معرفی آئودی RSQ8 منصوری با گشتاور 1000 نیوتن متر
در اقدامی کمسابقه، منصوری به سراغ محصولی از آئودی رفته است. اینبار، شاسی بلند پرچمدار آلمانی از سری RSQ8 توسط مهندسان منصوری، مجهز به کیت بدنه اختصاصی و تقویت پیشرانه، تولید خواهد شد.
منصوری در سال 2021، خودروی استیشن واگن آئودی RS6 آوانت را بهینهسازی کرد و مورد توجه قرار گرفت. حالا با گدشت 2 سال از اولین تجربهی اختصاصی با آئودی، RSQ8 نیز به گروه محصولات تیونینگ منصوری اضافه شده است.
در بازار جهانی، شهرت و فروش شاسیبلندهای آئودی از سری Q8 مشابه رقبای ساخت دیگر برندهای آلمانی نیست. این محصول، از نظر فنی و جایگاه تجاری، مشابهتهای زیادی با پورشه کاین دارد اما به دلایل مختلف، از جمله قیمت نسبتا زیاد، محبوبیت چشمگیر در بازار جهانی ارائه نمیکند. آستانه قیمت Q8 و RSQ8 به ترتیب 75 و 125 هزار دلار است؛ درحالیکه پورشه کاین استاندارد و کاین توربو، 80 و 135 هزار دلار قیمت دارند.
از سویی دیگر، کارشناسان رسانههای مختلف، شامل CarAndDriver و بسیاری دیگر، معتقدند RSQ8 یکی از بهترین شاسیبلندهای لوکس -اسپرت دنیا است. کیفیت رانندگی و عملکرد فنی این خودرو، به شدت تحسین شده و در نسخه 2023 با اختلاف اندک، امتیازات بالاتری نسبت به کاین توربو و بیامو X6M دارد. احتمالا به همین دلیل، مهندسان منصوری برای بهینهسازی RSQ8 وارد عمل شدهاند.
در نمای بیرونی RSQ8 منصوری، تزئینات مشابه RS6 آوانت تیونینگ 2021 دیده میشود. رنگ تیره برای بدنه و خط متضاد کشیده شده روی کاپوت جلو تا انتهای بدنه، این خودروها را مشابه کرده است. برای RSQ8 نیز، حجم قابل توجهی از ادوات فیبرکربن وجود دارد که شامل درپوش موتور، سپرها، آینههای جانبی، رینگ و بال عقب میشود. حجمدهی و حفرهسازی روی کاپوت جلو و سپرها به گونهای است که حس اسرت و تهاجمی RSQ8 منصوری را افزایش میدهد.
هرچند که منصوری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ادوات فیبرکربن برای تیونینگ بدنه شناخته میشود؛ توانایی بسیار خوب در تقویت فنی خودروها نیز دارد. مهندسان منصوری از موتور 4 لیتر V8 آئودی RSQ8 قدرت 780 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتنمتر گرفتهاند؛ درحالی که محصول استاندارد کارخانه، 591 اسب بخار و 800 نیوتنمتر دارد. البته بهینهسازی انجام شده توسط منصوری، تاثیر چندانی بر شتاب اولیه خودرو نداشته و مشابه نسخهی اصلی، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان 3/3 ثانیه انجام میشود. همچنین نهایت سرعت محدود شده به 300 کیلومتر برساعت در مدل استاندارد، برای نسخهی منصوری به 320 کیلومتر برساعت رسیده است که احتمالا برای مصرفکننده، اهمیت چندانی ندارد.
آنچه خریداران متمول را برای مالکیت خودروهای منصوری تشویق میکند؛ بازطراحی بدنه و ادوات کابین است. هنوز تصویری از داشبورد فرمان و صندلیهای RSQ8 منصوری موجود نیست اما میتوان اطمینان داشت، سطحی باونکردنی از شخصیسازی برای مشتریان، قابل سفارش باشد. فعلا، تایرهایی با پهنای 295 میلیمتر در جلو و 355 میلیمتر در عقب، روی چرخهای 24 اینچ RSQ8 منصوری ارائه شده است که برای خودروی استاندار کارخانه، موجود نیست.
باتوجه باسابقهی منصوری در تیونینگ خودروهای مختلف، میتوان احتمال داد RSQ8 نیز در حدود 2 برابر نسخهی اصلی، قیمتگذاری شود. با این شرایط، احتمالا دستپروردهی جدید منصوری با قیمت 200 تا 250 هزار دلار فروخته خواهد شد.