همکاری آئودی و سائوبر در فرمول یک از سال 2026 آغاز می‌شود

جمعه 6 آبان 1401 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
F1 Grand Prix of Belgium - Practice
پس از ماه‌ها گمانه‌زنی سرانجام همکاری رسمی آئودی و سائوبر در فرمول یک اعلام شد. این دو شرکت از فصل 2026 این مسابقات پرطرفدار با یکدیگر همکاری...
تبلیغات

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی سرانجام همکاری رسمی آئودی و سائوبر در فرمول یک اعلام شد. این دو شرکت از فصل 2026 این مسابقات پرطرفدار با یکدیگر همکاری خواهند داشت. چند ماه پیش بود که ژرمن‌ها تائید کرده بودند اقدام به تأمین قوای محرکه تیم سائوبر حاضر در فرمول یک خواهند کرد. با این تغییر و تحولات سائوبر به همکار استراتژیک آئودی تبدیل خواهد شد و ارباب حلقه‌ها نیز برنامه‌هایی برای خرید سهام این تیم سوئیسی خواهد داشت.

باید اذعان داشت همکاری این دو شرکت با یکدیگر از مدت‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاده بود. سائوبر هم‌اکنون به ‌عنوان تیم آلفارومئو ریسینگ در فرمول یک حضور دارد و ایتالیایی‌ها اسپانسر عنوان این تیم هستند. البته این قرارداد در فصل 2023 به پایان می‌رسد و برای دو فصل بعدی سائوبر احتمالاً از نام خود استفاده خواهد کرد و یا اینکه یک اسپانسر عنوان کوتاه‌مدت پیدا خواهد کرد و درعین‌حال همچنان به پیشرانه‌های فراری وفادار باقی خواهد ماند.

از سال 2026 آئودی اقدام به تأمین قوای محرکه خواهد کرد و به جدیدترین خودروسازی تبدیل خواهد شد که به‌صورت تمام‌عیار در فرمول یک حضور پیدا می‌کند. توسعه شاسی و ساخت در اختیار سائوبر خواهد بود و همین موضوع درباره هدایت تیم نیز صدق خواهد کرد. قوای محرکه این تیم توسط آئودی در آلمان توسعه خواهد یافت، جایی که ژرمن‌ها قبلاً کارکنان، تأسیسات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کرده‌اند. بیش از 120 نفر روی توسعه پیشرانه تیم فرمول یک کار می‌کنند و اولین تست‌ها نیز قرار است برای سال 2025 برنامه‌ریزی شود.

الیور هافمن که مسئول برنامه فرمول یک آئودی است می‌گوید:

از اینکه چنین همکار با تجربه و توانایی را برای دنبال کردن اهداف جاه‌طلبانه خود در فرمول یک به دست آورده‌ایم بسیار خرسندیم. ما قبلاً می‌دانستیم گروه سائوبر با تأسیسات سطح بالا و تیمی باتجربه می‌تواند ترکیب قدرتمندی را شکل دهد.

نام گروه فولکس‌واگن همواره با فرمول یک همراه بوده است. سال‌های سال بود که شایعاتی درباره حضور خود این شرکت یا زیر برندهای آن در این مسابقات به گوش می‌رسید و آن‌ها چندین بار نیز تا مرز نهایی شدن برنامه‌ها پیش رفته بودند. آئودی می‌گوید حرکت این مسابقات به سمت قوای محرکه جایگزین نقش مهمی در تصمیم‌گیری نهایی برای حضور در فرمول یک داشته است. همکاری آئودی و سائوبر در فرمول یک با وضع قوانین جدید پیشرانه که راندمان را افزایش می‌دهند هم‌زمان شده است. علاوه بر سهم بیشتر دستیار الکتریکی در قوای محرکه جدید، پیشرانه‌های 1.6 لیتری توربو از سوخت مصنوعی پایدار که کربن خنثی است استفاده خواهند کرد. فرمول یک تلاش دارد تا سال 2030 به رویدادی کربن خنثی تبدیل شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.