تصویر دیجیتالی جذاب آئودی RS6 GT سدان منتشر شد

ارباب حلقهها چندی پیش خودروی ویژه RS6 آوانت GT با سقف تولید 660 دستگاه را معرفی کرد. این خودرو از مدل مسابقهای آئودی 90 کواترو ایمسا GTO سال 1989 و همچنین کانسپت RS6 GTO سال 2020 الهام گرفته است. در بطن خودروی موردبحث پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با 621 اسب بخار قدرت قرار دارد و قیمتش هم به حدود 236 هزار دلار میرسد.
از زمان معرفی این خودرو تاکنون یکبار دیگر آئودی در معرض توجهات قرار دارد و برخی رسانهها شایعاتی درباره خاتمه تولید RS6 آوانت منتشر کردهاند. همچنین با این پرسش مواجهیم که آیا ژرمنها همچنان به تولید استیشنهای پرفورمنس خود ادامه خواهند داد یا خیر. نکته جالب اینکه اکثر کارشناسان به خوبی از علت تصمیم آئودی برای معرفی خودروی یاد شده در این برهه زمانی آگاه هستند.
در واقع بی ام و به تازگی سری 5 تورینگ را معرفی کرده و مدل برقی i5 تورینگ هم با حداقل قدرت 593 اسب بخار میتواند رقیبی بدون آلایندگی برای RS6 آوانت باشد. همچنین باواریایی ها گفتهاند نسل جدید M5 به دو صورت سدان و استیشن تولید خواهد شد و برخی رسانهها خبر دادهاند این خودروها همچنان از پیشرانه 8 سیلندر استفاده خواهند کرد. به این ترتیب بی ام و در مقابل رقیب خود یعنی مرسدس بنز دست بالاتر را خواهد داشت چراکه E63 S E پرفورمنس از پیشرانه 4 سیلندر پلاگین هیبریدی استفاده میکند. طبیعتاً این سؤال پیش میآید که آیا آئودی هم میخواهد به این جمع بپیوندد یا خیر؟
یکی از گزینههای احتمالی برای رقابت با دو برند هموطن میتواند تولید نسخه سدان از RS6 باشد. در واقع طراحان مستقل دنیای خودرو قبلاً به چنین چیزی فکر کردهاند و تصاویری که مشاهده میکنید چنین خودرویی را به تصویر میکشند. تغییرات رخ داده در آئودی RS6 GT آوانت ساده و سرراست هستند و در واقع ارباب حلقهها برای تولید این خودروی سدان تنها نیازمند تعویض برخی پانلهای بدنه خواهد بود. متأسفانه احتمال تولید چنین خودرویی کم است و ارباب حلقهها درباره آن فکر نمیکند. جدای از آن، محصولات مرسدس بنز و بی ام و قدرتی بیش از 700 و حتی 800 اسب بخار دارند و نگرانی خاصی از بابت RS6 GT آوانت وجود نخواهد داشت؛ اما اگر بخواهید یک انتخاب بین مدلهای واقعی و مجازی داشته باشید، گزینه مدنظر شما کدام خواهد بود: آئودی RS6 GT سدان، بی ام و M5 یا مرسدس AMG E63 S E پرفورمنس؟