شاسی بلند Q3 و سدان A3 از محصولات آئودی توسط شرکت نادین خودرو به سامانه جانبازان اضافه شدهاند. این خودروها مدل ۲۰۲۴ هستند و هماکنون ثبت نام میشوند.
واردات خودرو در ایران، با تعداد کم توسط شرکتهای ناشناخته انجام شده و تاثیری بر بازار نداشته است. متولی برندهای مختلف نیز مشخص نیستند؛ چراکه خودروسازان مشهور دنیا از ارایهی نمایندگی رسمی به شرکتهای ایرانی خودداری میکنند. اسفندماه ۱۴۰۲ نادین خودرو از کراساور برقی آئودی Q4 ای ترون برای بازار ایران رونمایی کرد و حالا ۲ محصول جدید توسط این مجموعه وارد کشورمان خواهد شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی نادین خودرو، جانبازان میتوانند با مراجعه به سامانه مربوطه، نسبت به ثبتنام اقدام کنند. برای جانبازان با درصد جانبازی بین ۵۰ تا ۶۹، خودروی A3 در نظر گرفته شده است. جانبازان با درصد جانبازی ۷۰ و بالاتر میتوانند علاوهبر A3 به سراغ آئودی Q3 اسپرتبک بروند. مشخص نیست چرا نادین خودرو، بین جانبازان تفاوت قایل شده است. در فهرست محصولا وبسایت این شرکت، سدان A4 نیز دیده میشود اما ظاهرا برنامهای برای پیشفروش A4 وجود ندارد.
بیشتر بخوانیم:
↵ آئودی Q4 ای ترون مشخصات شاسی بلند برقی وارداتی
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
آئودی، در کنار پورشه و مرسدس بنز و بیامو، یکی از چهار ضلع خودروسازان لوکس آلمان محسوب میشود. آئودی، زیرمجموعهی گروه خودروسازی فولکس واگن است و سرپرستی لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی را هم در اختیار دارد. تاسیس آئودی به سال ۱۹۰۹ برمیگردد و حالا با ۱۳ کارخانهی بزرگ در ۱۰ کشور فعالیت میکند. تیراژ تولید این برند آلمانی، حدود ۱/۸ میلیون دستگاه در سال است.
گروه فولکس واگن با کارخانههای متعدد در چین فعالیت میکند. اولین عضو این مجموعه (Volkswagen Group Chin: VGC)، حدود ۳۹ سال پیش تاسیس شد و حالا، بیش از ۱۰۰ هزار نفر پرسنل دارد. خطوط مونتاژ آئودی در چین، غالبا حاصل سرمایهگذاری مشترک فولکس واگن و فاو (FAW) هستند. دیگر نکتهی جالب اینکه، تقریبا ۴۰ درصد کل خودروهای آئودی در جهان، توسط کارخانههای چین، تولید میشوند و قطعات چینی دارند. این موضوع برای Q3 و A3 نیز صدق میکند.
طراحی بیرونی آئودی Q3 اسپرت بک و A3
کراساور اسپرت Q3 هماکنون با دو مدل استاندارد و کوپه اسپرت بک تولید میشود. آئودی A3 نیز نسخهی هاچبک و سدان دارد. برای ورود به ایران، Q3 کوپه و A3 سدان انتخاب شدهاند.
خودروهای مدرن آئودی با طراحی اسپرت و جوانپسند شناخته میشوند. در Q3 اسپرتبک، چراغهای نسبتا کوچک با گوشههای تیز وجود دارند. جلوپنجرهی بزرگ و سیاهرنگ، مخصوص نسخههای ارزانتر است و نمونهی فلزی، در مدلهای گرانتر مثل RS Q3 ارایه میشود. در نمای جانبی، شیب سقف تا درپوش صندوق ادامه دارد و همراه رینگ ۱۸ تا ۲۰ اینچ، مشابه بیامو X4 است. پشت Q3 نیز حس اسپرت را به خوبی منتقل میکند و به دلیل برجستگی جذاب چراغهای عقب، جالب به نظر میرسد. این کراساور، در رکابها و سپر عقب، کاملا وابسته به ادوات پلاستیکی است و چندان لوکس محسوب نمیشود.
آئودی A3 بدون شک یکی از زیباترین سدانهای کامپکت دنیا است. این خودرو نسبت به مرسدس بنز C کلاس و بیامو سری ۳ ابعاد کوچکتری دارد؛ اما با طراحی جذاب و قیمت منطقی، فروش بسیار خوب در امریکا و اروپا را ادامه میدهد. آئودی A3 تقریبا هماندازه بنز A کلاس سدان است.
