ما میدانیم که در آینده ارائهٔ پیشرانههای درونسوز در سگمنتهای کوچکتر بسیار دشوار خواهد بود زیرا هزینهها افزایش پیدا میکند. درنتیجه، جانشینی برای A1 نخواهیم داشت
فعلاً زمان خاتمهٔ تولید این هاچبک سابکامپکت مشخص نیست اما احتمالاً تا یکی دو سال آینده همچنان روی خط تولید باقی خواهد ماند زیرا نسل جدید A1 در سال 2018 معرفی شد و هنوز خودروی نسبتاً جدیدی بهحساب میآید.
بااینحال، فروش A1 در سالهای اخیر کاهش یافته است. در سال 2016 آئودی از این خودرو در اروپا 96,576 دستگاه به فروش رساند که این رقم در سال 2019 به 77,868 دستگاه کاهش یافت. سال گذشته نیز فروش کوچکترین محصول آئودی به 58,224 دستگاه رسید که البته دلیل بخشی از این کاهش فروش را میتوان شیوع بیماری کرونا دانست. از سوی دیگر، با افزایش محبوبیت کراساوورها، طبیعی است که فروش هاچبکهای سنتی کاهش پیدا کند؛ بنابراین، تصمیم آئودی برای حذف A1 منطقی به نظر میرسد. با کنار رفتن این مدل، عنوان ارزانترین و کوچکترین محصول آئودی به کراساوور Q2 خواهد رسید.