آئودیبی ام وپورشهمرسدس بنزویدئو کلیپ

درگ جذاب بی‌ام‌و M5 با آئودی RS6، پورشه پانامرا توربو S و مرسدس S63

در مسابقه درگ هیجان‌انگیزی، دو سدان و دو استیشن اسپرت و قدرتمند آلمانی به مصاف هم رفته‌اند. کدام‌یک از این خودروها سریع‌تر از بقیه است؟

هاگرتی بار دیگر مسابقهٔ درگ جذابی را ترتیب داده است و این بار، دو سدان و دو استیشن به مصاف هم رفتند. قوی‌ترین خودرو در این رقابت، مرسدس AMG S63 E-Performance پرفورمنس است؛ یک سدان پلاگین‌هیبریدی که با ترکیب موتور V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در عقب، ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. عجیب نیست که S63 سنگین‌ترین خودرو در میان این چهار مدل محسوب می‌شود و ۲۶۴۴ کیلوگرم وزن دارد. از سوی دیگر، نزدیک‌ترین رقیب مرسدس در این رقابت یعنی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با وزن ۲۳۸۶ کیلوگرم، بسیار سبک‌تر است. این خودرو هرچند با ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور از مرسدس ضعیف‌تر است ولی یک پورشه را هیچ‌گاه نباید از روی اعداد و ارقام قضاوت کرد.

در سمت دیگر، دو استیشن اسپرت را داریم. آئودی RS6 به‌عنوان تنها خودروی غیرهیبریدی این جمع، از همه سبک‌تر است درحالی‌که وزن سنگین بلای جان جدیدترین نسل ب‌ام‌و M5 شده است. البته این ماشین به لطف پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در گیربکس که مجموعاً ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، خیلی از پانامرا ضعیف‌تر نیست و عنوان ضعیف‌ترین عضو جمع به آئودی RS6 پرفورمنس با تنها ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد که تماماً توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود.

بنابراین، تعجبی ندارد که در مسابقهٔ درگ، آئودی با تایم ۱۱.۲ ثانیه آخر شد. در رتبهٔ سوم، ب‌ام‌و با تایم ۱۱.۱ ثانیه قرار گرفت و با وجود قدرت و گشتاور به‌مراتب بیشتر، خیلی نتوانست سریع‌تر از RS6 باشد. S63 E پرفورمنس از دو استیشن سریع‌تر بود و زمان‌های ۲.۸ ثانیه برای صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ۱۱.۰ ثانیه برای ۴۰۰ متر را ثبت کرد؛ اما برنده این مسابقه درگ، پورش پانامرا توربو S هیبریدی بود که به‌راحتی سدان سنگین‌تر مرسدس و دو رقیب دیگر را مغلوب کرد. این خودرو که یک لیفت‌بک پنج‌در است تا سدان سنتی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۵ ثانیه ثبت کرد و مسابقه درگ را در ۱۰.۵ ثانیه به پایان رساند. هیچ سدان دیگری که تاکنون توسط تیم هاگرتی آزمایش شده، حتی به این پورشه نزدیک نشده است.

مشخصات فنی

آئودی RS6 پرفورمنس ب‌ام‌و M5 تورینگ پورشه پانامرا توربو S مرسدس S63 E پرفورمنس
قوای محرکه بنزینی پلاگین‌هیبریدی پلاگین‌هیبریدی پلاگین‌هیبریدی
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۷۲۷ اسب بخار ۷۸۲ اسب بخار ۸۰۲ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر ۱۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم ۲۴۶۳ کیلوگرم ۲۳۸۶ کیلوگرم ۲۶۴۴ کیلوگرم
قیمت ۱۲۷,۸۹۵ دلار ۱۲۳,۲۷۵ دلار ۲۲۸,۴۹۵ دلار ۱۸۷,۳۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2204 ديدگاه)

    10.5 برای ی سدان لوکس اسپرت خوب نیست فوق‌العاده است…
    .
    شرط اینه که بتونی سالهای سال “تمام” تولیداتت رو در نوک قله رقابت نگهداری…
    .
    Ever ahead

    موافقم 30
    مخالفم 1
  2. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (579 ديدگاه)

