درگ آئودی RS7 و لامبورگینی روئلتو، کواترو در برابر V12 هیبرید
میدانیم که لامبورگینی متعلق به آئودی و است هردوی این شرکتها زیر چتر گروه فولکسواگن قرار دارند. به همین دلیل است که خودروهایی مثل آئودی RS Q8 و لامبورگینی اوروس اشتراکات فراوانی باهم دارند ولی دو خودرویی که از آئودی لامبورگینی در این مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند، هیچ ارتباطی باهم ندارند. در یک سمت میدان، آئودی RS7 پرفورمنس را میبینیم که متعلق به خود مت واتسون است. زیر کاپوت این ماشین، یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که 630 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر دو محور تحویل میدهد.
در سمت دیگر نیز لامبورگینی روئلتوی سفیدرنگ متعلق به یانی جلبتوجه میکند. پرچمدار سنت آگاتا که در سینهٔ خود یک نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی را پنهان کرده است. این پیشرانه با سه موتور الکتریکی همراه است که دوتای آنها در جلو نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی یا eAWD را فراهم میکنند. این قوای محرکه مجموعاً 1015 اسب بخار قدرت و 1062 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده فرار میدهد. مت واتسون معتقد است با اینکه خودروی او 385 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به سوپرکار ایتالیایی دارد، میتواند به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو پیروز شود زیرا مسابقهٔ زیر بارش باران و روی مسیر کاملاً خیس برگزار میشود.
بااینحال، با آغاز درگ معلوم شد واتسون اشتباه میکند زیرا آئودی فقط چند متر توانست همپای روئلتو پیش برود و پسازآن، لامبورگینی کاملاً از رقیب آلمانی فاصله گرفت. درنهایت، سوپرکار ایتالیایی یک ثانیه زودتر از RS7 به پایان 400 متر رسید. در مسابقات رولینگ هم شرایط فرقی نکرد و بازهم روئلتو توانست بهراحتی آئودی را مغلوب کند. تنها جایی که RS7 بهتر عمل کرد، آزمایش ترمز از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بود که با وجود حدود 300 کیلوگرم وزن بیشتر، با اختلاف نسبتاً قابلتوجهی زودتر متوقف شد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS7 پرفورمنس | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | 4 لیتری V8 توئین توربو | 6.5 لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | 630 اسب بخار | 1015 اسب بخار |
گشتاور | 850 نیوتن متر | 1062 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2065 کیلوگرم | 1772 کیلوگرم |
قیمت پایه | 131,195 دلار | 608,358 دلار |