حجمدهی چشمنواز بدنه، خصوصا روی کاپوت جلو و طرفین سپر، حس بسیار خوبی به مخاطب A3 میدهد. چراغهای باریک، نقض مهمی در حالت تهاجمی این خودروی سدان دارند. ظرافت در طراحی A3 روی برشهای بدنه و کشیدگی کاپوت تا لبهی چراغها دیده میشود. نمای پشت این خودرو نیز، سبک طراحی مرسوم در محصولات آئودی را ادامه داده و چراغهای انتقامجو با خطوط LED مورب دارد. آئودی A3 در مقایسه با Q3 وابسته به ادوات پلاستیکی نیست و کاملا حس یک خودروی لوکس آلمانی را منتقل میکند.
کراساور Q3 اسپرت بک با طول ۴۴۸۵ و عرض ۱۸۴۹ و ارتفاع ۱۶۱۶ و فاصله محوری ۲۶۸۰ میلیمتر عرضه میشود. سدان A3 نیز ابعاد ,۴۹۵ و ۱۸۱۶ و ۱۴۲۵ با فاصله محوری ۲۶۳۶ میلیمتر دارد.
طراحی داخلی و کابین آئودی Q3 اسپرت بک و A3
برخلاف مرسدس بنز و آئودی، حس اسپرت کلاسیک همچنان در غالب خودروهای آئودی دیده میشود. نصب نمایشگر روی داشبورد پیوسته با پنل پشت فرمان، یا تبلت عمودی چسبیده به کنسول بین صندلی، در کابین Q3 و A3 استفاده نشده است. این خودروها، فرمان کاملا گرد بدون شکستگی (D کات) دارند.
نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ با پنل دیجیتال ۱۲ اینچ در هر دو خودروی Q3 و A3 مشابه است؛ اما چیدمان و طراحی کابین، خصوصا برای خروجی هوای تهویه مطبوع تفاوتهایی دارد. دیگر موضوع مهم، دسته دندهی بلند مشابه مدلهای قدیمی در Q3 است؛ ولی A3 از نمونه مدرن با دکمه و عمکلرد الکترونیک استفاده میکند.
صندلیهای چرم و اسپرت، نکتهی مثبت در Q3 و A3 هستند که البته برای ردیف عقب، طراحی ساده دارند. طبیعتا Q3 برای سفرهای بین شهری مناسب است و به دلیل فاصله محوری بلندتر، راحتی بیشتر فراهم میکند. صندوق عقب کراساور آئودی نیز با ۵۳۰ لیتر، کاملا راضیکننده به نظر میرسد. این مورد برای A3 تنها ۴۲۵ لیتر است .
هر دو خودروی آئودی، سیستم صوتی ۸ بلندگو از برند بسیار معتبر بنگ اند اولافسن (B&D) دارند. ظاهرا سانروف، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، دید ۳۶۰ درجه، گرمکن داخل صندلی، ترمز خودکار و هشدار خروج از خط برای Q3 و A3 وارداتی ارایه خواهد شد.
پیشرانه و تجهیزات فنی آئودی Q3 اسپرت بک و A3
برخلاف آنچه بعضی رسانههای داخلی ادعا میکنند، پیشرانه و قوای محرک محصولات وارداتی نادین خودرو مشابه نیست. همچنین پیشرانههای ارایه شده برای Q3 و A3 وارداتی، ضعیفترین نمونه در بازار جهانی نیستند و سطح متوسط محسوب میشوند تا در محدودهی قیمت ۴۰ هزار یورو باقی بمانند و منع قانونی نداشته باشند.
زیر کاپوت Q3 اسپرتبک وارداتی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ هیبرید با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر وجود دارد. این کراساور تک دیفرانسیل ۱۵۳۰ کیلوگرمی محرک جلو در زمان ۹/۵ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند. نهایت سرعت آئودی Q3 به ۲۰۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. این خودرو با گریبکس ۷ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ارایه میشود.
برای آئودی A3 وارداتی، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر استفاده میشود تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است و گیربکس اتوماتیک مشابه Q3 دارد.
