معرفی آئودی RS e-tron GT نسخه‌ی 513/2؛ سوپر سدان برقی برای جلب توجه!

پنج‌شنبه 3 فروردین 1402 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
2022-audi-rs-e-tron-gt-105-1604614291
مدل جدید RS e-tron Gt قدرت 637 اسب بخار و قیمت 182 هزار دلار دارد. این مدل با ترکیب مهندسی آئودی و فناوری‌ پورشه، تولید می‌شود.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر، آئودی به خوبی توانسته است محصولات جالب توجه برای عاشقان سرعت و رانندگی حرفه‌ای تولید کند. زیرمجموعه فولکس واگن که سرپرست لامبورگینی و برادر پورشه محسوب می‌شود، در کلاس سوپرسدان به موفقیت‌های چشمگیر رسیده است. حالا آئودی محصولات توانمند با پیشرانه بنزینی و تمام برقی دارد.

سدان  e-tron Gt به عنوان یک خودروی برقی اسپرت چهاردر، سال 2018 با ظاهر مفهومی رونمایی شد. دو سال بعد تولید انبوه این خودرو با قدرت 522 اسب بخار و گشتاور 640 نیوتن‌متر شکل گرفت. نصب دو موتور روی محورهای جلو و عقب با گیربکس‌های مجزا، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند آئودی کواترو، باتری 83 کیلووات ساعتی و وزن خالص 2200 کیلوگرم، مهم‌ترین مشخصات فنی  e-tron Gt هستند.

از دیدگاه فنی، مشابهت بسیار زیادی بین  e-tron Gt و پورشه تایکان وجود دارد. بعضی کارشناسان و رانندگان حرفه‌ای معتقدند، خودروی آئودی نسبت به تایکان  برای سرنشینان راحت‌تر و لوکس‌تر است، ضمن اینکه مدل  RS e-tron Gt مزیت‌هایی برای مانورهای سریع در پیست، فراهم می‌کند. این شرایط، توسط کریس هریس در برنامه اخیر تاپ گیر نیز مطرح شد.

آستانه قیمت 104 هزار دلار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 3/7 ثانیه و توان پیمایش 380 تا 440 کیلومتر برای e-tron Gt، برتری خاصی نسبت به تایکان و تسلا مدل S نشان نمی‌دهد. همچنین خودروهای بنزینی مرسدس بنز E63 با قیمت 114 هزار دلار و بی ام و M5 به قیمت 108 هزار دلار، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

 

آئودی برای RS e-tron Gt قیمت 144 هزار دلاری تعیین کرده است. این مدل 637 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 3 ثانیه و نهایت سرعت 252 کیلومتر برساعت نیز چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. با این شرایط، قرار است نسخه‌ی 513/2 از  RS e-tron Gt با تولید محدود به 75 دستگاه و قیمت 182 هزار دلار تولید شود.

ظاهرا اختلاف قیمت 36 هزار دلاری برای مدل 513/2 صرفا مرتبط با رنگ آمیزی بدنه و طرح بیرونی است. خودروی مذکور با بدنه‌ی سیاه، نوشته‌های خاکستری و خطوط قرمز، شبیه به مدل‌های پروتوتایپ دیده می‌شود. رانندگی با این مدل در خیابان، جلب توجه دیگران را در پی دارد و مثل اسباب بازی پیشرفته سرشار از فناوری به نظر می‌رسد. در فضای داخلی 513/2 نیز تفاوت‌های با مدل استاندارد RS e-tron Gt دیده می‌شود. تزئینات قرمز برای صندلی، داشبورد و کمربند ایمنی وجود دارد.

کد 513/2 برای یادبود یا  مفهوم خاص نیست و صرفا نام پروژه در اسناد داخلی آئودی محسوب می‌شود. درواقع این خودرو،  RS e-tron Gt با آپشن‌های اضافی مثل چرخ‌های فیبرکربن و ترمزهای کربن سرامیک است که مخصوص بازار امریکا ساخته شده.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.