آئودیدوجکیا

درگ سدان‌های اسپرت: چارجر SRT، آئودی S4 و کیا استینگر GT

تولید دوج چارجر به همراه چلنجر آخر سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید و بنابراین برای لذت بردن از این سدان عضلانی تنها حدود یک سال دیگر فرصت باقی است. چارجر خانوادهٔ متنوعی دارد که شامل سه نسخهٔ V8، یک V6 پایه و حتی چهارچرخ محرک می‌شود؛ یعنی از جذاب‌ترین اعضای این خانواده مدل SRT است که زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی همی با ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد. این موتور همچنین با ۶۴۴ نیوتن متر گشتاوری که تمام آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود به‌راحتی می‌تواند لاستیک‌ها را دود کند.

حال این سدان اسپرت محرک عقب آمریکایی با ۲۰۰۸ کیلوگرم وزن، در برابر دو سدان کم‌توان‌تر اما سبک‌تر و مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است. یکی از این خودروها کیا استینگر GT است که پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی آن ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. وزن این سدان کره‌ای هم ۱۸۹۵ کیلوگرم است. رقیب دوم هم آئودی S4 است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و با ۱۸۸۱ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود.

در درگ‌هایی که از حالت سکون آغاز می‌شود چارجر در برابر رقبای چهارچرخ محرک خود هیچ شانسی ندارد. آئودی S4 و استینگر GT همچنین خودروهای کوچک‌تر و سبک‌تری هستند و سامانهٔ چهارچرخ محرک در آغاز حرکت برتری بزرگی به آن‌ها می‌دهد. بااین‌حال، در رولینگ شرایط متفاوت است و حالا چارجر با غرش آن V8 حجیم خود از رقبا جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. در این ویدئو مجموعاً سه درگ و دو رولینگ برگزار می‌شود پیروز هردو مسابقهٔ رولینگ دوج است اما در درگ‌ها یک برد به استینگر و دو برد به آئودی می‌رسد.

مقایسه مشخصات فنی

 

دوج چارجر SRT

کیا استینگر GT

آئودی S4

پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توربو
قدرت ۴۸۵ اسب بخار ۳۶۸ اسب بخار ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۴۴ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۰۸ کیلوگرم ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۸۸۱ کیلوگرم
قیمت ۵۰,۳۴۰ دلار ۴۷,۲۳۵ دلار ۵۳,۴۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد هادی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    هر سه تاشون جذابن
    ولی دوج شارجر انگار یه جور دیگه یی مخوفه
    ولی کلاس سدان های اسپرت چقد توانمند شدن
    کسانی که دستشون به بی ام و M5 و مرسدس سدان جی تی و کادیلاک بلک وینگ نمیرسه این کلاس از خودروها براشون بهترین درمان درده

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. SRT

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (607 ديدگاه)

      خوش به حالشون چقد دستشون بازه تو انتخاب ماشین مناسب
      جبر جغرافیایی..

      موافقم 18
      مخالفم 0
  2. AMIN JAFARI

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    کیا استینگر خداییش همه چیزش خوبه

    موافقم 21
    مخالفم 33
    1. TML BN

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      خود کیا از استینگر کشید بیرون ولی این درگ ها نمیکشن بیرون😂😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 3
  3. hitman

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دوج هزار بار هم ببازه باز هم نظرم در موردش عوض نشه🗿

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      تو رولینگ برد

      موافقم 5
      مخالفم 10
  4. Twin H Power

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ماسل کارای سنتی داج که تموم شدن …
    ولی بیا یخورده درمورد چیزی که چارجر و چلنجر میتونستن باشن رویا پردازی کنیم .
    این عزیزان که خدای قدرت هستن فقط یخورده توی کنترل این قدرت روی چرخای عقب بازیگوش هستن .
    دلم میخواد حالت سنتی دف عقب بودن حفظ بشه .
    ولی از طرفی وزن رو روی چرخای عقب بیشتر کنیم و نسبت وزن در عقب و جلو مناسب تر بشه.
    بنظرم بهترین راه گذاشتن گیربکس روی محور عقبه مثل استون مارتین . اینجوری وزن بیشتری رو محور عقبه . تازه باتری و بعضی وسایل الکترونیکی رو هم میشه برد اون عقب .
    یه تعلیق فعال هم مثل دیمن میتونست روی محور عقب گشتاور وارد کنه .
    همی هم رژیم میگرفت و آلمینیومی میشد .
    طراحی ظاهری رو هم دست نمیزدیم .‌

    کاش میشد …

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      فیض بردیم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. Roham

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (731 ديدگاه)

    راننده استینگر از موتور دوج سنگین تره!!

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. AMIN (M.A.S)

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    راننده این دوج واقعا اماتور بود
    تو همین کانال یه چارجر اسکاتی (قرمز) خیلی راحت استینگر رو شکست داد چلنجر هم شکستش داد
    برای بردن کیا دوج حتی نیاز به لانچ خوبم نداره ولی این دیگه واقعا ناامید کننده بود
    بهترین تایمای کیا تو محدوده 12.8 هستن درحالی که مجله ها با لانچ نه چندان مناسب با اسکاتی 12.5 یا 12.4 میزنن
    ولی دیگه انچنان اهمیتی نداره
    اگر نمیخواید موتور یا پلتفرمشو بهبود بدید تا بهتر شه حداقل خودشو ازمون نگیرید
    نه فقط رقبای جهانی که حتی اگه ایران خودرو امروز یه نسخه از تارا بسازه که اسکاتیو حریف شه اگر قرار نیست بهترش کنن عیب نداره بذا ابروش بره و از تارا ببازه
    ولی باقی بمونه
    زنده بمونه …

    موافقم 10
    مخالفم 6
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    این مردک زده رو دست کارواو.نمیدونم چه دژمنی با ماشینهای آمریکایی داره.احمقترین ادمها هم میدونن چارجر 6.4 لیتری امثال اینا رو پودر میکنه.پدال چرا درگهای استاندارد رو پوشش نمیدی همیشه دنبال این مضخرفاتی

    موافقم 18
    مخالفم 8
  8. Reza Waffen SS

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    چارجر SRT

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. ارش

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دوج چارجر واقعا فسیل شده با ۱۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر از رقبا کم آورد .

    موافقم 7
    مخالفم 19
    1. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      دو مورد داره.
      1.ماشین دف عقب هست که توی لانچ و حرکت اولیه خیلی تاثیر داره که باعث میشه دیر تر شتاب اولیه بگیره اما توی شتاب ثانویه و رولینگ برتری داره.
      و راننده این درگ هم روی چارجر ناشی بود

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. علی

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      این درگ استاندارد نیست وگرنه دوچ پیروز مطلقه ، البته که راننده حرفه ای هم می‌خواد دوچ نه این اوسکولی که نشوندنش پشت فرمون

      موافقم 4
      مخالفم 3
    3. شاهین

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      فسیل نشده اتفاقا راه درست رو پش برده
      اون موتور بیخودی اینجوری تولید نشده
      فیس و چس موتور های توربو رو نداره که با بنزین نامرغوب معدش تعجب کنه و زود به خرج بیوفته (توی جهان سوم)
      به شخصه اعتقاد دارم ماشینم باید موتور تنفس طبیعی باشه نه موتور توربوی بی کیفیتی که بنزین بی کیفیت هم بلای جونش بشه
      از طرفی هم اصلا ربطی به موتورش نداره این عقب افتادگیش. خیلی سادس چون دف عقبه و طبیعتا هرزگردی داره نمیتونه خوب لانچ کنه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  10. ۹۱۱

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    فقط رخ چارجر. اگرم باخته باشه بازم چارجر.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Erfan

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    چارجر>s4>استینگر

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. شاهین

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    حتی توی فیلم هم مشخصه کدومشون لذت رانندگی بیشتری دارن
    به ترتیب چارجر و ائودی و کیا
    کم کم داریم میریم به سمت الکتریکی شدن ماشینا و من به شخصه دلم برای همچیین صدایی مثل چارجر تنگ میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. خان

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    آئودی =طوفان

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا