سه شاسیبلند لوکس آلمانی با قیمت و مشخصاتی نزدیک به هم به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم کدامیک سریعتر است و رانندگی بهتری دارد.
سه شاسیبلند کامپکت لوکس آلمانی شامل بامو X3 M50، مرسدس GLC43 و آئودی SQ5 در ویدئویی از تراتل هاوس در برابر هم قرار گرفتهاندت رقابت جامعی باهم داشته باشند. بامو با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مجهز به فناوری هیبریدی خفیف، ۳۹۸ اسب بخار و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میکند و قدرت را به سیستم چهارچرخ محرک xDrive منتقل میکند. آئودی SQ5 هم از موتور ۳ لیتری توربوشارژ اما از نوع V6 با ۳۶۷ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد و به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک کواترو مجهز است. در آخر هم به مرسدس با کوچکترین موتور اما بیشترین قدرت میرسیم. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و سیستم هیبریدی خفیف با ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است و از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک 4Matic استفاده میکند.
رقابت این سه شاسیبلند با مسابقهٔ درگ آغاز میشود یعنی جایی که بامو از همان ابتدا بهراحتی جلو افتاده و با اختلاف پیروز شد. آئودی و مرسدس اما عملکردی نزدیک به هم داشتند و در پایان SQ5 با اختلافی جزئی زودتر به خط پایان رسید. در مسابقهٔ رولینگ هم شاهد همین ماجرا بودیم با این تفاوت که این بار جای آئودی و مرسدس عوض شد و حالا GLC63 با اختلاف جزئی در رتبهٔ دوم قرار گرفت. مرسدس با وجود قدرت بالاتر، به دلیل وزن بیشتر و تنظیمات گیربکس، شتابی مشابه SQ5 داش، اما در سرعتهای بالاتر به دلیل موتور قویتر، برتری نسبی پیدا کرد.
در بخش بررسی جادهای، ویدئو نشان میدهد که بامو X3 M50 با تعلیق M اسپرت و فرمان دقیق، بهترین هندلینگ را در پیچها ارائه میدهد. آئودی SQ5 با سیستم کواترو، چسبندگی عالی اما حس رانندگی کمی محافظهکارانهتر دارد. مرسدس GLC43 با تمرکز بر راحتی، در رانندگی روزمره عملکردی متعادل اما کمی نرمتر از بامو نشان داد. تستهای جادهای شامل پیچهای تند و مسیرهای مستقیم بود که بامو درمجموع به دلیل تعادل بهتر بین اسپرت بودن و راحتی، برتری نسبی داشت.
مشخصات فنی
آئودی SQ5 | مرسدس GLC43 | بامو X3 M50 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۶۷ اسب بخار | ۴۲۱ اسب بخار | ۳۹۸ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۲۵ کیلوگرم | ۲۰۶۵ کیلوگرم | ۲۰۵۷ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۴,۸۰۰ دلار | ۶۷,۱۰۰ دلار | ۶۴,۷۰۰ دلار |
𝐀𝐥𝐢
۱۶ خرداد ۱۴۰۴چقدر طراحی آئودی بین اینا میدرخشه
SepehrV10
۱۶ خرداد ۱۴۰۴Sq5 خیلی خوشگله
کلا اما ماشینای آئودی برا درگ ساخته نشدن حتی R8
باشو
۱۶ خرداد ۱۴۰۴خیلی جالبه مرسدس با موتور 2لیتری چهار سیلندر و هیبرید خفیف اسب بخار بیشتری تولید میکنه، اما این رو باید درنظر گرفت که برای درگ نیست برای سواری بهتر و لوکستر ساخته شده
O
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ائودی هنوز یه کم پرستیژ داره 👑
بی ام وه از مدار خارج شده با این طراحیش 🕯️
بنز هم همه مشکلاتش به اگزوزشه 😂
O
۱۶ خرداد ۱۴۰۴یه سوال نسبت ترتیب توربو و فیلتر هوا به چه صورت هستش یعنی مثلاً اول فیلتر هواست بعد توربو یا برعکسه؟؟؟؟
KOP
۱۶ خرداد ۱۴۰۴هوا از فیلتر یا فیلترها عبور و وارد توربو یا سوپر شارژر ، فشرده و بسمت سرسیلندر->گذر ازسوپاپ هوا-> وارد محفظه احتراق
البته توضیح فنی اش پیچیده تر که میتونی گوگل کنی
Ali
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اول فیلتر هوا بعد توربو و بعد هم اینترکولر و در آخر دریچه گاز و منیفولد ورودی هوا! اول فیلتر هست چون تو استفاده معمولی اگه آشغالی یا ذره ای با پره های توربو برخورد کنه، ممکنه باعث نابودی سیستم توربو بشه که از خود پره ها گرفته تا اینترکولر و بقیه! تو پیست درگ و مسابقات بی در و پیکر چند تا توربو سرهم میکنند و فیلتر استفاده نمیکنند که مستقیم هوا مکش بشه برا گرفتن جزئی ترین توان! ولی تو مصرف شخصی و روزانه باید فیلتر باشه و البته مناسب با مکش توربو باشه تا یه موقع خود فیلتر وکیوم نشه به داخل توربو کشیده بشه!
