جانشین آئودی R8 سوپرکاری تمام الکتریکی خواهد بود
جانشین آئودی R8 خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود که قرار است تا در اواسط دههٔ جاری به بازار عرضه شود. طی سالهای اخیر گمانهزنیهای زیادی در مورد آیندهٔ این خودرو وجود داشته است اما آخرین گزارشات به خداحافظی کامل R8 با پیشرانههای درونسوز اشاره کردهاند. این تصمیم همراستا را برنامههای الکتریکیسازی گستردهٔ آئودی است و زمانی که این شرکت از سال 2026 به بعد صرفاً اقدام به معرفی خودروهای الکتریکی کند، R8 به پرچمدار دوران برقی آئودی تبدیل خواهد شد.
فعلاً مشخصات R8 الکتریکی را نمیدانیم ولی به گزارش اتوکار، این خودرو بر اساس پلتفرم SSP Sport ساخته خواهد شد که بهطور مشترک توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده و بهزودی جایگزین پلتفرم J1 پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT خواهد شد. البته این احتمال هم وجود دارد که آئودی برای ساخت سوپرکار آیندهٔ خود از پلتفرم اسپرتی که پورشه برای کیمن و باکستر الکتریکی توسعه میدهد استفاده کند و باطریها را بهصورت عمدی پشت صندلیها نصب کند. آئودی احتمالاً این ماشین را به دو موتور الکتریکی مجهز میکند و با توجه به اینکه طی سالهای آینده قدرت خودروهای برقی افزایش خواهد یافت، انتظار میرود جانشین R8 قدرتی بیش از 800 اسب بخار داشته باشد.
رئیس آئودی اسپرت «سباستین گرامز» در گفتگو با اتوکار گفته است که برای ساخت جانشین تمام الکتریکی R8 تلاش میکند اما اذعان داشته که هنوز تولید این خودرو تأیید نشده است. وی در این رابطه گفته است:
من برای جانشین R8 با هیئتمدیرهٔ آئودی میجنگم. ما در حال بررسی کانسپتهای مختلفی هستیم که در جهت الکتریکیسازی هستند و اگر به خواستهام برسم، R8 الکتریکی خواهد شد
همچنین به گفتهٔ گرامز، جانشین R8 اگر نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، مثل نمونهٔ کنونی دستساز خواهد بود. او در این رابطه اظهار داشته است:
ما قطعاً شیوهٔ تولید دستساز را حفظ خواهیم کرد زیرا این چیزی است که R8 را از دیگر خودروها متمایز میکند. اگر جانشین R8 را تولید کنیم، سعی خواهیم کرد به این کار ادامه دهیم. این برای خریدار مهم است و در هر R8 عشق وجود خواهد داشت