درگ کونیگزگ آگرا با پورشه 911 توربو S و آئودی TT تیونینگ 1000 اسبی

پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در این درگ جالب و دیدنی، کونیگزگ آگرا RST با 1360 اسب بخار قدرت به مصاف پورشه 911 توربو S با 650 اسب بخار و یک آئودی 950 اسبی می‌رود.
تبلیغات

ساخته‌های کونیگزگ همواره با قدرت‌های خارق‌العاده و سرعت‌های ماورایی شناخته می‌شوند اما آیا ادعاهایی که در مورد محصولات این شرکت سوئدی مطرح می‌شود همگی صحت دارند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در ویدئوی درگ جدید خود یک آگرا RST را در برابر یک سوپرکار بسیار ارزان‌تر یعنی پورشه 911 توربو S قرار داده که بارها نشان داده چقدر سریع است. در این رقابت همچنین یک آئودی TT هم وجود دارد که قاعدتاً نباید جایی در این جمع داشته باشد اما این یک TT معمولی نیست.

بدون شک چشمگیرترین خودروی این جمع، آگرا RST است. این نسخه‌ای ویژه است که تنها 25 دستگاه از آن ساخته شده و حالا یکی از آن‌ها با رنگ آبی منحصربه‌فردی برای دومین بار در درگ کارواو حاضر شده است. این هیولای سوئدی به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که 1360 اسب بخار قدرت و 1570 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این آگرا قبلاً به سرعت 390 کیلومتر بر ساعت رسیده و حتی توانایی دستیابی به سرعت 445 کیلومتر بر ساعت را هم دارد.

911 توربو S به قاتل سوپرکارها شهرت دارد. این خودرو با وجود تنها 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاوری که توسط یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید می‌شود، تاکنون رقبای بسیار قوی‌تری را در مسابقات درگ مغلوب کرده است اما آیا حریف هایپرکار سوئدی با بیش از دو برابر قدرت هم خواهد شد؟ توربو S اما علاوه بر قدرت بسیار کمتر، با وزن 1640 کیلوگرم، 245 کیلوگرم هم وزن بیشتری نسبت به آگرا RST دارد که این می‌تواند کار آن را سخت کند ولی در عوض، 911 از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ فوق‌العاده سریع پورشه و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد که در آغاز حرکت بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

در آخر هم به آئودی TT می‌رسیم که از نسل دوم است و تیونینگ دیوانه‌واری را تجربه کرده است. در این خودرو، پیشرانهٔ پنج سیلندر آئودی با افزایش حجم به 3 لیتر و تجربهٔ دیگر تغییرات، قدرت چشمگیری برابر با 950 اسب بخار تولید می‌کند. TT هم مثل پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد اما نقطه‌ضعف آن می‌تواند گیربکس دستی باشد زیرا به مهارت بسیار بالایی برای تعویض دنده نیاز دارد و قطعاً نمی‌تواند به‌اندازهٔ گیربکس‌های دوکلاچهٔ رقبا سریع باشد. TT همچنین با 1450 کیلوگرم وزن، از کونیگزگ سنگین‌تر و از پورشه سبک‌تر است.

با این اوصاف، فکر می‌کنید پیروز این رقابت هیجان‌انگیز کدام خودرو خواهد بود؟ هایپرکار قدرتمند کونیگزگ؟ سوپرکار سریع پورشه یا آئودی تیونینگ وحشی؟ پاسخ این سؤالات را ویدئوی زیر ببینید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.