سوپرکار در برابر سوپرشاسی‌بلند، درگ آئودی R8 و پورشه کاین توربو GT

شنبه 12 شهریور 1401 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
قطعاً آئودی R8 و پورشه کاین توربو GT خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما در پرفورمنس به هم نزدیک هستند و همین موضوع باعث شده کارواو آن‌ها در برابر...
تبلیغات

قطعاً آئودی R8 و پورشه کاین توربو GT خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما در پرفورمنس به هم نزدیک هستند و همین موضوع باعث شده کارواو آن‌ها در برابر هم قرار دهد. در اینجا، آئودی R8 محرک عقب در برابر کاین توربو GT قدرتمندی قرار گرفته که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

پورشه از قدرت بیشتری برخوردار است اما وزن بیشتری هم دارد. موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی این کراس‌اوور اسپرت 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این پیشرانه باید وزن 2220 کیلوگرمی را جابجا کند. از سوی دیگر، در سینهٔ آئودی یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته که 570 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این کار توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. R8 با وزن 1590 کیلوگرم بسیار از کاین سبک‌تر است.

در اولین درگ، پورشه به‌سرعت پیش افتاد و آئودی که با مشکل کشش دست‌وپنجه نرم می‌کرد را پشت سر گذاشت. البته در ادامه R8 کمی توانست خود را به رقیب نزدیک‌تر کند اما اختلاف آن‌قدر زیاد شده بود که امکان جبران آن تا پیش از رسیدن به خط پایان وجود نداشت؛ بنابراین، پورشه اولین پیروزی خود را کسب کرد. پورشه در درگ دوم هم استارت شگفت‌انگیزی داشت اما آئودی هم حالا بسیار بهتر شد. بااین‌حال، لانچ بهتر برای مغلوب کردن کاین کافی نبود و بازهم کراس‌اوور اشتوتگارتی پیروز شد. درگ سوم نیز آئودی بهترین استارت خود را به نمایش می‌گذارد اما بازهم حریف توربو GT نمی‌شود و 400 متر را ظرف 11.4 ثانیه طی می‌کند که 0.1 ثانیه از رقیب بیشتر است.

در اولین مسابقهٔ رولینگ هردو خودرو در حالت رانندگی معمولی قرار می‌گیرند. این سیستم سامانهٔ چهارچرخ محرک کاین را خنثی می‌کند و باعث پیروزی آئودی می‌شود. البته در رولینگ دوم که خودروها در اسپرت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرند بازهم آئودی پیروز می‌شود اما این بار اختلاف کمتر است. نتیجهٔ آزمایش ترمز نیز به‌طور شگفت‌آوری نزدیک است و هرچند اختلاف وزن چشمگیری بین دو خودرو وجود دارد اما R8 صرفاً با برتری چند سانتی‌متری پیروز می‌شود. این ویدئو نشان می‌دهد که اختلاف پرفورمنس بین سوپرکارها و سوپرشاسی‌بلندها چقدر کم شده است.

کپی لینک

مشخصات فنی

آئودی R8 RWD

پورشه کاین توربو GT

پیشرانه

5.2 لیتری V10

4.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

570 اسب بخار

640 اسب بخار

گشتاور

550 نیوتن متر

850 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

وزن

1590 کیلوگرم

2220 کیلوگرم

قیمت

132,805 پوند

150,500 پوند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.