M
۱۶ خرداد ۱۴۰۴سلام دوستان یک سوال بی ربط به مطلب .
پیش فروش و فروش فوری های ایرانخودرو هنوز به صورت قرعه کشیه؟ یعنی پول رو بلوکه میکنی و تازه تو قرعه کشی شرکت میکنی شاید برنده بشی شاید نه ؟
تا حدود ۱ میلیارد چه ماشینی پیشنهاد میدید .خودم میخواستم تارا بگیرم اما اگر قراه کشیه که مشخص نیست اصلا بهم برسه یانه. پیشنهاد دیگه ای دارید؟
گزینه دیگه مد نظرم محصولات mvm هست x33 cross یا x22 . زده تحویل ۹۰ روزه ایا تحویل این شرکت واقعا ۹۰ روزه هست و محصولاتش ارزش خرید داره ؟
ترجیحم خودروی صفره اما اگر خودرویی مد نظرتون هست در چند سال کارکرد و تمیز ارزش خرید داشته باشه ممنون میشم پیشنهاد بدید.
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تارا بدنه اش افتضاحه چینی ها اگر مشکل اکسل نداشته باشند مشکل گیربکس دارند اگر میتونی به تویوتا فکر کن کرولا یک چرخش میارزه به همه ایرانی ها و چینی ها،موفق باشی
M13
۱۶ خرداد ۱۴۰۴سلام دوستان یک سوال بی ربط به مطلب .
پیش فروش و فروش فوری های ایرانخودرو هنوز به صورت قرعه کشیه؟ یعنی پول رو بلوکه میکنی و تازه تو قرعه کشی شرکت میکنی شاید برنده بشی شاید نه ؟
تا حدود ۱ میلیارد چه ماشینی پیشنهاد میدید .خودم میخواستم تارا بگیرم اما اگر قراه کشیه که مشخص نیست اصلا بهم برسه یانه. پیشنهاد دیگه ای دارید؟
گزینه دیگه مد نظرم محصولات mvm هست x33 cross یا x22 . زده تحویل ۹۰ روزه ایا تحویل این شرکت واقعا ۹۰ روزه هست و محصولاتش ارزش خرید داره ؟
ترجیحم خودروی صفره اما اگر خودرویی مد نظرتون هست در چند سال کارکرد و تمیز ارزش خرید داشته باشه ممنون میشم پیشنهاد بدید.
نویدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اگر خودرویی بخواد یه bmw رو شکست بده باید حداقل ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به bmw داشته باشه.
Iman 007
۱۶ خرداد ۱۴۰۴دوستان یه سوال موتور ترند دیگه از اون درگای بزرگش برگزار نمیکنه؟
Siyavash
۱۶ خرداد ۱۴۰۴یکی از باگ هایه آئودی اینه که خیلی دوس داره ماشین بیریخت بسازه کنه ولی خوشبختانه نمیتونه و یکی از یکی زیباتر میسازه
M power
۱۶ خرداد ۱۴۰۴بازم مثله همیشه بی ام و برنده میشه