پشت‌صحنه جذاب دریفت کن بلاک با آئودی S1 هونیترون در الکتریکانا

یک‌شنبه 29 آبان 1401 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
ken-block-und-der-audi-s1-hoonitron
پس از سال‌ها همکاری با فورد سرانجام رابطه کن بلاک با این خودروساز آمریکایی به پایان رسید و آئودی آلمان با خودروی S1 هونیترون جایگزین فورد شد. این...
تبلیغات

پس از سال‌ها همکاری با فورد سرانجام رابطه کن بلاک با این خودروساز آمریکایی به پایان رسید و آئودی آلمان با خودروی S1 هونیترون جایگزین فورد شد. این راننده مشهور اخیراً ویدئوی گیمکانای مشهور خود را با حضور خودروی الکتریکی آئودی S1 هونیترون منتشر کرده است اما ویدئوی موردبحث فقط به شیرین‌کاری‌های جلوی دوربین مربوط نمی‌شود.

آئودی اخیراً جزئیات بیشتری از این ویدئو را با حضور خود کن بلاک منتشر کرده است. او چگونگی همکاری تیم هونیگان با آئودی برای تولید این هیولای مسابقه‌ای و تک ساخت را شرح داده و از طرح روی کاغذ گرفته تا فرایند تولید و نیازهای مسابقه‌ای غیرمرسوم را نیز توصیف نموده است. برای مثال توزیع وزن بهینه این خودرو نیازمند اندکی سنگینی بیشتر در بخش جلو بوده و به همین خاطر توازن وزن آئودی برابر با 52/48 است. S1 هونیترون همچنین نیازمند فاصله بین محوری کوتاه بوده و این امر مشکلاتی را برای مهندسان در نصب باتری بزرگ در پلتفرم خودرو به وجود آورده است. در واقع چهار باتری وجود دارد که ظرفیت ترکیبی 57.6 کیلووات ساعتی را فراهم می‌کنند.

آئودی S1 هونیترون قدرت 671 اسب بخار و گشتاور 640 نیوتون متری دارد و این نیرو را می‌توان در صورت نیاز به جلو یا عقب انتقال داد. گشتاور آنی و نبود گیربکس باعث شده‌اند این خودروی مسابقه‌ای سرعت هرزگردی بسیار زیادی داشته باشد که نتیجه آن نیز از بین رفتن سریع لاستیک‌ها خواهد بود. در این ویدئو می‌توانیم لحظات جذابی از پشت‌صحنه دریفت کن بلاک را نیز تماشا کنیم. در این بخش مکان‌های تصویربرداری، فرایند ویرایش و تدوین و... را خواهید دید. کن بلاک دراین‌باره می‌گوید:

از نظر فنی این خودرو با فاصله بسیار پیشرفته‌ترین خودروی دریفتی است که تاکنون رانده‌ام

با توجه به خودروهای قبلی کن بلاک که شامل موستانگ هونیکورن با 1400 اسب بخار قدرت و فورد هونی تراک با پیشرانه فورد GT بوده، اظهارات این راننده ماهر میزان تلاش‌های زیاد آئودی در توسعه S1 هونیترون را نشان می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.