آئودی

درگ جالب آئودی کواترو رالی کلاسیک با RS3 جدید

آئودی RS3 جدید در ذات خود بخشی از DNA رالی آئودی را دارد اما این سدان مدرن و قدرتمند در برابر یک خودروی رالی تمام‌عیار چگونه عمل خواهد کرد؟ برای نمایش پیشرفت آئودی طی چهل سال گذشته، تیم کارواو یک RS3 جدید را در برابر یک کواترو رالی کلاسیک قرار داده است. پس بیایید ببینیم سدان مدرن آئودی با تمام تکنولوژی‌هایی که دارد در برابر یک پیرمرد مسابقه‌ای چگونه عمل خواهد کرد.

آئودی RS3 را می‌توان در دنیای امروزی خودروی غیرمتعارفی دانست زیرا در دریایی از خودروهایی که از پیشرانه‌های چهار سیلندر استفاده می‌کنند، این یکی از معدود خودروهایی است که از پیشرانهٔ پنج سیلندر نیرو می‌گیرد. این پیشرانهٔ منحصربه‌فرد بخشی از DNA موتوراسپرت آئودی است. در دههٔ ۸۰ همین پیشرانه‌های پنج سیلندر بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را در مسابقات رالی برای آئودی به ارمغان آوردند. RS3 به جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی مجهز شده است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پنج سیلندر قدرتمند به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده است و نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانه‌ای آئودی یعنی کواترو تحویل می‌دهد. به لطف این ترکیب، سدان اسپرت انگولشتاتی ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رقیب RS3 در این درگ ممکن است یک خودروی رالی قدیمی باشد اما هنوز هم بسیار توانمند است. این یک آئودی اسپرت کواترو متعلق به گروه B مسابقات رالی سال ۱۹۸۵ بوده و میراث‌دار عملکرد افسانه‌ای آئودی در مسابقات رالی است. این خودرو بر گروه B مسابقات سلطهٔ کامل داشت و آئودی را به‌عنوان یکی از توانمندترین سازندگان خودروهای اسپرت به جهانیان شناساند. اسپرت کواتروی گروه B به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری پنج سیلندر توربو مجهز است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو منتقل می‌شود.

اما کدام‌یک از این آئودی‌های قدرتمند در مسافت ۴۰۰ متر توانایی بیشتری دارد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

کواترو رالی

آئودی RS3 سدان

پیشرانه۲.۱ لیتری I5 توربو۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت۵۰۰ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار
گشتاور۴۸۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۰۹۰ کیلوگرم۱۵۷۵ کیلوگرم

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    درگ باحالی بود بخاطر حضور آئودی کواترو با اون صدای فوق العادش هر بارم بعد دنده عوض کردن انگار بهش شوک دادن یه دفعه میپرید در کل جالب بود
    راستی قدرت آئودی rs3 رو توی جدول آخر اشتباه زدین

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  2. TML BN

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (909 ديدگاه)

    با پیرمرد چیکار دارید😂😂😂😂 ولی واقعا کواترو رو میشه یک ماشین انقلابی و خیلی توپ نامگذاری کرد

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  3. JDM lover

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (887 ديدگاه)

    درگ جالبی بود ممنون
    فقط پدال توی جدول اخر قدرت rs3 رو اشتباه زدین اگه میشه اصلاحش کنین

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. Lamborghini

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ماشین های مسابقات همیشه تا سالها از ماشین های جاده ای سریع تر هستن نمونش رو تو این ویدئو هم دیدیم یا مثال دیگه برنامه گرند تور که ۹۱۷ رو با ۹۱۱ آوردن پیست یا ماشین های مسابقات استقامت فورد gt 40 پورشه ۹۱۷ و ۹۵۶ و ۹۱۹ LMP و… که هر کدام سالها زمان نیازه که ماشین های جاده ای هم به اون ها برسن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  5. Alan.r

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (652 ديدگاه)

    صدای کواترو ‌‌‌‌‌به تموم ماشینای برقی می‌ارزه
    ولی تعویض دندش خیلی باحاله

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا