آئودینیسان

دوئل نیسان Z و آئودی TT

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه کوپه‌های کامپکت، دوئل دوم

نتایج دوئل قبلی بین تویوتا GR86 و ب‌ام‌و سری ۲

مجموع آراء: ۹۷۶

آراء ب‌ام‌و: ۵۸۲

آراء تویوتا: ۳۹۴

پیروز دوئل: ب‌ام‌و سری ۲ با کسب ۵۹ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

ب‌ام‌و سری ۲

تویوتا GR86

ب‌ام‌و سری ۲

آئودی TT

نیسان Z

؟

پورشه ۷۱۸

تویوتا سوپرا

؟

نیسان Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۱

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۶ دستگاه

فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۸ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند و جذاب، ارائهٔ گیربکس دستی، سواری راحت، طراحی بیرونی رتروی جذاب

نقاط منفی: کابین تنگ، احساس مبهم فرمان، وزن سنگین‌تر از ۳۷۰Z، استفاده از پلت‌فرم قدیمی، فقدان دیفرانسیل لغزش محدود در نسخهٔ پایه

چکیده: نیسان یک Z جدید را برای دوران مدرن ساخته است و آن را با عناصر رتروی فراوانی که ادای احترام کاملی به تاریخچهٔ خودروهای اسپرت این برند محسوب می‌شود کامل کرده است

آئودی TT

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹۸۶ دستگاه

فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۲۲ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ پنج سیلندر منحصربه‌فرد و قدرتمند، کابین پیشرفته و مدرن، سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به‌صورت استاندارد، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، فضای بار مناسب

نقاط منفی: کابین تنگ، سواری خشن روی جاده‌های ناهموار، افزایش سن، رقبا لوکس‌تر هستند، هندلینگ خوبی دارد اما خودروهای اسپرت رقیب هنوز هم بهتر هستند

چکیده: TT RS خودرویی قدرتمند و سریع با ظاهر تهاجمی و جذاب است اما به‌اندازهٔ بهترین‌های این کلاس هیجان‌انگیز یا درگیر کننده نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی TT RS

نیسان Z پرفورمنس

پیشرانه۲.۵ لیتری I5۳.۰ لیتری V6
تنفستوربوشارژتوئین توربو
قدرت۴۰۰ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار
گشتاور۴۸۰ نیوتن متر۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب
شتاب صفر تا ۹۶۳.۴ ثانیه۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۱.۹ ثانیه۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت۲۸۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰۴۶.۹ متر۵۰.۶ متر
شتاب جانبی۰.۹۹ جی۰.۹۳ جی
مصرف سوخت۱۰.۷ لیتر ترکیبی۱۱.۷ لیتر ترکیبی
وزن۱۴۸۳ کیلوگرم۱۶۳۴ کیلوگرم
طول۴,۱۹۱ میلی‌متر۴,۳۷۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۵۰۴ میلی‌متر۲,۵۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار۳۴۰ لیتر۲۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۴ نفر۲ نفر
قیمت پایه۷۴,۲۹۵ دلار۴۱,۰۱۵ دلار
قیمت موردبررسی۷۴,۲۹۵ دلار۵۱,۰۱۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (706 ديدگاه)

    پلتفرم قدیمی چه بدی داره وقتی ماشین به قدر کافی زیبا و هیجان انگیز و جذابه؟
    به z رای دادم
    قیمت کمتر ظاهر زیباتر قدرت برابر

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۲۵
    1. datsun

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2457 ديدگاه)

      پلتفرم tt هم از ۲۰۰۶ تغییری نداشته

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۴
      1. Amir Machine

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        نسل فعلی TT رو پلتفرم کاملا جدید MQB ساخته شده که اولین بار سال ۲۰۱۲ با نسل هفتم گلف معرفی شد
        نسل قبلی TT از پلتفرم A5 استفاده میکرد

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۹
        1. datsun

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2457 ديدگاه)

          ببین داداش آقا امیر پلت‌فرم MQB توسعه یافته همون پلتفرم قدیمی تر pQ35 هستش حالا تو نیسان هم همینه درسته پلت‌فرم fm هست ولی تو هر نسل توسعه داده شده اینو یکی از رسانه ها ظاهرا به اشتباه گفته و بقیه تکرار میکنن
          اکثر پلتفرمها توی همه خودروسازها شاید ۸۰ درصد پلتفرم‌ها توسعه داده شده پلتفرمهای قدیمی تر خود کمپانی ن با یک اسم جدید کمتر پیش میاد یه پلتفرم رو از صفر دوباره طراحی کنن.

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲
    2. Reza Waffen SS

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3555 ديدگاه)

      آئودی TT

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۷
    3. ممد ژانگولر

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2630 ديدگاه)

      جالبه آئودی تی تی مال ۱۰ سال پیشه ولی هنوز که هنوزه رخشه و رقیباشو قورت میده
      رای من ۱۰۰٪ به آئودیه
      کیفیت ساخت و هندلینگ و لوکس بودنش و الخصوص طراحی جاودانه چه داخل و چه خارج همیشه حرفی داره برای گفتن و تبدیلش کرد به یک اسطوره که ما ۳۰ سال دیگه بیشتر خواهیم فهمید تی تی چی بوده
      از همه جالب تر چهار نفره بودنشه و خوش بحال کسی که ۱۰ سال پیش اینو خرید با یک بار پول دادن هنوز که هنوزه به رخ میکشه

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۰
      1. ground zero

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اونی ک تو بهش میگی اسطوره فک کنم سوپرا یا اسکای لاین باشه ن آئودی

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  2. AMANTE

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (721 ديدگاه)

    Audi TT RS
    نیسان Z طراحی خوبی داره ولی از نظر من به اندازه ی مدل های Z370 و Z350 خوب نیست، فنی و… مثل همیشه عالیه.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴
  3. F22RAPTOR

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2254 ديدگاه)

    هر دو این ماشینها واقعا فوقالعاده هستن
    TT نسخه ی چهار چرخ محرک با اون موتور خفنش(دف جلوش جذابیت کمتری داره)
    ونیسان با اون موتور و پرفورمنسش و دف عقب بودن، اوج هیجان که به نظرم آخرین ماشینهای درون سوزی هستن که صرفا واسا لذت رانندگی ساخته شدن و بعد اینا ورود به دنیای الکترکی شدنه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  4. JDM lover

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    من انتخابم نیسان z هست
    بخاطر
    قیمت خیلی پایین تر
    طراحی رترو و جذاب ( نظر خودمه)

    بجای اینکه ۷۰ هزار دلار بدم به tt ، با پنجاه تاش
    z رو میگیرم با بقیش هم تیونینگ میکنم ماشینمو

    البته اگه بخوام تو رنج قیمتی هفتاد هزار تا یه کوپه اسپرت بگیرم ، کیمن یا کورورت میخرم

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۸
    1. دکتر

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بی درنگ حتی بدون مطالعه متن نیسان زد و انتخاب کردم😃 این دوتا قابل مقایسه نیستن

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۰
  5. javadhy

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    توی این دوئل به نظرم نیسان z خیلی ارزش خرید بالاتری داره
    توی قیمت آئودی میشه پورشه خرید چه کاریه خب

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۰
  6. آرم@ن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    انتخاب سختیه،کابین نیسان خیلی اسپرت تر و قشنگ تر هست بنظرم اما کابین آئودی ساده ولی با کیفیت بالاتر.سواری نیسان طبق متن بهتره که این خیلی مهمه اما آئودی پرفورمنس بهتری رو ارائه میده.قیمت بالاترش هم بخاطر اینه که اسم برند لوکس روشه و نیسان اقتصادی
    انتخابم تو این کلاس فقط کیمن

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
  7. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    خدایی ۳۰ هزار بیشتر ارزش نداره تی تی
    زی بشدت بهتره و باحاله
    (هرچند از قیافه اش خوشم نمیاد)

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  8. سهند

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (639 ديدگاه)

    رای من آئودی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  9. ارش

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1520 ديدگاه)

    به هندلینگ برتر و شتاب بهتر و سرعت بیشتر یعنی آئودی رای دادم .

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  10. TML BN

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خب قطعا TT داخل همه چی یکم از نیسان بهتره و کلا جادار تر هم هست
    ولی من به Z رائ میدم چون نمیدونم چرا انگار رگ آمریکایی داره و خیلی زیبا تر از TT
    من واقعا هیچوقت با TT کنار نیومدم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
  11. Kato

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (214 ديدگاه)

    خدایگان دریفت :

    ۱.لنسر evo
    ۲.سوبارو wrx
    ۳.اسکان لاین gtr

    اگه هزاران کتاب در خصوص خوبی ابن ماشین ها گفته بشه تو دریفت بازم کمه

    هیچ ماشینی تو دریفت یارای رقابت با اینارو نداره

    حتی نمی تونن تو دریفت بهش نزدیک بشن….

    خب اینجا هم نیسان z ارجحیت داره

    توان فنی ژاپنی ها ستودنیه ….

    همینطور که این سه ماشین ژاپنی هستن …

    فقط ژاپن

    ادمین از حالت مودریشن درم بیار لطفا….

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
    1. 2311

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (475 ديدگاه)

      رکورد دار دریفت بی ام و ام۵ عه با ۸۲ کیلومتر دریفت

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  12. seßehr

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلطان آئودی

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  13. علی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    آلمان فن ها ، اگه آلمان درشکه هم بده بیرون به اون رای میدن!!! لطفا از این نظرسنجی ها نذارین !!! چون فن ها از روی احساس رای میدن نه منطق ، و در ایران طرفدارانی آلمان بیشترن چون عقیده دارن ما و آلمان ها هم نژادیم !!!!!!!!!!

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
    1. 2311

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (475 ديدگاه)

      شما همین جدولو نگاه کن ببین کدوم بهتره
      آمار فروشو نگاه کن ببین کدوم با قیمت بالاتر فروش بیشتری هم داره

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. سعید.۱۳۵۸

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        حرف حساب 👏👏👏👌👍🙏

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. پدرام

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (321 ديدگاه)

      من خودم ژاپنی ها رو هم خیلی می پسندم اما به جز قیمت چرا باید به نیسان رای بدم؟ شتاب آئودی بالاتر نیست که هست، صندوقش بزرگتر نیست که هست، مصرفش کمتر نیست که هست، ترمزهاش بهتر نیست که هست (طول توقف رو نگاه کنید) از موتور ۲.۵ لیتری توربو قدرت بیشتری از ۳ لیتری تویین توربو نیسان گرفته یعنی موتور کوچک تر اما گشتاور بالاتر
      جهت اطلاع شما دوست گرامی اگه به قول شما آلمان بد بود هیچ وقت تویوتا سوپرا نمیومد از موتور z4 بی ام و استفاده کنه ضمن اینکه به شخصه طرفدار ماشین ژاپنی هم هستم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  14. پدرام

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    آئودی قطعا، طراحی نیسان z رو دوست ندارم خصوصا جلوش خیلی بی ریخته

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا