درگ جالب آئودی R8 با پورشه 911 کاررا تیونینگ 600 اسب بخار

دوشنبه 29 آبان 1402 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
maxresdefault
آیا پورشه 911 کاررا 4S با تیونینگی که قدرت آن را به 600 اسب بخار رسانده است می‌تواند حریف آئودی R8 با موتور V10 و 620 اسب بخار قدرت شود؟
تبلیغات

هرچند به‌زودی باید با آئودی R8 خداحافظی کنیم ولی کارواو می‌خواهد هنوز هم پرفورمنس این سوپرکار جذاب آلمانی را به تصویر بکشد. بدین منظور، R8 در برابر یک پورشه 911 کاررا 4S تیونینگ شده قرار گرفته است تا یادآوری شود که سوپراسپرت آئودی با پیشرانهٔ V10 در خط مستقیم چه توانایی‌هایی دارد. کاررا 4S به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که در حالت استاندارد 450 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در این نمونه اعداد مذکور به 600 اسب بخار و 650 نیوتن متر افزایش پیدا کرده‌اند که برای یک موتور 3 لیتری چشمگیر است.

R8 اما از همان پیشرانهٔ آشنای 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که به شکل استاندارد با 620 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور به میدان آماده است. هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس دوکلاچه مجهز هستند اما از لحاظ وزن پورشه برتری قابل‌توجهی دارد. این ماشین تنها 1555 کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که آئودی با وزن 1695 کیلومتر بسیار سنگین‌تر است. همچنین ازآنجایی‌که R8 حاضر در این درگ از نوع اسپایدر است، وزن بیشتری نسبت به همتای کوپهٔ خود دارد.

شاید به همین دلیل است که در درگ‌های از حالت سکون، 911 تیونینگ‌شده پیروز می‌شود. البته اختلاف دو خودرو بسیار جزئی است زیرا درحالی‌که پورشه 400 متر را در 10.9 ثانیه طی می‌کند، آئودی تنها 0.2 ثانیه دیرتر به خط پایان می‌رسد. در مسابقهٔ رولینگ دو خودرو حتی نزدیک‌تر هستند اما در سرعت‌های بالاتر، R8 خودی نشان می‌دهد و با انتخاب دندهٔ مناسب برای ارائهٔ حداکثر گشتاور، می‌تواند رقیب را مغلوب کند. در آزمایش ترمز اما پیروزی به دلیل وزن سبک‌تر دوباره به 911 می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.