مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هفتم، سدانهای الکتریکی، دوئل اول
امروز در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه سدانهای الکتریکی رسیدهایم که آخرین گروه سدانها محسوب میشود. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها سه خودروی مرسدس بنز EQS، آئودی E-Tron GT و پورشه تایکان با پیروزی در دوئلها مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند اما به دلیل فرد بودن تعداد این خودروها، از بین بازندهها هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. آن خودرو تسلا مدل S بود که جمع چهار شرکتکنندهٔ راهیافته به مرحلهٔ نیمهنهایی را تکمیل کرده است. آخرین دوئل گروه سدانهای الکتریکی در مرحلهٔ مقدماتی هم بین مرسدس بنز EQS و لوسید ایر برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین لوسید ایر و مرسدس بنز EQS
مجموع آراء: 1241
آراء مرسدس: 677
آراء لوسید: 564
پیروز دوئل: مرسدس بنز EQS با کسب 54 درصد از کل آراء
تسلا مدل S
تاریخ معرفی: ژوئن 2012 (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ 2021)
پلتفرم: -
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.3 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 11,555 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 11,500 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 82 درصد
حفاظت از کودکان: 77 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 66 درصد
سیستمهای ایمنی: 71 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 8 سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: آنقدر سریع است که سرگیجه میآورد، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارقالعاده، ارائهٔ برد چشمگیر، کابین آیندهنگر
نقاط منفی: کابین بهاندازهای که از این قیمت انتظار میرود چشمگیر نیست، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواسپرتی میشود، کیفیت ساخت نهچندان عالی
چکیده: اگر تسلا همین فردا به تولید خودرو پایان دهد، میراث این شرکت به لطف مدل S برای همیشه در کتاب تاریخ صنعت خودرو ثبت خواهد شد
آئودی E-Tron GT
تاریخ معرفی: نمایشگاه مونیخ 2021
پلتفرم: J1 گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 7.5 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 764 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 572 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 85 درصد
حفاظت از کودکان: 83 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 70 درصد
سیستمهای ایمنی: 73 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 8 سال یا 160 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی چشمگیر، کابین شیک و دوستدار محیطزیست، ارائهٔ نسخهٔ قدرتمند RS با شتاب فوقالعاده، سواری و هندلینگ مناسب، سیستم کاربردی احیای انرژی ترمزها
نقاط منفی: برد نسبتاً کوتاهی که توان رقابت با تسلا را ندارد، قیمت گران، فضای سر کم در صندلیهای عقب، فرمان بسیار سبک
چکیده: آئودی E-Tron GT خودروی الکتریکی اسپرت عالی و شیکی است ولی از تسلا مدل S گرانتر است و برد زیادی هم ندارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
| آئودی RS E-Tron GT | تسلا مدل S پلاد |
قوای محرکه | دو موتوره | سه موتوره |
قدرت | 637 اسب بخار | 1020 اسب بخار |
گشتاور | 830 نیوتن متر | 1425 نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 2.9 ثانیه | 2.1 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.0 ثانیه | 9.4 ثانیه |
توقف از 110 | 47.8 متر | 45.7 متر |
شتاب جانبی | 0.93 جی | 1.08 جی |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 260 کیلومتر/ساعت |
پیست Figure-8 | 24.1 ثانیه | 23.5 ثانیه |
باطری | 93.4 کیلووات ساعت | 99.3 کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | 25.8 کیلووات ساعت | 20.7 کیلووات ساعت |
برد | 375 کیلومتر | 560 کیلومتر |
وزن | 2345 کیلوگرم | 2190 کیلوگرم |
توزیع وزن | 49 به 51 جلو/عقب | 48 به 52 جلو/عقب |
طول | 4,988 میلیمتر | 5,021 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,898 میلیمتر | 2,959 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 340 لیتر | 790 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 145,395 دلار | 137,440 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11155005