A5 چهار در با یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر هیبریدی در چین عرضه خواهد شد.
هر چند آئودی چندی پیش اعلام کرد که با زیربرند تازه «AUDI» در بازار چین فعالیت خواهد کرد، اما از خودروهای خود با لوگوی چهار حلقهای غافل نشده و بهاینترتیب از مدلی جدید برای این بازار رونمایی کرده است که از بخت بد دوستداران آئودی، تنهاوتنها در چین به فروش میرسد. این خودروی سدان که نسخه سدان چهار در A5 کوپه به شمار میرود و با نام A5L شناخته میشود، در مقایسه با نسخه عادی A5، فاصله محوری کشیدهتری دارد.
مقالات مرتبط:
- معرفی کانسپت برقی آئودی؛ پیشنمایش آینده با برند جدید AUDI!
- آئودی A2 ای ترون کانسپت با پیشرانه برقی رونمایی شد
نسخه عادی A5 با فرمپردازی بدنه فستبک عرضه شده است؛ البته مشتریان آئودی امکان خرید استیشن آوانت را هم دارند اما خبری از حالت سنتی سدان نیست. با این وجود، ذائقه مشتریان چینی کمی تفاوت دارد و این خودروساز را مجبور کرده تا با ساختن یک جایگزین حقیقی برای سدان A4L، خود را آماده کند.
A5L با طول ۴,۹۰۲ میلیمتر خود از فاصله محوری ۲,۹۶۵ میلیمتری سود میبرد که ۷۳ میلیمتر بلندتر از نسخه استاندارد A5 محسوب میشود. آئودی در زمان مهندسی این محصول توجه خود را روی راحتی بیشتر سرنشینان عقب متمرکز کرده است.
طراحی A5L تفاوت چندانی با دیگر نمونههای A5 ندارد. بدنه یکدست و مدرن طراحی شده و با تکیهبر فرمپردازی نسبتا عضلانی، جزئیات بالای چراغها و المانهای مدرن مانند دیفیوزرها و سپرهای برجسته، تصویر یک خودرویی جدی را در ذهن بیننده القا میکند. از جمله تفاوتهای این خودرو با A5 میتوان به جلوپنجره نورپردازیشده، رینگهایی متفاوت، ستون انتهایی با شیب بیشتر و صندوق بزرگتر اشاره کرد.
هر چند هنوز خبری از تصاویر داخلی این خودرو نیست اما آئودی اطمینان داده که سیستم اطلاعات سرگرمی A5L را به نرمافزار مخصوص بازار چین مجهز خواهد کرد تا کاربران در استفاده از آن راحتتر باشند. دسترسی به تمام محتوای دیجیتالی این سدان از طریق یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی لمسی مرکزی امکانپیذر خواهد بود که در کنار نمایشگر ۱۰.۹ اینجی راننده به انجاموظیفه میپردازد.
انتظار میرود که بهجز موارد یادشده و فضای پای بیشتر سرنشینان، باقی بخشهای کابین با نمونه عادی A5 تفاوتی نداشته باشد. آئودی اعلام کرده که A5L را بر پایه معماری PPC تولید خواهد کرد که آن را به یک پیشرانه «EA888 ایوو۵» تجهیز میکند. به این ترتیب، خریداران این خودرو از یک واحد ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهرهمند میشوند که به کمک سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی، بدنه A5L را حرکت میدهد.
آئودی برای تولید سدان تازه خود از گروه خودروسازی فاو در چین کمک گرفته است. A5L بههمراه آئودی Q6L ای-ترون در یک مجموعه مشترک میان دو خودروساز یادشده در چین تولید خواهد شد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
hosen
۲۶ آبان ۱۴۰۳طراحیش خیلی چشم نوازه واقعا
net
۲۶ آبان ۱۴۰۳چراغ عقب متصل آئودی a8 زیباست
𝐀𝐥𝐢
۲۶ آبان ۱۴۰۳نمیدونم چرا چینی ها انقدر به نسخه لانگ علاقه دارن؟!مثل سی کلاس و ای کلاس لانگ هم که برای بازار چین
ali_x76
۲۷ آبان ۱۴۰۳برای من عجیبه که چرا به جای سری ۳ لانگ، سری ۵ نمیخرن؟
البته سری ۳ GT هم مثل نسخه لانگ از نظر طول و فاصله محوری رشد داشته، ولی بازم سراغ اون نمیرن.
انگار بیشتر از اسم لانگ خوششون میاد…
mickeyy
۲۶ آبان ۱۴۰۳آئودی برخلاف بنز و ب ام و گند نزده به طراحی ماشیناش این ماشین هم در کل زیباست فقط همین حالت کشیده یک مقدار بد استایلش کرده
JaMsHiD-B
۲۶ آبان ۱۴۰۳این شد یه سدان
سری پنج جدید رو نگاه میکنی ، عملا با اون فرم صندوقش فست بکه
رامتین
۲۶ آبان ۱۴۰۳واقعا طراحی های آئودی بی نقصه. میتونم ساعتها در موردش صحبت کنم. از نظر من بی نقص ترین طراحی ها را بین همه خودروسازها داره. منظور از بی نقص ترین لزوما جذابترین یا زیباترین نیست.
Kiarash
۲۶ آبان ۱۴۰۳👏🇩🇪
دیا
۲۶ آبان ۱۴۰۳همین جلو پنجره رو یه لوگوی مرسدس بزنید میشه مرسدس بنز. از طراحی آئودی ایراد نمی گیرم از طراحی های مرسدس که اصالتشو از دست داده ایراد میگیرم.
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۳خوبه دیگه چینی ها آشغالاشون رو میدن ایران ، خودشون برند معروف آلمانی سوار میشن