درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!

پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 - 03:30
مطالعه 4 دقیقه
970-hp-bmw-m3-wagon-picks-a-fight-with-1000-hp-porsche-911-audi-r8-doesn-t-back-down-231273_1
یک دستگاه بی ام و M3 تورینگ تیون شده در مسابقه درگ با پورشه 911 و آئودی R8 شرکت کرده است. هر سه خودرو به پیشرانه‌هایی با 1000 اسب بخار قدرت مجهز...
تبلیغات

یک دستگاه بی ام و M3 تورینگ تیون شده در مسابقه درگ با پورشه 911 و آئودی R8 شرکت کرده است. هر سه خودرو به پیشرانه‌هایی با 1000 اسب بخار قدرت مجهز هستند.

در این مسابقه درگ خواهیم دید که اعداد روی کاغذ چگونه می‌توانند ما را فریب دهند. سه خودروی مشهور آلمانی که هر یک 1000 اسب بخار قدرت دارند در یک فرودگاه قدیمی در بریتانیا روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند تا توانایی‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند. پورشه، آئودی و بی ام و سه برندی هستند که نیازی به معرفی ندارند. البته همان‌طور که گفته شد خودروهای موردبحث کاملاً ارتقا یافته‌اند.

در حال حاضر پورشه و آئودی خودروهایی در قلمروی سوپرکارها تولید می‌کنند اما بی ام و وضعیت متفاوتی دارد. در واقع باواریایی ها فاقد یک سوپر اسپرت تمام‌عیار برای رقابت با هم‌وطنان خود هستند اما خوشبختانه مسابقات درگ اهمیتی به این موارد نمی‌دهند. در حقیقت همه‌چیز در قدرت تولیدی پیشرانه و یک مسیر طولانی و مستقیم خلاصه می‌شود. کانال یوتیوب Officially Gassed اخیراً خودروهای بی ام و M3 کامپتیشن تورینگ، پورشه 911 و آئودی R8 را در برابر یکدیگر قرار داده است.

اگرچه پورشه و آئودی به خوبی توانایی رقابت با یکدیگر در حالت استاندارد را دارند اما استیشن بی ام و در کلاس جداگانه‌ای قرار می‌گیرد. تعداد درهای M3 تورینگ به اندازه مجموع درهای دو خودروی دیگر است و می‌تواند افراد بیشتری را نسبت به دو خودروی دیگر حمل کند. پس با این تفاسیر، استیشن موردبحث اینجا چه می‌کند؟ همان‌طور که گفتیم سه خودروی موردبحث کاملاً تیون شده‌اند و قدرت آن‌ها به حدود 1000 اسب بخار می‌رسد. البته خروجی واقعی بی ام و 970 اسب بخار است و به دلیل استیشن بودن 100 کیلوگرم سنگین‌تر از R8 و حدود 265 کیلوگرم سنگین‌تر از 911 است. در حقیقت بی ام و M3 تورینگ 1865 کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن آئودی و پورشه به 1670 و 1600 کیلوگرم می‌رسد. مجریان این درگ قبل از برگزاری مسابقه یک محاسبه ریاضی انجام می‌دهند و اینجا می‌فهمیم که پورشه در بحث نسبت قدرت به وزن دست بالاتر را دارد. این خودرو به ازای هر تن وزن خود 625 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که این رقم در آئودی و بی ام و به 598 و 520 اسب بخار در هر تن می‌رسد.

هر سه خودرو به سیستم‌های چهار چرخ محرک مجهز هستند و دو توربوی بزرگ نیز به پیشرانه‌ها متصل شده است. البته پورشه به‌صورت استاندارد کارخانه‌ای از دو توربو استفاده می‌کند اما دو خودروی دیگر به‌صورت افترمارکتی از توربوها بهره برده‌اند. بر اساس تخمین‌های روی کاغذ، بی ام و M3 جوجه اردک زشتی است که میان دو شیطان سرعت گرفتار شده اما همان‌طور که گفته شد محاسبات روی کاغذ می‌تواند فریب دهنده باشد چراکه M3 در سه مسابقه از چهار درگ برگزار شده آئودی را پشت سر می‌گذارد.

اما برنده واقعی میدان پورشه است که مسابقات درگ از حال سکون و رولینگ را پیروز می‌شود؛ اما M3 تورینگ و R8 رقابت فشرده‌ای با یکدیگر دارند و زمان طی مسافت 400 متر آن‌ها به ترتیب 10.05 و 10.24 ثانیه اعلام شده است. پورشه 911 بهترین صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را با زمان 2.45 ثانیه بر جای گذاشته و رکورد بی ام و نیز 2.60 ثانیه بوده است. آئودی R8 هم در عرض 2.85 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده است. در نهایت باید گفت همین بی ام و در تست‌های قبلی توانسته بود صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.37 ثانیه را ثبت کند که برای یک استیشن خانوادگی رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.