بازسازی محصولات آئودی در جریان است و پس از معرفی نسل جدید Q5، حالا نوبت به Q3 رسیده تا تغییر چهره دهد.
کراساور پرفروش آئودی Q3 به نسل سوم خود وارد شده و تغییرات قابلتوجهی در داخل و خارج دارد. این مدل رقیب BMW X1 است و البته چندان شگفتانگیز به نظر نمیرسد.
آئودی به Q3 جدید چراغ جلوی باریک و چراغ عقب دوتکه داده، هرچند برادر بزرگترش از این انتخاب طراحی مد روز صرفنظر کرده است. فقط چراغهای روشنایی روز در بالا بلافاصله قابلدیدن هستند، زیرا چراغهای اصلی ماتریکس LED پشت شیشههای تیره و با تزئینات مشکی براق، طرفین سپر، پنهان شدهاند. یک چراغ جلو حاوی ۲۵,۶۰۰ میکرو-LED است که هر کدام تقریباً نصف ضخامت موی انسان هستند. این به نظر گران برای تعویض میآید.
در عقب، آئودی چراغها را با یک نوار نوری LED جدا کرده است. راننده میتوانند ظاهر چراغهای عقب را با انتخاب یکی از شش گرافیک موجود تغییر دهد که از طریق نمایش ۳۶ بخش مختلف چراغهای عقب حاصل میشود. چراغهای عقب شبیه به A6 جدید هستند.
آئودی قول داده از اگزوزهای تقلبی فاصله بگیرد و خوشحالیم که Q3 جدید از خروجیهای بلااستفاده صرفنظر کرده است. در حالی که Q5 حتی در مدل پایه یک سیستم اگزوز دوگانه قابلدیدن دارد، برادر کوچکترش با مخفی کردن نوک اگزوز در زیر سپر عقب، ظاهری تمیزتر دارد. شاید آئودی کیت بدنهی تهاجمیتر را برای نسخههای S و RS نگه داشته است. به هر حال، مدل S Line دارای یک دیفیوزر شفاف بدون برش است.
نیمرخ ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که تصاویر Q5 را مشاهده میکنید. شباهت بسیار زیاد است، تریمهای بالاتر با چرخهای ۲۰ اینچ عرضه میشوند، در حالی که مدل پایه دارای مجموعه ۱۷ اینچی است. عرض تایر از ۲۱۵ به ۲۳۵ میلیمتر افزایش یافته و ضریب درگ از ۰.۳۲ به ۰.۳۰ رسیده است.
فضای داخلی یک نمونه معمولی از نسل جدید آئودی است، اما بدون صفحه نمایش اختیاری برای سرنشین که احتمالاً بهتر است، زیرا Q5 پایه بدون نمایشگر اضافی داشبورد، عجیب به نظر میرسد. راننده یک پنل ابزار دیجیتال ۱۱.۹ اینچی و یک صفحه لمسی ۱۲.۸ اینچی با سیستمعامل Android Automotive به جای سیستم قدیمی آئودی دریافت میکند. اگر مثل ما باشید، احتمالاً از دکمههای لمسی روی فرمان یا حاشیههای ضخیم نمایشگر خوشتان نمیآید.
یک ارتقاء قابلتوجه که در هیچ آئودی کامپکت دیگری یافت نمیشود: Q3 اولین مدل در کلاس خود است که شیشههای آکوستیک برای پنجرههای جانبی جلو دارد و سواری آرامتری ارائه میدهد. شرکت سازنده اعتراف کرده کیفیت داخلیاش کاهش یافته و قول داده کیفیت محصولات آینده را بهبود بخشد!
آئودی انتخاب دنده را از کنسول مرکزی به پشت فرمان منتقل کرده است تا فضای بین صندلیهای جلو را برای دو جا لیوانی بزرگ، یک پد شارژ القایی خنکشونده و دو پورت USB آزاد کند. برای این هدف، مهندسان آئودی یک اهرم چپ چندمنظوره طراحی کردهاند که شامل کنترلهای برفپاککن، عملکردهای نور و سیگنالهای راهنما میشود.
با صندلی نیمکت عقب در موقعیت عادی، آئودی Q3 دارای ۴۸۸ لیتر فضای بار است. اگر صندلیهای عقب کاملاً به جلو کشیده شوند، حجم صندوق به ۵۷۵ لیتر افزایش مییابد. با صندلیهای جمعشده در عقب، ۱,۳۸۶ لیتر برای حمل بار، فراهم میشود. این کراساور میتواند تا ۲,۱۰۰ کیلوگرم را بکسل کند.
آئودی Q3 پایه با یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری عرضه میشود که میتواند دو سیلندر از چهار سیلندر خود را برای کاهش مصرف سوخت خاموش کند. این واحد هیبریدی، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفتسرعته به چرخهای جلو منتقل میشود. مدل قویتر، موتور بنزینی ۲.۰ لیتر توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد که با سیستم چهارچرخ محرک کواترو ارایه میشود. در بخش دیزل، آئودی ۲.۰ TDI با ۱۴۸ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
شاید جالبترین گزینه پلاگین هیبرید باشد، هرچند فقط FWD است. این مدل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری را با یک محرک الکتریکی ترکیب میکند. خروجی کل سیستم ۲۶۸ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتنمتر است. بسته باتری دارای ظرفیت خالص ۱۹.۷ کیلوواتساعت است که برد الکتریکی ۱۲۰ کیلومتر در چرخه WLTP را امکانپذیر میکند. وقتی تخلیه شود، شارژ DC تا ۵۰ کیلووات باتری را از ۱۰٪ تا ۸۰٪ در کمتر از ۳۰ دقیقه پر میکند. برخلاف مدلهای بنزینی و دیزلی، هیبرید از گیربکس اتوماتیک ششسرعته استفاده میکند.
آئودی Q3 جدید را در سپتامبر در اروپا عرضه خواهد کرد، با قیمت پایه در آلمان از ۴۴,۶۰۰ یورو برای مدل بنزینی ۱.۵ لیتری. هیبرید پلاگین از ۴۹,۳۰۰ یورو شروع میشود. نسخههای destined برای ایالات متحده ممکن است تا پایان سال یا اوایل ۲۰۲۶ برسند.
با کنار رفتن Q2 که برای آمریکا نیست پس از یک نسل، Q3 به SUV پایه آئودی تبدیل خواهد شد. یک SQ3 باید دنبال شود و ایدهآل، یک RS Q3 جدید، هرچند بعید است موتور پنج سیلندر خطی محبوب را حفظ کند. یک Q3 Sportback شیک نیز به زودی انتظار میرود تا با BMW X2 رقابت کند.
یک Q3 کاملاً الکتریکی در حال حاضر در برنامه نیست، اما آئودی قصد دارد یک EV مقرونبهصرفهتر در بخش A3 را تا سال آینده معرفی کند. اینکه هاچبک یا کراساوور باشد هنوز مشخص نیست، اما میدانیم که در اینگولشتات ساخته خواهد شد و قیمتی کمتر از Q4 E-Tron خواهد داشت.
اراز
۲۷ خرداد ۱۴۰۴از ائودی بعید بود این نمای زشت پشت ماشین
۲۷ خرداد ۱۴۰۴باید اسمش q1 بود چون اول از همه رقیب سسگی x1 هست دوم از همه ماشینی که اسمش q3 هست.. باید با x3 رقابت کنه نه x1 پس شما اگه تو گوگل بزنی x3 ماشین خیلی زیبایی رو میبینی که جز نسل اولش همه نسلاش زیبا بوده البته اگه تو مرورگرت سرچ کنی x³ من خیلی میپسندمش
یادش بخیر ۱۰ ۱۵ سال پیش یه ایودی q7 ای بود که خیلی خشگل بود از زمان خودش جلوتر بود واقعا من عاشق این ماشین بودم بعد یه کپی بی ریختی از این ماشین به نام جک s5 اومد تو بازار ایران که بعد از اینکه اومد تو بازار ایران من حالم ازش بهم میخورد تا به امروز
میدونین چرا؟ چون راه نمیره اصلا البته من سوار نشدم ولی مشخصه چون همیشه پشت آینه پرایدم از این ماشیناست
کاش بتونیم یک روزی نسخه اصلی این ماشین های آیودی و رولزرویس و بی ام و و بنزه بی ریخت رو بخریم
انقد دوست دارم یه بی ام و یا آیودی بخرم پشتش بنویسم( اگر ایزد کند یاری چه بنز باشد چه این گاری )
بخدا خیلی حال میده بچه پولدار های سایت اگه بی ام و یا آیودی یا فولکس چیزی دارین اینو بزنین پشت ماشینتون خیلی حال میده
و یه چیز دیگه
این ماشین های جدید دیگه عین قبل زیبا نیستن الان این پشتش شبیه تیبا هست که با کلی برچسب این شکلیش کردن
پراید من از این رخش بهتره
Ben
۲۷ خرداد ۱۴۰۴آئودی لطفا شبیه چینی ها نشو، ما اون طراحی خشن و اخمو دوست داریم
M power
۲۷ خرداد ۱۴۰۴همچنان خوشگل ولی نه به اندازه نسلهای قبلی