آئودی RS6 آوانت ABT در برابر لامبورگینی اوراکان STO، کدامیک شکست میخورد؟
لامبورگینی اوراکان و آئودی RS6 آوانت رقبای مستقیم یکدیگر نیستند. البته تغییرات رخ داده در RS6 آوانت توسط کمپانی مشهور ABT باعث شده است این خودرو در یک مسابقه درگ با اوراکان STO شرکت کند. تفاوتهای دو خودروی موردبحث نمیتوانست بیشتر از این باشد اما برخی از این تفاوتها با برگزاری مسابقه درگ رنگ میبازد و این موضوع را میتوانیم در ویدئوی منتشر شده تماشا کنیم.
مشخصات فنی دو خودرو نیز خیلی با یکدیگر همخوانی ندارند. ABT با تیونینگ خود باعث شده است ارباب حلقهها قدرت 790 اسب بخاری و گشتاور 980 نیوتون متری تولید کند. البته RS6 آوانت حتی توانایی تولید گشتاور 1000 نیوتون متری را نیز دارد. این قدرت به وضوح بیشتر از خروجی استاندارد پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آئودی است. از طرف دیگر اوراکان STO با پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی را داریم که قدرت و گشتاورش به 630 اسب بخار و 565 نیوتون متر میرسد.
آئودی به خاطر سیستم چهار چرخ محرک خود دست برتر را دارد اما از طرف دیگر بسیار سنگینتر از لامبورگینی است. وزن آئودی به 2150 کیلوگرم میرسد. لامبورگینی نیروی تولیدی را فقط به چرخ های عقب میفرستد اما وزن 1339 کیلوگرمی دارد. مسابقه اول از نوع درگ 400 متر است و سیستم چهار چرخ محرک آئودی به این خودرو اجازه میدهد سریعتر از خط استارت کنده شود. البته آئودی برای پیشتازی خیلی سنگینوزن است و لامبورگینی درست لحظاتی قبل از پایان مسابقه پیروز میشود و مسافت 400 متر را در 10.89 ثانیه طی میکند. آئودی رکورد 11.17 ثانیهای بر جای میگذارد که برای یک استیشن خانوادگی عملکرد بسیار خوبی است.
دو مسابقه 800 متر بعدی نیز فشرده هستند اما این لامبورگینی است که دوباره سریعتر ظاهر میشود و زمانهای 16.97 و 16.91 ثانیه را بر جای میگذارد. آئودی برای طی این مسافت به 17.33 و 17.21 ثانیه زمان نیاز داشته است. مسابقات رولینگ نهایی نیز باعث محو شدن تنها مزیت آئودی یعنی سیستم چهار چرخ محرک میشوند و لامبورگینی هیچ مشکلی در ایجاد فاصله قابلتوجه با رقیب برای رسیدن به خط پایان ندارد. اگرچه این مسابقات تفاوتهای کمی را بین دو خودرو به نمایش گذاشتهاند اما در پیست داستان متفاوتی وجود خواهد داشت. اوراکان STO سبکتر، چابکتر و پیست محور میتواند آئودی RS6 آوانت سنگینتر را به راحتی شکست دهد.