آئودی RS Q8 هزار اسب بخاری و فریاد در اتوبان

پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 19:30
مطالعه 3 دقیقه
Audi-RS-Q8-4
تا همین چند سال پیش فقط سوپر اسپورت و هایپرکارها می‌توانستند به سرعت 322 کیلومتر در ساعت (200 مایل بر ساعت) دست یابند؛ اما این روزها حتی شاسی...
تبلیغات

تا همین چند سال پیش فقط سوپر اسپورت و هایپرکارها می‌توانستند به سرعت 322 کیلومتر در ساعت (200 مایل بر ساعت) دست یابند؛ اما این روزها حتی شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس هم می‌توانند به چنین رقمی نزدیک شوند. یکی از این خودروها آئودی RS Q8 تیون شده توسط شرکت MTM است که پرفورمنسی شوکه کننده را به نمایش می‌گذارد.

اما ابتدا بیایید نگاهی به نسخه استاندارد RS Q8 داشته باشیم. این شاسی‌بلند پرفورمنس دو و نیم تنی از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو که در برخی دیگر از محصولات گروه فولکس‌واگن بکار رفته استفاده می‌کند. این نیروگاه در محصول ارباب حلقه قدرت 591 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری تولید می‌کند. علیرغم وزن حدود دو و نیم تنی، محصول لوکس آئودی در کمتر از 4 ثانیه می‌توان خود را از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند.

MTM با استفاده از کیت مرحله 4 خود شاسی‌بلند آئودی را وارد مرحله جدیدی از زندگی کرده است. این تیونر آلمانی مدعی است نیروگاه 4 لیتری توئین توربوی RS Q8 هم‌اکنون خروجی 1001 اسب بخاری و گشتاور 1249 نیوتون متری دارد. احتمالاً با در نظر گرفتن این قدرت عظیم شتاب آئودی به حدود 3 ثانیه برسد. چنین چیزی امکان دارد زیرا مدل نزدیک‌تر RS6 آوانت با قدرتی مشابه توانسته قبلاً شتاب 2.8 ثانیه‌ای را ثبت کند.

خب RS Q8 MTM در اتوبان چگونه خواهد بود؟ دست‌اندرکاران کانال موتور اویل تی وی این خودرو را روانه اتوبان کرده‌اند تا نگاهی به عملکرد آن داشته باشد. باید گفت این خودرو کاملاً به سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست نیافته زیرا جی‌پی‌اس چنین چیزی را نشان می‌دهد. عدد نشان داده شده در سرعت شمار کاملاً خوش‌بین خودرو خیلی دقیق نبوده اما با این وجود سرعت‌های نزدیک به آن نیز برای RS Q8 بسیار احساس‌برانگیز خواهد بود.

اما شاید بهترین نکته درباره این خودرو طراحی ظاهری‌اش باشد. خبری از قطعات عجیب‌وغریب و کیت‌های اغراق شده نیست و ارتفاع RS Q8 اندکی پایین‌تر آورده شده و البته همچنان از رینگ‌های سفارشی کارخانه‌ای استفاده می‌کند. حتی خبری هم از نشان MTM نیست. به راحتی می‌توان تولید چنین کراس اوورهای پرفورمنسی را بی‌فایده دانست زیرا وزن بالا و آئرودینامیک نه چندان خوب جزو موارد قابل‌ذکر هستند. البته هنوز هم افراد زیادی حاضر به انتخاب چنین خودروهایی هستند و خب کارخانه‌ها نیز از این کار استقبال کرده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.