درگ سوپربایک و سوپراسپرت، آپریلیا RSV4 در برابر آئودی R8 توئین توربو
در اینجا با دو وسیلهٔ نقلیهٔ تیونینگ شده مواجه هستیم. در یک سمت آپریلیا RSV4 با 220 اسب بخار قدرت و در سمت دیگر، آئودی R8 توئین توربو با 800 اسب بخار قدرت.
به نظر میرسد نزاع بین خودروها و موتورسیکلتها پایان ندارد اما چنین رقابتی همیشه جذاب خواهد بود و ویدئوی زیر قسمت دیگری از این جدال پایانناپذیر را نشان میدهد. بااینحال، این بار هردو وسیلهٔ نقلیه با سلاح تیونینگ به میدان آمدهاند. در این درگ، آپریلیا RSV4 به مصاف یک آئودی R8 توئین توربو رفته است. پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 این آئودی تیونینگی 800 اسب بخار قدرت دارد که هرچند از نسخهٔ استاندارد بسیار بیشتر است اما نسبت قدرت به وزن 495 اسب بخار بر تن آن بسیار از رقیب دوچرخ ایتالیایی ضعیفتر است.
آپریلیا به لطف 220 اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ 1.1 لیتری V4 تولید میشود، در کنار وزن تنها 190 کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن 820 اسب بخار قدرت بر تن دارد. البته این آئودی توئین توربو قبلاً پرفورمنس فوقالعادهای از خود نشان داده بهگونهای که در کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و 400 متر را در 9 ثانیه طی کرده است. آپریلیا اما به این اعداد و ارقام اهمیتی نمیدهد و ترجیح میدهد در میدان عمل خود را نشان دهد. در این رقابت، راکب حداکثر بهره را از قدرت فوقالعادهٔ سوپربایک ایتالیایی میبرد و R8 را مغلوب میکند. البته قطعاً در اینجا آئودی با مشکل فنی مواجه شده است ولی بااینحال هنوز هم دیدن افزایش تصاعدی سرعت موتورسیکلت از صفر به اعداد سهرقمی بسیار چشمگیر است.
RSV4 ظرف 10.44 ثانیه 400 متر را طی کرد و ظرف 3.14 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید. این سوپربایک برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز به تنها 4.33 ثانیه زمان نیاز داشت. آئودی اما به دلیل مشکلات فنی و کامپیوتری، باید به جایگاه دوم بسنده میکرد. این خودرو پس از 5.57 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسید و 400 متر را در 11.76 ثانیه طی کرد. همچنین علیرغم برخورداری از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک، این سوپراسپرت سنگین نتوانست به سریعی موتورسیکلت شتاب بگیرد به همین دلیل برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 3.95 ثانیه زمان نیاز داشت.
البته مطمئناً اگر آئودی در شرایط ایدهآل قرار داشت میتوانست رقیب سختتری برای آپریلیا باشد و حتی راکب موتورسیکلت هم به این موضوع اعتراف میکند اما با همهٔ اینها، پیروزی در یکی دیگر از رقابتهای خودرو و موتورسیکلت را باید به حساب رقیب دوچرخ نوشت.