    ماشین های بنزینی بر خلاف چیزی که تو اینترنت و بعضا حتی توسط کارشناس ها گفته میشه ، پتانسیل خیلی بالایی دارن چون همیم الان دیدیم که یه سدان ۲۳۶۸ کیلویی تونست در عرض ۲/۵ ثانیه صغر تا ۶۰ مایل بزنه یعنی فقط ۰/۱ ثانیه بیش تر از برادر برقیش تایکان توربو s یا سریع تر از تمامی مدل های لوسید ایر و تسلا به جز دو مدل سافایر و پلد ، ماشین های بنزینی حالا حالا ها جا برای بهتر شدن دارن و برای همینه که شرکت های بزرگ حداقل تا ۱۰ سال آینده برنامه ای برای توقف تولیدشون ندارن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. 👑Porsche👑

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تو چند تا پست قبل گفتم که پرفورمنس بی‌ ام و در حد مرسدس و آئودی و پورشه نیست و کلی دیس لایک گرفتم
    خیلی راحت اینجا می‌تونید تماشا کنید که بی‌ام‌و با تقریباً ۱۰۰ اسب بخار بیشتر و حدوداً ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر تو صفر تا صد از آئودی خورد و تو دور بالا به زور ازش سبقت گرفت

    تازه این آئودی برای چندین سال پیشه و نسل جدیدش داره معرفی میشه

    حتی اگه نسخه سدان بی ام و رو هم می آوردن باز یه بازنده بود چون نسخه سدان m5 کلاً ۰/۱ سریع تر از تورینگ هست
    حالا سری ۵ تو نسل جدیدش افت داشته قبول

    ولی دیگه سری ۳ چرا؟؟؟
    سری ۳ با اون موتور ۶ سیلندر خیلی راحت از مرسدس سی کلاس با موتور ۴ سیلندر می‌خورد تو درگ و سی کلاس با موتور ۴ سیلندر قراره توقف تولید بخوره و در عوض با ۶ سیلندر خیلی خفن مرسدس تولید بشه البته نمی‌دونم شاید سی کلاس جدید با موتور ۸ سیلندر هم تولید بشه
    سی کلاس با پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی جدید مرسدس معرفی میشه بعد اون موقع می‌بینیم که سری ۳ با موتور ۶ خطی بهتره یا سی کلاس با ۶ خطی که صد در صد سی کلاس
    یا تو هاچ بک‌ها بی‌ام‌و در مقابل آئودی و مرسدس همیشه می‌باخت
    تو آفرود هم که دیگه نگم بی‌ام‌و همون جاده صاف باید بره چون تو آفرود به گرد پای آئودی و مرسدس و پورشه نمی‌رسه
    تازه اگه اینجا مرسدس جی تی ۶۳ هم می‌آوردن باز پورشه پانامرا برنده درگ می‌شد
    البته نسل بعدی جی تی ۶۳ هم قراره معرفی بشه با موتور ۸ سیلندر جدید مرسدس که واقعاً قراره بترکونه

    (خودروهای بی‌ام‌و واقعاً خودروهای خفنی هستن ولی در برابر آئودی و پورشه و مرسدس هیچی نیستن)

    موافقم 6
    مخالفم 23
    1. شایان

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      مرد حسابی مزخرفترین نسل سری پنج رو گذاشتی گوشه رینگ و تلافی شکست های گذشته رو سرش در میاری؟
      والا تا قبل از اینکه این نسل m5 بیاد دائما می‌گفتید آمار بی‌ام‌و دروغه که مرسدس و آئودی رو شکست داده، اون موقع پرفورمنسش در حد نبود؟
      من همون موقعی هم که بنز و آئودی از بی‌ام‌و شکست می‌خورند میگفتم روزای بد این دو برند هست و دوباره به میدون برمی‌گردن
      به همین شکل بی‌ام‌و هم اشکالات این نسل رو قطعا برطرف می‌کنه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. GMA

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (875 ديدگاه)

    وای از Hagerty
    تو جذابیت رو دست نداره درگ هاش
    نحوه فیلمبرداریش واقعا خاصه
    S کلاس واقعا خیلی فراتر از انتظار بود
    پانامرا هم که دیگه کلاس سوپرسدان رو پشت سر گذاشته وارد قلمرو سوپرکار ها شده تو نسل جدید
    فقط کاش به قشنگی نسل قبل مونده بود ظاهرش
    خصوصا چراغ های جلو و عقب

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. Iman 007

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    انتخابم s63 و پورشه بی نظیرن🔥🔥🔥🔥

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. Lionheart

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    جای sکلاس بین اینا نبود
    وقتی Eهست چراS؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. 👑Porsche👑

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      تازه اگه همون مرسدس e53 که تازه معرفی شده رو می‌آوردن باز می‌تونست با m5 جدید رقابت کنه
      (دیگه e63 بماند)
      e63 جدید معرفی بشه قول میدم شتابش در حد همین پانامرا باشه
      قراره با موتور ۸ سیلندر جدید amg معرفی بشه که قدرتی در حدود ۸۰۰ اسب و گشتاورش هم در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نیوتن باشد
      وزن e63 هم به احتمال زیاد در حدود همین پانامرا باشه
      به هر حال به نظرم نامردی بود که s63 رو آوردن چون وزنش خیلی از بقیه بیشتر بود و باید با بنتلیه فلینگ اسپور اسپی مقایسه بشه

      باید amg gt 63 4 door رو می‌آوردن تا شاهد رقابت جذابی بین پانامرا و این مرسدس باشیم

      (مرسدس و پورشه و آئودی 🇩🇪💪🥇🏆👑)

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. 👑Porsche👑

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      مرسدس s63 باید با بنتلی فلاینگ اسپور اسپید مقایسه بشه
      وزن مرسدس e63 جدید هم به احتمال زیاد در حدود پانامرا و m5 باشه
      به شدت منتظر نسل جدید خودروهای پرفورمنس آئودی هستم
      و همچنین منتظر پورشه k1
      چون این پورشه قراره قابلیت آفرود فوق العاده‌ای رو هم در کنار اینکه لوکس و اشرافی هست ارائه بده
      و همچنین منتظر هایپر کار جدید پورشه هم هستم که احتمالاً جانشین ۹۱۸ بشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. M

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    آئودی باخت ولی انتخاب منه
    ظاهرش بهتره و قیمتش ارزون تره و وزنش سبک تره
    بی ام و m5 که طراحی خوکی وزن سنگین
    بنز هم طراحیش خوبه ولی وزنش کار دستش می ده
    پورشه هم با اصالت و عالی و ظاهر و همه چیز تمام ولی گرونه ۲۲۷هزار دلار زیاده ولی می ارزه لامصب دلبره با آئودی
    فقط آئودی و پورشه همچنان در طراحی با اصالتن
    بنز طراحیش خوبه با توجه به کامنت های شما در معرفی s63 AMG se اما وزنش زیاده یه ذره سبک تر از بی ام و است

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. 👑Porsche👑

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      آئودی باخت ولی با ابهت و وقار باخت
      یعنی منظورم اینه که یه جوری باخت که اصلاً براش مهم نبود
      آئودی تَلاشِش رو کرد و تلاش آئودی تحسین برانگیز هست

      و چون بنتلی فلاینگ اسپور اسپید با مرسدس s63 پرفورمنس مشابهی دارن باید با هم مقایسه بشن چون جفتشون هم در دسته سدان‌های فول سایز لوکس و اشرافی هستن و قیمت مشابهی هم دارن و وزن هر دو هم تقریباً برابر هست

      کلاً دیسلایک‌هایی که من می‌گیرم از بی‌ام‌و فن‌هاست
      چون من حقیقت رو میگم و حقیقت برای بی ام و فن ها تلخه

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. M

        ۱۷ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (94 ديدگاه)

        اره منم بی ام و فنم ولی داش نگران نباش من بهت دیس نمی‌دم
        آئودی به نظرم از همشون بهتره از لحاظ ظاهری میگم ولی نمی‌گم پورشه هم بده اتفاقا هردو خوبن ولی آئودی جوان‌پسند تره
        خود من ۱۳ سالمه

      2. Spirit

        ۱۷ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        حقیقت برای BMW فن ها تلخه ؟!
        تو قبلا اسمت BMW بود فکر می‌کنی کسی نمیدونه ؟
        همونی هستی که با x1 می‌رفتی آفرود :)
        بعدش اسمتو گذاشتی پورشه فراری و …
        الانم شدی پورشه
        دو هفته دیگه هم طرفدار یه شرکت جدیدی :)

        مشخصه ۱۵ سال بیشتر نداری

    2. 👑Porsche👑

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      آئودی باخت ولی با ابهت و وقار باخت
      یعنی منظورم اینه که یه جوری باخت که اصلاً براش مهم نبود
      آئودی تَلاشِش رو کرد و تلاش آئودی تحسین برانگیز هست

      و چون بنتلی فلاینگ اسپور اسپید با مرسدس s63 پرفورمنس مشابهی دارن باید با هم مقایسه بشن چون جفتشون هم در دسته سدان‌های فول سایز لوکس و اشرافی هستن و قیمت مشابهی هم دارن و وزن هر دو هم تقریباً برابر هست

      کلاً دیسلایک‌هایی که من می‌گیرم از بی‌ام‌و فن‌هاست
      چون من حقیقت رو میگم و حقیقت برای بی ام و فن ها تلخه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. دایی ناصر🦖

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    جای sکلاس باید AMG GT63 S E Performance، میاوردن.یه جورایی میشه گفت تا E63جدید نیاد فعلا اون پرچمدار سدان های بنزه

  9. moslem

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کجا رفت اون m5 که همه رو میزاشت عقب نسل قبل واقعا یه شاهکار بود قاتل پرچمدارا بود ولی الان فقط یه خوک چاق و گندست واقعا دردناکه

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. M

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (94 ديدگاه)

      اره m5 CS و m5 کامپتیشین شتاب ۳ ثانیه ای داشتن
      CS که زیر ۳ ثانیه

  10. M

    ۱۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    پدال
    https://www.pedal.ir
    تست سرعت و شتاب بی ام و M5 CS در اتوبان‌های آلمان
    لینک تست سرعت m5 CS 2022 👆👆👆

    1. 👑Porsche👑

      ۱۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      داداش خوشحالم که از این سن اومدی و اطلاعات راجع به خودروها کسب می‌کنی
      امیدوارم وقتی بزرگ شدی هر ماشینی رو که دلت خواست بتونی سوار بشی و ازش لذت تمام رو ببری

      متاسفانه بعضی از دوستان نوجوان هستن و خیلی بی‌احترامی می‌کنن البته شما با ادب هستی و اعتراف کردی که ۱۳ سال داری در صورتی که بقیه میان میگن که ما ۴۰ سال داریم ولی از طرز صحبت کردن قشنگ مشخصه که سن کمی دارن خیلی راحت هم به بقیه توهین می‌کنن
      ولی من با این قضیه که نوجوان‌ها در سایت باشن مشکلی نداره فقط صحبت من اینه که خیلی تعصبی به قضیه نگاه می‌کنن و بیشترشون هم یا آمریکایی‌فن هستن یا بی‌ام‌و فن
      به هر حال خوشحال میشم که نوجوان‌های کشورم بیان و اطلاعات کسب کنن ولی خواهشاً رعایت کنید و بی‌احترامی نکنید و تعصبی به قضیه نگاه نکنید

      مثلاً یه دوستی کاملاً با اطلاعات و مدرک صحبت می‌کنه ولی متاسفانه کلی دیس لایک می‌گیره و مطمئناً این دیس لایک‌ها رو همین نوجوان‌های تعصبی میدن

      تعصبی نباشید خصوصاً شما آمریکایی فن‌ها با تشکر فراوان

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Spirit

        ۱۷ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        هر هفته طرفدار یه برندی :)
        فقط به تنوع اسم ها دقت کنید ( سوابق یکیه )

        https://www.pedal.ir/ferrari/ferrari-458-speciale-vs-ferrari-296-speciale/#comment-1528097

        https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-vs-ariel-atom-drag/#comment-1511308

        سومین اسم هم که فعلا پورشه ست تا بعداً خدا چی بخواد چندتا اسم دیگه هم رونمایی کنه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا