مرحلهٔ مقدماتی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا GR86 و هیوندای ولوستر N
مجموع آراء: 1248
آراء تویوتا: 963
آراء هیوندای: 285
پیروز دوئل: تویوتا GR86 با کسب 77 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه 718 | بامو Z4 |
پورشه 718 | |
بامو سری 2 | تویوتا سوپرا |
بامو M2 | |
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR86 |
تویوتا GR86 | |
آئودی TT | آلپاین A110 |
؟ | |
لوتوس امیرا | نیسان Z |
؟ |
آئودی TT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
امتیاز از اتوکار: 4.0 از 5.0
فروش سال 2021 در اروپا: 5,812 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در اروپا: 1,321 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی پیشرفتهٔ کابین، هندلینگ چابک، پرفورمنس قدرتمند در دنیای واقعی، ظاهر چشمنواز، کیفیت ساخت فوقالعاده
نقاط منفی: سواری خشک روی رینگهای بزرگ و در سرعتهای پایین، فقدان درگیری راننده، صندلیهای عقب کوچک، سیستمهای کمکراننده اندک
چکیده: TT نه خودرویی چندان کاربردی برای استفادههای روزمره است و نه یک کوپهٔ اسپرت خیلی هیجانانگیز اما هردو نسخهٔ کوپه و رودستر آن از ظاهری عالی و رانندگی راضیکنندهای برخوردار هستند درحالیکه در نسخهٔ S، پویایی بیشتر و جذابیت بالاتری را ارائه میکند
آلپاین A110
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017
پلتفرم: -
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
امتیاز از اتوکار: 5.0 از 5.0
فروش سال 2021 در اروپا: 2,427 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در اروپا: 644 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی رترو و کلاسیک که بهخوبی اجرا شده است، هندلینگ هیجانانگیزی که هم در پیست و هم در جاده کاملاً قابلدسترس است، رانندگی فوقالعاده، مصرف سوخت پایین، سواری راحت برای یک خودروی اسپرت
نقاط منفی: قیمت گران، فقدان سیستمهای ایمنی، کارایی پایین برای استفادههای روزمره، تنظیم فرمان بهخوبی شاسی نیست، استفاده از قطعات رنو در داخل کابین
چکیده: A110 همان جادوی نسخهٔ اولیهٔ دههٔ 60 را به تصویر میکشد یعنی یک خودروی اسپرت سبک دونفره با رانندگی جذاب که پویایی رانندگی آن در جادههای پرپیچوخم رقبا را نگران میکند اما احساس لوکس رقبای آلمانی را ارائه نمیکند که با چنین قیمتی واقعاً نباید اینطور باشد
مقایسهٔ مشخصات فنی
| آئودی TTS | آلپاین A110 S |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 | 1.8 لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | 310 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 400 نیوتن متر | 340 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | 4.5 ثانیه | 4.2 ثانیه |
توقف از 110 | 43.5 متر | 42.7 متر |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 275 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 8.0 لیتر ترکیبی | 7.0 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 180 گرم/کیلومتر | 160 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 55 لیتر | 45 لیتر |
وزن | 1405 کیلوگرم | 1120 کیلوگرم |
طول | 4,199 میلیمتر | 4,181 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,505 میلیمتر | 2,420 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 305 لیتر | 95+100 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 2 نفر |
قیمت | 46,615 پوند | 60,040 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11108313