آئودیهوندا

دوئل هوندا سیویک تایپ R و آئودی S3

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه اول، هاچ‌بک‌های داغ، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین فورد فوکوس ST و ب‌ام‌و M135i

مجموع آراء: ۱۱۹۵

آراء ب‌ام‌و: ۸۶۵

آراء فورد: ۳۳۰

پیروز دوئل: ب‌ام‌و M135i با کسب ۷۳ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی

مرسدس A35 AMG

فولکس‌واگن گلف R

مرسدس A35 AMG

فورد فوکوس ST

ب‌ام‌و M135i

ب‌ام‌و M135i

آئودی S3

هوندا سیویک تایپ R

؟

آئودی S3

تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۲۰

پلت‌فرم: MQB Evo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۸۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شاسی سرزنده، پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو با قدرتی بیشتر از همیشه، ظاهر مدرن و زیبا، کابین پیشرفته با تکنولوژی‌های زیاد

نقاط منفی: فرمان سنگین، تأخیر توربوی قابل احساس، فقدان سیستم‌های کمک‌رانندهٔ استاندارد، عادت کردن به سوئیچ تعویض دنده طول می‌کشد

چکیده: S3 خودرویی اسپرت بدون خشونت آزاردهنده است و در نقطه‌ای مناسب بین A3 آرام‌تر و RS3 وحشی‌تر قرار می‌گیرد

هوندا سیویک تایپ R

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتواکسپرس: ۵.۰ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پرفورمنس چشمگیر، هندلینگ فوق‌العاده، شتاب آتشفشانی، کاملاً کاربردی برای استفاده‌های روزانه، شاسی متعادل

نقاط منفی: طراحی بیرونی بحث‌برانگیز، صدای نه‌چندان جذاب اگزوز، سروصدای زیاد در سرعت‌های بزرگراهی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیف

چکیده: سیویک تایپ R ممکن است با طراحی شلوغ چشم را آزار دهد و با صدای کسل‌کنندهٔ اگزوز گوش را ناامید کند اما رانندگی فوق‌العادهٔ آن همچنان راننده را مسحور می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی S3

سیویک تایپ R

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۲.۰ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۳ ثانیه ۴.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۹ ثانیه ۱۳.۳ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۶.۰ متر ۴۶.۰ متر
شتاب جانبی ۰.۹۶ جی ۱.۰۲ جی
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۴۷ لیتر
وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۴۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۳۵۱ میلی‌متر ۴,۵۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۳۰ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۲۵ لیتر ۴۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۴۶,۸۹۵ دلار ۳۸,۹۱۰ دلار
قیمت موردبررسی ۴۶,۸۹۵ دلار ۴۵,۰۱۰ دلار

*سیویک موردبررسی از نوع لیمیتد ادیشن است

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    آئودی

    مصرف کم تر
    باک بزرگ تر
    شتاب خیلی بیش تر
    بسیار لوکس تر
    طراحی داخلی زیبا تر
    طراحی بیرونی زیبا تر

    موافقم 52
    مخالفم 32
    1. محمد امین

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      اونوقت چرا نمره های سیویک در برسی ها بیشتره ؟

      موافقم 30
      مخالفم 25
      1. مردیم از خوشی

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        برو از خودشون بپرس 🤣

        موافقم 29
        مخالفم 19
    2. 🤍Tesla cybertrack🤍

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آئودی یه چیز دیگست

      موافقم 21
      مخالفم 10
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سلام و درود!
        کاملا سخنتان درست است ، به همین منظور در نظرسنجی آئودی s3 را انتخاب کردم.
        با اینحال در کلاس هاچبک ها آئودی rs3
        را ترجیح می‌دهم ، قدرت ، زیبایی و کیفیت را یکجا ارائه می‌کند.
        یکی از ایرادات اروپایی ها این است که قدر این خودرو ها را نمی‌دانند و از خداوند ناسپاسی می‌کنند.
        یا علی🌷

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. sam

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          شرم بر اروپا باد 💮🍁

          موافقم 11
          مخالفم 7
  2. viper2

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    به نظرم طراحی سیویک خیلی شلوغ شده . من انتخابم ائودی هست.

    موافقم 33
    مخالفم 8
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      صحیح احسنت!

      موافقم 6
      مخالفم 4
  3. amir

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    فقط هوندا

    موافقم 27
    مخالفم 32
  4. آرم@ن

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (183 ديدگاه)

    آئودی
    برند لوکس و مهندسی آلمانی،شتاب بهتر،کیفیت کابین خیلی بهتر،مصرف کمتر.طراحی سنگین و باکلاس

    موافقم 30
    مخالفم 14
  5. حسین دهمرد

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    مشخصات خیلی نزدیک به همدیگه هستن. ارباب حلقه ها تو برندینگ بالاتره

    موافقم 24
    مخالفم 10
  6. ارش

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    آئودی .

    موافقم 17
    مخالفم 7
  7. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    یقینا آئودی
    عشقه عشق
    بی نظیره و قطعا انتخابم خواهد بود

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      بی نظیر که خیر اما کم نظیر چرا!

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. M.Kkarimi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    بستگی داره کاربری خریدار چی باشه … بنظرم هیچ کس با یه هاچبک داغ پیست و … نمیره ، حداکثر در حد یه درگ خیابونی ، از همین جهت انتخابم آئودیه. ولی چیزی که توجهمو جلب کرد این بود که تعریف و تمجیدی که از شتاب هوندا شده بود با اعداد اصلا همخوانی نداشت … 😕

    موافقم 17
    مخالفم 5
  9. F15 Eagle

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگه شتاب هوندا آتشفشانی هست
    پس شتاب آئودی چیه
    تنها دلیلی که باعث میشه به هوندا رای داد ملق های شپش در جیب هست
    آئودی از همه نظر سره

    موافقم 22
    مخالفم 20
    1. امین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      ملق های شپش😂😂😂😂😂 چقدر خوب گفتی👏

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. رامتین

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    S3 پیشکش. نسخه RS3 رقیبی در دنیا نداره. 400 اسب از یک موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری و گشتاور هم 500 نیوتن متر. جالبه میتونه بی ام و M2 را به چالش بکشه که با موتور 6 سیلندر 3 لیتری همین توان و گشتاور را داره.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (827 ديدگاه)

    بدون تعصب هوندا بهتر بود و نکات منفی قابل حل هستن .اگه با ظاهرش کنار بیایم صدای اگزوز کاملا قابل حله .انتخابم هوندا

    موافقم 9
    مخالفم 18
  12. ارین صاحب جمعی

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    کلا تو نظر دادن نباید خیلی به امتیازها نگه کرد چون اونا هم سلیقه خودشونو میگن ما هم سلیقه خودمونو و اگرنه سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا مال ۷۰ سال پیشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. Ass

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هوندا خیلی خوبه اما آئودی با شخصیت تر و قشنگ تره(با اینکه هوندا رو دوست دارم اما این نسل قشنگ نیست)

    موافقم 8
    مخالفم 2
  14. speed-hunter-007

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    هوندا سیویک،چون دنده دستیه
    و jdm حساب میشه

    موافقم 5
    مخالفم 7
  15. Jdm باز

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    عقلم میگه ائودی ولی قلبم میگه سیویک مخصوصا بخاطر گیربکس دستیش :)

    موافقم 3
    مخالفم 4
  16. کوبیده

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    =امسال افتضاح رای دادید

    موافقم 1
    مخالفم 4
  17. Rahman

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    هندا بیشتر شبیه اسباب بازی میمونه .

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا