مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل اول
بالاخره گروههای مختلف سدانها پایان یافت و امروز در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه کوپههای کامپکت رسیدیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی 10 خودرو در برابر هم قرار گرفتند که از بین آنها شش کوپهٔ کامپکت راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند. از آن شش خودرو، سه کوپه شامل آئودی TT، پورشه 718 و بامو سری 2 مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ نیمههایی را دریافت کردند و نیسان Z هم بهعنوان بازندهای که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد تا تعداد خودروها زوج شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم بین پورشه 718 و تویوتا سوپرا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا سوپرا و پورشه 718
مجموع آراء: 1216
آراء پورشه: 761
آراء تویوتا: 455
پیروز دوئل: پورشه 718 با کسب 62 درصد از کل آراء
پورشه 718 کیمن
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 4,292 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2022 در آمریکا: 782 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 5,667 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2022 در اروپا: 1,224 دستگاه
تایم در پیست هوکنهایم: 1:56.7
تایم در پیست تاپ گیر: 1:23.5
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، دو گیربکس دستی و اتوماتیک فوقالعاده، پیشرانههای متنوع که به شش سیلندر 9 هزار rpm تنفس طبیعی ختم میشوند
نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانههای چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده و لاستیکها، آپشنهای گرانقیمت
چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانههای قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفهای است که به واقعیت تبدیل شده و میتوان آن را یک بچه سوپراسپرت دانست
آئودی TT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 986 دستگاه
فروش ماه اول 2022 در آمریکا: 122 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 5,812 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2022 در اروپا: 1,321 دستگاه
تایم در پیست هوکنهایم: 1:57.7
تایم در پیست تاپ گیر: 1:24.9
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ پنج سیلندر منحصربهفرد و قدرتمند، کابین پیشرفته و مدرن، سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو بهصورت استاندارد، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، فضای بار مناسب
نقاط منفی: کابین تنگ، سواری خشن روی جادههای ناهموار، افزایش سن، رقبا لوکستر هستند، هندلینگ خوبی دارد اما خودروهای اسپرت رقیب هنوز هم بهتر هستند
چکیده: TT RS خودرویی قدرتمند و سریع با ظاهر تهاجمی و جذاب است اما بهاندازهٔ بهترینهای این کلاس هیجانانگیز یا درگیر کننده نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
| آئودی TT RS | پورشه کیمن GTS |
پیشرانه | 2.5 لیتری I5 | 4.0 لیتری H6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
ردلاین | 6,800 rpm | 7,800 rpm |
قدرت | 400 اسب بخار | 400 اسب بخار |
گشتاور | 480 نیوتن متر | 430 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.4 ثانیه | 3.4 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.0 ثانیه | 11.8 ثانیه |
پیست Figure-8 | 23.7 ثانیه | 23.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 280 کیلومتر/ساعت | 295 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 46.9 متر | 43.3 متر |
شتاب جانبی | 0.99 جی | 1.03 جی |
مصرف سوخت | 10.7 لیتر ترکیبی | 11.2 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 55 لیتر | 64 لیتر |
تولید آلایندگی | 244 گرم/کیلومتر | 263 گرم/کیلومتر |
وزن | 1483 کیلوگرم | 1456 کیلوگرم |
توزیع وزن | 61 به 39 جلو/عقب | 43 به 57 جلو/عقب |
طول | 4,191 میلیمتر | 4,404 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,504 میلیمتر | 2,474 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 340 لیتر | 140+280 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 2 نفر |
قیمت | 74,295 دلار | 88,750 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11156184