آئودیرنو

دوئل آئودی TT و آلپاین A110

مرحلهٔ مقدماتی، گروه کوپه‌های کامپکت، دوئل چهارم

نتایج دوئل قبلی بین تویوتا GR86 و هیوندای ولوستر N

مجموع آراء: ۱۲۴۸

آراء تویوتا: ۹۶۳

آراء هیوندای: ۲۸۵

پیروز دوئل: تویوتا GR86 با کسب ۷۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

پورشه ۷۱۸

ب‌ام‌و Z4

پورشه ۷۱۸

ب‌ام‌و سری ۲

تویوتا سوپرا

ب‌ام‌و M2

هیوندای ولوستر N

تویوتا GR86

تویوتا GR86

آئودی TT

آلپاین A110

؟

لوتوس امیرا

نیسان Z

؟

آئودی TT

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۸۱۲ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۳۲۱ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی پیشرفتهٔ کابین، هندلینگ چابک، پرفورمنس قدرتمند در دنیای واقعی، ظاهر چشم‌نواز، کیفیت ساخت فوق‌العاده

نقاط منفی: سواری خشک روی رینگ‌های بزرگ و در سرعت‌های پایین، فقدان درگیری راننده، صندلی‌های عقب کوچک، سیستم‌های کمک‌راننده اندک

چکیده: TT نه خودرویی چندان کاربردی برای استفاده‌های روزمره است و نه یک کوپهٔ اسپرت خیلی هیجان‌انگیز اما هردو نسخهٔ کوپه و رودستر آن از ظاهری عالی و رانندگی راضی‌کننده‌ای برخوردار هستند درحالی‌که در نسخهٔ S، پویایی بیشتر و جذابیت بالاتری را ارائه می‌کند

آلپاین A110

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: –

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

امتیاز از اتوکار: ۵.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲,۴۲۷ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶۴۴ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی رترو و کلاسیک که به‌خوبی اجرا شده است، هندلینگ هیجان‌انگیزی که هم در پیست و هم در جاده کاملاً قابل‌دسترس است، رانندگی فوق‌العاده، مصرف سوخت پایین، سواری راحت برای یک خودروی اسپرت

نقاط منفی: قیمت گران، فقدان سیستم‌های ایمنی، کارایی پایین برای استفاده‌های روزمره، تنظیم فرمان به‌خوبی شاسی نیست، استفاده از قطعات رنو در داخل کابین

چکیده: A110 همان جادوی نسخهٔ اولیهٔ دههٔ ۶۰ را به تصویر می‌کشد یعنی یک خودروی اسپرت سبک دونفره با رانندگی جذاب که پویایی رانندگی آن در جاده‌های پرپیچ‌وخم رقبا را نگران می‌کند اما احساس لوکس رقبای آلمانی را ارائه نمی‌کند که با چنین قیمتی واقعاً نباید این‌طور باشد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی TTS

آلپاین A110 S

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۱.۸ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه ۴.۲ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۳.۵ متر ۴۲.۷ متر
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۷۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۰ لیتر ترکیبی ۷.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۸۰ گرم/کیلومتر ۱۶۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۴۵ لیتر
وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم ۱۱۲۰ کیلوگرم
طول ۴,۱۹۹ میلی‌متر ۴,۱۸۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۵۰۵ میلی‌متر ۲,۴۲۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۰۵ لیتر ۹۵+۱۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۲ نفر
قیمت ۴۶,۶۱۵ پوند ۶۰,۰۴۰ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    A110 عالی هست ، توی درگ پابه پای ۷۱۸ میره و خیلی کوچیک و هندل هست و همه نظر مثبت داشتن در موردش

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۶
  2. F22RAPTOR

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2232 ديدگاه)

    من شخصا خیلی آئودی رو دوست دارم مخصوصا
    تی تی رو ،مخصوصا که چهار چرخ محرکه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
  3. کامران

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    به آئودی رای میدم چون نمیخوام با آلپاین رای بدم در کل با این قیمت کوروت

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۸
  4. محسن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    آئودی خیلی باحاله توش ساده و کلاسیک طور درست شده

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  5. M.Kkarimi

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (773 ديدگاه)

    نزدیک ۲۰ هزار تا بیشتر پول چی رو میگیری لامصب ؟!؟!؟! ://

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
    1. TML BN

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (130 ديدگاه)

      مانیتور😂😂😂

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. Jdm باز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (858 ديدگاه)

    ائودی tt انتخابمه
    بخاطر قیمت کمتر،قدرت بیشتر،گشتاور بیشتر و طراحی زیبا تر( سلیقه ای هست)

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
  7. آرم@ن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    چه دلیلی داره آلپاین اینقدر گرون تر باشه! بی معنیه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  8. آرین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    منطقم میگه آئودی ولی دلم با آلپاینه. انتخابم آئودی.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  9. قنداقی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    از نتیجه دوئل قبلی جیگرم ال اومد و دلم خنک شد دم جی آر ۸۶ باحال و گولاخ گرم که بیست چهاری روزگار اجنبی اروپایی رو کبود کرده

    شاید آلپاین ترگل ورگل هم سرنوشتی مثل gr۸۶ داشته باشه اگه زن بود تما با آلپاین خوشگله عروسی می کردم جون

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
  10. javadhy

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    مطمئنم آلپاین تجربه رانندگی خاص تری رو ارائه میده ولی فقط به درد آدمی میخوره که چند تا ماشین دیگه هم داشته باشه چون خودش به تنهای هم بیش از حد گرونه و کاربردی هم نیست پس آئودی ولی کلا توی این کلاس ۷۱۸ روبه همه ترجیح میدم

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  11. Reza Waffen SS

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3310 ديدگاه)

    آئودی TT

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا