. TML BN

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    وزن آئودی خیلی بیشتر بود
    ولی باز آئودی خیلی خوب رفت

    موافقم 6
    مخالفم 4
  5. محمد هادی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    اضافه وزن
    مشکل همیشگی آئودی و مرسدس بنز!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      متاسفانه بله

      موافقم 4
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا