آئودی

معرفی آئودی Q6L e-Tron، شاسی‌بلند برقی با همکاری فاو و هوآوی

جوینت ونچر فاو آئودی از Q6L e-tron در نمایشگاه ماکائو ۲۰۲۵ رونمایی کرده است این شاسی‌بلند لوکس الکتریکی از فناوری هوشمند هوآوی بهره می‌برد.

فاو آئودی رسماً شاسی‌بلند لوکس و هوشمند الکتریکی جدید خود، Q6L e-tron را در نمایشگاه خودروی ماکائو ۲۰۲۵ رونمایی و پیش‌فروش آن را آغاز کرده است. این خودرو نتیجه همکاری کلیدی بین آئودی و هوآوی است که فناوری پیشرفته و طراحی متناسب با بازار چین را ترکیب می‌کند. Q6L e-tron بر پایه پلتفرم تمام الکتریکی PPE ساخته شده و به‌عنوان اولین خودرویی معرفی می‌شود که یک برند لوکس را با فناوری هوشمند هوآوی ادغام کرده است. این شاسی‌بلند با «پنج ویژگی برتر» خود یعنی فناوری، ایمنی، هندلینگ، راحتی و طراحی، قصد دارد معیاری جدید در بخش خودروهای الکتریکی لوکس ایجاد کند.

Q6L e-tron از فناوری رانندگی هوشمند هوآوی Qiankun بهره می‌برد که به‌صورت اختصاصی برای این خودرو سفارشی‌سازی شده و با پلتفرم PPE یکپارچه است. این سیستم با استفاده از دو لیدار و تلفیق بصری، قابلیت‌های رانندگی خودکار پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد که با توجه به عادات رانندگی چینی و استانداردهای ایمنی بالاتر توسعه یافته است. این کراس‌اوور لوکس بدنه ایمنی قفس مانند با استانداردهای مسابقه‌ای و سیستم مدیریت حرارتی اضافی برای باتری دارد. سیستم عایق ۱۰۰۰ ولتی و آزمایش‌های سخت‌گیرانه شامل ضربه به شاسی، غوطه‌وری در آب، آتش و تست دوام حداکثر ایمنی باتری را تضمین می‌کند.

کراس‌اوور الکتریکی جدید آئودی با دو نوع قوای محرکه عرضه می‌شود. نسخهٔ پایه تک‌موتوره و محرک عقب خواهد بود و ۳۴۲ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک با دو موتور، ۴۶۲ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند. Q6L e-tron از باطری ۱۰۷ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که برد چشمگیر ۷۶۵ کیلومتری را فراهم می‌کند. همچنین این خودرو از معماری ۸۰۰ ولتی و حداکثر سرعت شارژ ۲۷۰ کیلوواتی برخوردار است که می‌تواند ظرف ۱۰ دقیقه تا ۲۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند.

Q6L e-tron توسط طراح آئودی R8 خلق شده و ظاهری قدرتمند و اسپرت با فاصله محوری بلند و اوورهنگ‌های کوتاه در جلو و عقب دارد. این خودرو دارای جلوپنجره بسته ماتریسی، چراغ‌های LED قابل تنظیم و نشان چهار حلقه نورانی است. داخل کابین، مجموعه نمایشگرهای خمیده شامل صفحه آمپر ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۵ اینچی، نمایشگر سرنشین ۱۰.۹ اینچی و هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۸۸ اینچی دیده می‌شود.

این کراس‌اوور ۴,۸۸۴ میلی‌متر طول، ۱,۹۶۵ میلی‌متر عرض و ۱,۹۹۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۹۵ میلی‌متر است. این یعنی Q6L e-tron از نسخهٔ معمولی ۱۱۳ میلی‌متر طول بیشتری دارد. در دوره پیش‌فروش، مشتریانی که Q6L e-tron را سفارش دهند، از مزایای مختلفی مثل پکیج تجهیزات لوکس به ارزش ۸,۳۰۰ دلار برخوردار می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آئودی هم زشت شد عجب !!!! توطئه در کار است

    موافقم 8
    مخالفم 49
  2. Iman

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (182 ديدگاه)

    دیگه حالم به هم خورده از این که خودرو سازها به سمت نمایشگر داشبورد متمایل به سمت راننده دارن میرن ماشین خودمم همینطوره داشبورد رو زشت می‌کنه موقع حرکت که راننده کاری به نمایشگر خیلی نداره وقتی هم پارک هست کامل دسترسی داری آخه این چه کاریه

    موافقم 16
    مخالفم 16
  3. O

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آئودی چه اصراری داره اون نمایشگر سمت شاگرد رو تو همه ماشیناش به زور بچپونه 😑

    موافقم 15
    مخالفم 4
  4. AmooRoohee

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اون مانیتور سمت شاگرد شبیه شب امتحانه. به زور میخواد باشه و فایده داشته باشه ولی نه فایده داره نه اصلا جای درستی هست. قشنگ انگار دست باباشو گرفته به زور اومده تو. چیه آخه؟!

    موافقم 8
    مخالفم 5
  5. JaMsHiD-B

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3265 ديدگاه)

    مانیتور ها دیگه لوکس نیستند
    همچنین عادی ترین ماشین هایی که بنز و بیمر و فولکس و آئودی طراحی میکنن :

  6. zm.1994

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    ظاهر بیرونش قشنگه ولی داخلش اونجور دلچسب نبود بنظرم ، ولی بیرونش بنظر من بد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا