بامو در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۵ با فروش ۱۷۸,۴۹۹ دستگاه در آمریکا، بیش از دو برابر آئودی با ۸۱,۹۵۱ دستگاه خودرو فروخته است. دلیل این اختلاف چیست؟
آمریکاییها در حال حاضر نگاه متفاوتی به این دو برند آلمانی دارند. اکثر علاقهمندان بیطرف خودرو معتقدند که بامو و آئودی از نظر جایگاه، طراحی لوکس و فناوری بسیار به هم نزدیک هستند. بامو به سمت رانندگی اسپرت تمایل دارد و آئودی بیشتر روی راحتی تمرکز کرده اما هر دو برند سالهاست که در کنار مرسدس بنز برترین خودروهای لوکس جهان را تولید میکنند. بااینحال، آمار فروش جدید در ایالاتمتحده نشاندهنده شکاف بزرگی بین این دو برند در سال ۲۰۲۵ است. بامو در سال ۲۰۲۵ تاکنون ۱۷۸,۴۹۹ دستگاه خودرو در آمریکا فروخته درحالیکه آئودی تنها ۸۱,۹۵۱ دستگاه فروش داشته که کمتر از نصف فروش بامو است. این آمار فروش بامو شامل برند مینی نیست. با وجود چالش تعرفهها، بامو در نیمه اول سال فروش خود را ۱.۶ درصد افزایش داده درحالیکه فروش آئودی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.
پرفروشترین مدل بامو در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۵ در آمریکا، X5 با ۳۳,۵۸۸ دستگاه بوده است. در مقابل، آئودی تنها ۹,۹۷۵ دستگاه از Q7 قدیمی خود فروخته است. شاسیبلندهای کوچک آئودی عملکرد بهتری داشتند اما همچنان در پس بامو قرار دارند. بامو ۲۹,۰۲۹ دستگاه X3 و ۱۳,۳۲۲ دستگاه X1 فروخته درحالیکه آئودی ۲۲,۹۱۴ دستگاه Q5 و ۱۲,۶۱۲ دستگاه Q3 به فروش رسانده است. البته نسل جدید Q3 ماه گذشته معرفی شد و بنابراین ممکن است فروش این مدل کامپکت افزایش یابد. فروش سدانهای آئودی ضعیف بوده است بهگونهای که A4 تنها ۵۰۰ دستگاه فروخته، A6 فروش ۳,۵۵۹ دستگاهی داشته و A8 هم موفق به فروش ۷۴۹ دستگاه شده است. در مقابل، بامو در شش ماه اول سال با فروش ۱۴,۱۵۷ دستگاه سری ۳، تعداد ۱۳,۴۳۲ دستگاه سری ۵ و ۵,۷۰۷ دستگاه سری ۷، آئودی را کاملاً پشت سر گذاشت. البته آئودی ۸,۲۷۵ دستگاه A5 هم فروخته که حالا جایگزین A4 و A5 قدیمی در سبد محصولات این برند شده است. بااینحال، با جمع فروش سری ۳ و سری ۴ که ۲۳,۳۶۹ دستگاه میشود، بامو در این سگمنت نیز بهراحتی آئودی را مغلوب کرد. در همین حال، سری ۲ با فروش ۹,۷۴۰ دستگاه (شامل کوپه و گرن کوپه) نیز بالاتر از آئودی A3 با ۴,۸۸۰ دستگاه قرار دارد.
فروش محصولات اصلی نشاندهنده تمایل واضح بازار آمریکا به سمت بامو است اما در مورد مدلهای خاص و الکتریکی شرایط چگونه است؟ فروش Q4 e-Tron در نیمهٔ اول سال ۳,۱۲۱ دستگاه، فروش Q6 e-tron برابر با ۶,۹۶۲ دستگاه و Q8 e-tron تنها ۸۲۴ دستگاه بوده است. از سوی دیگر، بامو تنها رقیب مستقیمی برای Q8 e-tron دارد که iX است و با فروش ۶,۷۴۲ دستگاه بهراحتی از رقیب الکتریکی انگولشتاتی خود پیشی گرفته است. A7 اسپرتبک آئودی یکی از معدود مدلهایی است که فروش آن در ۲۰۲۵ افزایش یافته و ۱,۰۹۴ دستگاه فروخته اما بامو تقریباً دو برابر این تعداد، یعنی ۲,۰۰۷ دستگاه از سری ۸ (شامل نسخههای کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه) فروخته است. البته باید توجه داشت که سری ۸ تنوع بیشتری دارد. پس از بررسی تمام اعداد، تنها یک مدل آئودی یافتیم که از رقیب مستقیم بامو فروش بیشتری داشته است. این خودرو Q8 بنزینی با ۵,۸۲۹ دستگاه است که رقیب X6 با فروش ۴,۷۰۳ دستگاه محسوب میشود.
دلیل فروش کمتر آئودی از بامو چیست؟
مدلهایی مانند A4، A8 و Q7 همگی قدیمیتر از معادلهای بامو هستند که این موضوع نشان میدهد چرا آئودی در آمریکا اینقدر از رقیب خود عقب افتاده است. برای مثال، A8 کنونی از سال ۲۰۱۹ در بازار حضور دارد درحالیکه سری ۷ کنونی بامو از ۲۰۲۳ عرضه شده است. آئودی همچنین در حال بازسازی خط تولید خود است و A4 را با A5 جدید جایگزین کرده است. حذف این نام باسابقه ممکن است برای خریداران کمی گیجکننده باشد. همین موضوع درباره ساختار نامگذاری پیچیده آئودی برای پیشرانهها و نسخههای مختلف صدق میکند که تمایز بین مدلها را دشوار کرده است. بااینحال، آئودی دست روی دست نگذاشته است. مدلهای جدید مانند Q3، Q5 و A5 یا هنوز به بازار نیامدهاند یا هنوز به پتانسیل کامل فروش خود نرسیدهاند؛ اما در حال حاضر، آئودی فاصله زیادی با رقیب باواریایی خود دارد که به این سادگیها جبران نخواهد شد.
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۴ تیر ۱۴۰۴اختلاف قیمتی ناچیز کی بی ام و رو ول میکنه اعودی میخره
نامور
۱۴ تیر ۱۴۰۴مدیر فروش بی ام و ترکیه اوزون طارق
Sina
۱۴ تیر ۱۴۰۴ب ام و بخاطر تاریخچه ش شناخته تره ولی من دیگه محصولات آئودی رو بیشتر میپسندم چهره پخته تری دارن موتورهای معقول تری دارن
ب ام و خیلی وارد حاشیه شده مثل شخصیت که درگذشته خیلی با ابهت بوده اما یکهو زده توی حاشیه موهاشو فشن میکنه شلوار پاره میپوشه
ولی آئودی همچنان کت شلواری و شغل مدیریتی خودشو حفظ کرده
2646.1
۱۴ تیر ۱۴۰۴اینکه BMW با سبک طراحی جدیدش به چنین فروشی دست یافته و شده پرفروش ترین برند لوکس بازار، به فکر فرو می بره منو که نکنه من پیر شدم!
به عنوان طرفدار BMW، طراحی خارجی و داخلی اش اصلا نمی پسندم و از لیست خریدم خارج شده …
M power
۱۴ تیر ۱۴۰۴یا پیر شدیم یا اینکه سلیقمون به این بازار نمیخوره
HELLO.BROTHERS
۱۴ تیر ۱۴۰۴جای کریس بنگل واقعن خالی در BMW.
محمدهادی
۱۴ تیر ۱۴۰۴اینکه آمار فروش بی ام و همیشه بالاتر از آئودی قرار گرفته و میگیره چیز عجیبی نیست!
همیشه همین بوده دیگه
رقیب مستقیم بیمر مرسدس هست
و حالا چرا فروشی با این تعداد بالا نسبت به هموطن معروف و محبوب خودش داره بنظرم اینو میرسونه که مردم بیشتر ازینکه برای خرید بی ام و به ظاهرش فکرکنن،به جنبه های جذاب اسپرتی و هیجان برندش فکرمیکنن
انتخاب منکه قطعا یک M2 چالاک و سرحال دو در کوپه ست❤️❤️💥💥
! i M α η δ υ α R
۱۴ تیر ۱۴۰۴بیمر ، فِرِش ترین برند دنیای خودرو هست …
بخش R&D اش ، انگار خواب ندارند …
24 ساعت شبانه روز ، سر کارند …
هر سال ، ریفْرِش میشن …
elijah 2001
۱۴ تیر ۱۴۰۴طراحی جدید ب ام و اصلا دوست ندارم، ولی کم کم داره درست میشه
وای فقط سری ۸ 💗💗💗