معرفی نسل جدید آئودی A6، رقیب جذاب‌تر و پیشرفته‌تر سری 5 و E کلاس

چهارشنبه 15 اسفند 1403 - 04:30
مطالعه 5 دقیقه
audi-a6-avant-2025 (1)
نسل جدید آئودی A6 فعلاً در نسخهٔ استیشن با موتورهای چهار و شش سیلندر معرفی شده ولی نسخه‌های سدان، S6 و RS6 هم در راه هستند.
تبلیغات

آئودی از نسل جدید A6 که با کد C9 شناخته می‌شود پرده‌برداری کرده است. البته این خودرو فعلاً فقط در نسخهٔ استیشن معرفی شده است ولی ماه آینده نسخهٔ سدان هم رونمایی خواهد شد. همان‌طور که مدل کوچک‌تر A4 به A5 تغییر نام داد، این خودرو هم طبق استراتژی نام‌گذاری جدید آئودی که اعداد فرد را برای خودروهای درون‌سوز و اعداد زوج را برای مدل‌های الکتریکی در نظر گرفته، قرار بود به A7 تغییر نام دهد ولی این استراتژی کنار گذاشته شده و نسل جدید خودروی میان سایز آئودی را با همان نام A6 می‌بینیم.

برخلاف مدل الکتریکی A6 E-Tron که چراغ‌های جلوی دوقسمتی دارد، در A6 درون‌سوز جدید چراغ‌های سنتی را می‌بینیم که در طرفین جلوپنجره‌ای بزرگ خودنمایی می‌کنند. در عقب نیز خوشبختانه سر اگزوزهای واقعی به چشم می‌خورند زیرا آئودی اعلام کرده است که دیگر از سر اگزوزهای تزئینی در خودروهای خود استفاده نخواهد کرد. A6 آوانت جدید با ضریب درگ 0.25 Cd، آیرودینامیک‌ترین استیشن درون‌سوز تاریخ آئودی محسوب می‌شود درحالی‌که A6 E-Tron آوانت با ضریب 0.24 فقط کمی آیرودینامیک‌تر است. این استیشن درون‌سوز جدید در نسخهٔ پایه با رینگ‌های 18 اینچی عرضه می‌شود ولی رینگ‌های بزرگ‌تر تا 21 اینچی هم قابل انتخاب خواهد بود.

طول نسل جدید A6 آوانت با 58 میلی‌متر افزایش، به 4,988 میلی‌متر رسیده اما فاصلهٔ محوری 2,926 میلی‌متری تقریباً مشابه قبل است. داخل خودرو با صفحه آمپر دیجیتالی 11.9 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 14.5 اینچی و صفحه‌نمایش 10.9 اینچی سرنشین جلو، بسیار شبیه A5 به نظر می‌رسد. در این خودرو عایق‌های سروصدا نسبت به نسل قبلی 30 درصد افزایش پیدا کرده است بدون آنکه اضافه‌وزن را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، برای درهای عقب هم شیشه‌های آکوستیک قابل سفارش خواهد بود.

همچنین A6 به دسته‌موتورهای جدیدی مجهز شده است که سروصدا و لرزش را کاهش می‌دهد درحالی‌که آئودی چرخ‌دنده‌های گیربکس دوکلاچه را بهینه کرده تا سروصدای گیربکس کمتر شود. صندوق بار این ماشین 500 لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 1530 لیتر می‌رسد. حتی تیپ پایهٔ A6 هم به‌صورت استاندارد به در صندوق برقی و چراغی برجسته در زیر سپر مجهز است که نشان می‌دهد برای باز کردن در صندوق باید پا را کجا قرار داد. برای این استیشن جدید سقف پانورامای بزرگی هم در نظر گرفته شده است که با فشردن یک دکمه از شفاف به مات تبدیل می‌شود.

آئودی A6 جدید در اروپا در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی توربو عرضه می‌شود که 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو نخواهد بود. علاوه بر این، خریداران امکان انتخاب یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر دیزلی را هم دارند که همان 201 اسب بخار قدرت را با گشتاور بیشتری برابر با 400 نیوتن متر تولید می‌کند و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل انتخاب است.

قوی‌ترین موتور A6 جدید اما یک نمونهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ بنزینی با تکنولوژی هیبریدی خفیف است که 362 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر این، آئودی وعدهٔ عرضهٔ نسخه‌های قوی‌تر S6 و RS6 را هم داده است. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم ترمز با سیم هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر این ماشین هستند.

پذیرش سفارشات خرید نسل جدید آئودی A6 از همین ماه در اروپا آغاز خواهد شد. قیمت پایهٔ این خودرو با موتور چهار سیلندر بنزینی از 58 هزار یورو و قیمت نسخهٔ دیزلی از 61,700 یورو آغاز می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.