قیمت آئودی Q3 اسپرت بک و A3 و پیشبینی برای ایران
در بازار امارات آئودی Q3 اسپرتبک و A3 سدان مشابه آنچه نادین خودرو آگهی داده است، ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، هزینه خرید این خودروها برای جانبازان واجد شرایط، حدود ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان برآورد میشود. شکی نیست که آئودی وارداتی پلاک ملی مدل ۲۰۲۴ در بازار آزاد، به راحتی با قیمت ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان معامله خواهد شد.
nima.jdm
۲۰ شهریور ۱۴۰۳شانس ما ایرانیا رو میبینی
یه عمره واردات خودرو رو ممنوع کردن الانی که میخوان واردات آزاد کنن دیگه همه ماشینا داره برقی میشه
شاید اگه ۵ سال پیش واردات رو آزاد میکردن ذوق میکردم ولی الان هیچ ذوقی ندارم
هیچکس واسه ماشین برقی ذوق نمیکنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۳هیچ وقت برای چیزی که اسباببازی بچه پولدارها هست ذوق ندارم
خوشحالی وقتی خوبه که مردم ما به چیزهای خوب با قیمت واقعی دسترسی داشته باشن
johnmarston
۲۰ شهریور ۱۴۰۳حق ترین کامنت پدال وجود ندا…
SMS
۲۰ شهریور ۱۴۰۳طبق روال با ضعیف ترین پیشرانه ممکن
Mr wrong
۲۱ شهریور ۱۴۰۳سلامتی دبیرمون🍾
nima.jdm
۲۱ شهریور ۱۴۰۳دقیقا درسته
مزدا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳شما در هیچ جای دنیا همچین سیستم واردات خودرو رو نمیبینی جز ایران!!
خدا با اون اعظمت
گفته :ای انسان من به تو حق انتخاب و اختیار دادم.
بعد بنده خدا این حق انتخاب و اختیار رو از ملت گرفت.
از ایفون و خودروهای برند برای ایرانی ها شده آرزو.
Soheil
۲۱ شهریور ۱۴۰۳یکی توضیح میده چرا نمیشه ماشین بالای 2500سی سی و بالای 40 هزار یورو رو وارد کرد
علی جردن
۲۰ شهریور ۱۴۰۳چند سال پیش قرار بود آئودی Q3 وارد شه نشد فک نکنم نسل جدیدش هم وارد شه
net
۲۰ شهریور ۱۴۰۳دندانه زیر چراغ جلو هر دو ماشین بد هست
Mr. gt c
۲۰ شهریور ۱۴۰۳Q3 اسپرتبک، چقدر چشمو گرفت واقعا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۳من از نزدیک دیدمش، با رینگ ۲۰ اینچ خیلی زیباست
کرگدن باواریا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری چرا کیو ۳ ساده رو نمیارن رخ بهتری داره مثل nx پرفروش میشه ، چرا کوپه آوردن؟ :/ البته به من چه ، نزدیکترین لمسی که میتونم بهش داشته باشم صفحه نمایش مبایلمه
علی
۲۹ شهریور ۱۴۰۳این واقعا زیباست از دیدنش سیر نمیشم چهره بسیار اسپرت و بی نقصی داره
علی
۲۹ شهریور ۱۴۰۳وای کیو ۳ زیبا ترین کراس جهانه وای چقدر اسپرت و هماهنگ طراحی شده عاشق این ارباب حلقه شدمممممم
🇰🇷
۲۰ شهریور ۱۴۰۳طراحی دریچه تهویه A3 یکم عجیب بنظر میرسه و ناهماهنگ به چشم میاد . کاش از همون مدل Q3 استفاده میشد
🇰🇷
۲۰ شهریور ۱۴۰۳اون دسته دنده در Q3 هم جای سوال داره اونم خودرویی با ۳۵ – ۴۰ هزار دلار قیمت . تو نگاه اول آدم فکر میکنه دنده دستیه
نمای ظاهری و تناسبات بدنه عالیه اما یکم رو کابین باید بیشتر وقت میذاشتن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۳جالبه که دستهدنده کوچک با تعویض الکترونیکی تقریبا در تمام خودروهای چینی با قیمت ۱۵ هزار دلار به بالا هست. مثل X55 یا جک X5
همین نکات ریز تاثیر زیادی در جذب یا دفع مخاطب داره
Amirmohammad
۲۰ شهریور ۱۴۰۳خدایی خوب دارن وارد میکنن
Galant.VR4(JDM)
۲۰ شهریور ۱۴۰۳اره واردات عالی شده ولی نه برای منو شما برای مافیا
با ورود ماشین های لوکس باید متوجه اختلاف طبقاتی شده باشی
Amirmohammad
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ماشین لوکس کی وارد شد که ما خبر نداریم؟ نکنه گذرموقت ها رو میگی
الان مثلا فولکس واگن و جتا و غیره زیاد هست که بتونین بخرین
hosen
۲۰ شهریور ۱۴۰۳این آئودی q3 اسپورتبک چقد جذابه
Galant.VR4(JDM)
۲۰ شهریور ۱۴۰۳توجه توجه
ماشین رانتخورا و آقازادهها وارد شد
اونوقت یه مرد نمیتونه یه کوییک بخره جلوی خانواده سرش بالا باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ماشین 20 تا 30 میلیارد تومانی در تمام شهرهای ایران فراوان هست
همه رانت خوار؟ همه خلاف؟
JaMsHiD_R1988
۲۰ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری چون تک هستن به چشم و زیاد میان
وگرنه در برابر تعداد سمند و پژو و پراید واقعا کم و خاص هستن
hosen
۲۱ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری میتونم بپرسم شما جسارتا کجا زندگی میکنی؟
چون جایی که ما زندگی میکنیم ماشین ۲۰ میلیاردی اصلا وجود نداره
Mr wrong
۲۱ شهریور ۱۴۰۳فراوان هست ؟
تو کدوم شهر ها ؟
تو تهرانشم بعد از ۳۵۰۰ تا پراید سفید و ۴۰۰۰ هزار تا ۲۰۶ سفید یه لندکروز به زور رد میشه
Galant.VR4(JDM)
۲۱ شهریور ۱۴۰۳با توجه به در آمد مردم چه کارگر چه مهندس نفت اینجور ماشینا رو آدم عادی با نون حلال نمیتونه بخره
Mr wrong
۲۲ شهریور ۱۴۰۳الان دگ با نون حرومم نمیشه خرید فقط باید وصل باشی
Galant.VR4(JDM)
۲۰ شهریور ۱۴۰۳طرف زده رولزرویس رو به پراید بعد با خنده میگه فکر کنم یه میلیارد خرجش بشه
اصلا اینجور ماشینا برای عشقوحال یه طبقه خاصه
یکی مثل من زمانی از واردات خوشحال میشیم که مردم حسرت سوار شدن یه ماشین خوب تو دلشون نباشه
سینا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳چرا هرچی ماشین به اصطلاح آلمانی دارن وارد میکنن، همه چینین
اون از بنزها که همهشون پسوند L داشتن، اینم از این آئودی ها که بازم چینین.
حتی کرولا و النترایی که وارد کردن هم چینی بود
حسین دهمرد
۲۱ شهریور ۱۴۰۳میدونم اسب بخارشون واقعیه ها. ولی موتور یک و نیم دیگه اعتماد به نفس آدمو میگیره. ولی q3 خیلی زیباست رخش به ماشین ۳۰۰ اسبی میخوره
کرگدن باواریا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳الان لکسوس ان ایکس ۵ سال پیش قیمتش ۱۰ میلیارده ، متاسفانه این که آئودی ۲۰۲۴ عه راحت بالای ۱۵ ۱۸ میلیارد قیمت میخوره….
علی Shelby
۲۱ شهریور ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/audi_a3l_sedan-2024-1.jpg
انگار میخواسته شاسی بلندی کراس اوری چیزی بشه
ولی با همین طراحی هم زیباست
ALIREZA APEXER
۲۱ شهریور ۱۴۰۳چیزی که میشه متوجه شد اینه که این ماشینها بازم آلمانی واقعی نیستن و نسخه های چینی هستن و همچنین مونتاژ چین مضاف بر همه اینها مشخصه که موتور شون هم تولید و طراحی آئودی یا فولکس واگن نیست بلکه طراحی و ساخت چینه که نشون میده بازم ماشین چینیه فقط اسم آلمانی روشه 🥸🥸
فرزاد
۲۲ شهریور ۱۴۰۳همیشه به کام خودی ها، مابقی اخ اخ اخ
علی
۲۹ شهریور ۱۴۰۳وای Q3 چقدر دلبری میکنه لامصب چقدر طراحی گیرا و قدرتمندی داره. جذاب لعنتی ،
علی
۲۹ شهریور ۱۴۰۳کاش با موتورهای قویتر وارد میشد. حیف این ارباب حلقه ها.
۱۵ میلیارد پول ماشین بدی باشتاب ۹ ثانیه نتونی از یه ۲۰۶ بزنی جلو. این ظلمه
من مجذوب q3 شدم لامصب چقدر طراحی هماهنگ و ماندگاری داره جیگر…..
ملودی
۳۱ شهریور ۱۴۰۳قشنگن….ولی اصل نیستن! چینی ان!