آئودی

آئودی از فصل ۲۰۲۶ با قوای محرکه هیبریدی اختصاصی وارد فرمول یک می‌شود

ماه گذشته، گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که با تغییر قوانین فرمول یک، هردو شرکت آئودی و پورشه از فصل ۲۰۲۶ وارد این رقابت‌ها خواهند شد. حال آئودی اسپرت با معرفی یک کانسپت تک‌نفره مسابقه‌ای، رسماً ورود خود به فرمول یک را اعلام کرده است. این شرکت تا پایان امسال اعلام خواهد کرد که با کدام تیم فرمول یک وارد این رقابت‌ها خواهد شد. کانسپت آئودی اما فقط برای نمایش لیوری یا همان طرح رنگ‌آمیزی خودروی فرمول یک آیندهٔ این شرکت ساخته شده است زیرا طراحی این خودروها برای فصل ۲۰۲۶ هنوز نهایی نشده است.

این لیوری شامل گرافیک‌های قرمز، مشکی، نقره‌ای و سفید می‌شود درحالی‌که لوگوی چهار حلقهٔ آئودی هم روی بال عقب نقش بسته است. مهم‌تر از لیوری اما اطلاعات جدیدی است که آئودی از پاور یونیت فرمول یک خود اعلام کرده است. قوای محرکهٔ هیبریدی مسابقه‌ای این شرکت توسط آئودی اسپرت در تأسیساتی در آلمان در نزدیکی مقر شرکت در انگولشتات توسعه خواهد یافت. مهندس سابق فیا «آدام بکر» نیز مدیرعامل نهاد جدیدی خواهد بود که برای پروژهٔ فرمول یک آئودی تأسیس می‌شود. به گفتهٔ «الیور هافمن» عضو هیئت‌مدیرهٔ بخش توسعهٔ فنی، ارتباط نزدیکی بین پروژهٔ فرمول یک و بخش توسعهٔ فنی آئودی وجود خواهد داشت که امکان هم‌افزایی را فراهم می‌کند.

این قوای محرکهٔ جدید علاوه بر اینکه بشدت روی الکتریکی‌سازی تمرکز دارد، از سوخت پایدار هم استفاده خواهد کرد زیرا فرمول یک قصد دارد از این طریق تا سال ۲۰۳۰ به ورزشی بدون کربن تبدیل شود. این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی، باطری، بخش الکترونیک کنترل و یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو می‌شود. پیشرانهٔ درون‌سوز حدود ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتور الکتریکی هم تقریباً به همین اندازه قدرت دارد. آئودی اسپرت علاوه بر سقف هزینهٔ کنونی برای تیم‌های فرمول یک، باید سقف هزینهٔ سازندگان پاور یونیت که در سال ۲۰۲۳ اعمال می‌شود را هم رعایت کند. این قانون جدید با کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه، ورود شرکت‌ها به فرمول یک را آسان‌تر می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیرهٔ آئودی «مارکوس دوزمان» در کنفرانس مطبوعاتی در جریان گرند پری فرمول یک بلژیک گفته است:

موتوراسپرت بخش جدایی‌ناپذیری از DNA آئودی است. فرمول یک هم یک صحنهٔ جهانی برای برند ما و هم یک آزمایشگاه توسعهٔ بسیار چالش‌برانگیز است. با قوانین جدید، اکنون زمان مناسبی برای حضور ما است. فرمول یک و آئودی هردو اهداف پایدار روشنی را دنبال می‌کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها و شایعات، آئودی پس از ناکامی قرارداد با مک‌لارن، در حال مذاکره سائوبر است درحالی‌که پورشه هم قصد خرید ۵۰ درصد از سهام ردبول را دارد. آئودی اسپرت پس از خروج از لمانز و فرمول E، حالا برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای ورود به مسابقات رالی داکار و فرمول یک را دنبال می‌کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4301 ديدگاه)

    امروز رو با خبر خوش آغاز میکنیم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  2. aryan 25

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    از دوستان دو تا سوال داشتم یکی اینکه مگه خودرو های فرمول یک میتونن پیشرانه ی هیبرید داشته باشن؟
    و یه سوال دیگه اینکه پیشرانه ی خودرو های فرمول یک دارای توربو یا سوپرشارژر هستن یا نه ؟
    ممنون میشم اگر پاسخ بدید چون در سایت کاربر جدید هستم خیلی اطلاعات ندارم

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. Reza Waffen SS

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4301 ديدگاه)

      جواب سوال اول بله ، موتور خودرو های اف وان مرسدس از سال ۲۰۱۷ مجهز به هایبرید شدن درباره سوال دوم هم اکثر موتور خودرو های اف وان که میشناسم توربو هستن

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
    2. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1276 ديدگاه)

      بله دوست عزیز
      الان موتورای این فصل (از سال ۲۰۱۴ گویا) وی ۶ توربو هستن (۱.۶ لیتری)
      و یه سیستم هیبرید هم کنارشونه که قراره برای فصل ۲۰۲۶ باتری ها بزرگتر میشن…
      اگر به دنیای فورمول یک علاقه دارید بد نیست سری به گروه تلگرامی (ریس پلاس) بزنید
      اخبارشون دقیق و خوبه
      سایت هم برای پدشش زنده معرفی میکنن
      توصیه میکنم مسابقه فردا رو از دست ندین چون در اسپا هست و از بهترین پیستای فورمول یک…

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. aryan 25

        ۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز حتما دنبالش میکنم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. AMANTE

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (936 ديدگاه)

      مطلب رو میخوندی به جواب این دو سوالت میرسیدی.
      بله موتور های فرمول ۱ از توربو استفاده میکنن.
      طبق قوانین و راه جدید که میخوان آلایندگی رو در فرمول ۱ پایین بیارن در آینده از پیشرانه های هیبرید قراره استفاده کنن.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    4. Reza Waffen SS

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4301 ديدگاه)

      تقریبا همشون از موتور ۱.۶L V6 توربو هایبرید استفاده میکنند

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    5. M

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      از ۲۰۱۴ موتور ها دارای MGU-K و MGU-H و توربو دارند
      MGU-K انرژی جنبشی از دست رفته درترمزگیری را در باتری ذخیره و از طریق شفتت متصل به اکسل عقب به چرخ های عقب نیرو میده
      MGU-H بین سیستم توربو و کمپرسور قراررداره که انرژی باتری رو به کمپرسور میده و برای شتاب های لحظه ای استفاده میشه
      قبلا از ۲۰۱۴ هم موتور ها ۱۰ ,۱۲,۶ تنفس طبیعی بودند.
      ولی ۱۹۸۰-۷۰ تیم هایی بودن که از سیستم توربو استفاده میکردند
      یکی تیم رنو بود که اکثرا موتور هاش جوش می اورد ولی قبل از اون بی ام و بود با موتور سری M12 که توربوی ۲ لیتری بود که روز مسابقه ۳۰۰ اسب ببخار و روز تعیین خط ۱۳۸۱ بعضی منابع دیگه ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. LH44

        ۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        قبل ۲۰۱۴ شیش سیلندر نداشتیم. ۸ سیلندر بودن.

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. M

          ۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (103 ديدگاه)

          بین ۲۰۰۶-۲۰۱۳ که اره
          ولی در تاریخ فرمول یک
          چون قبلا قوانین اینقدر محدود کننده نبود و تیم هااز موتور ها با ارایش متفاوت استفاده میکردند
          ولی به طور کلی ارایش ها ۶ ۱۰ ۱۲ بود

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
    6. Hamed

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (207 ديدگاه)

      در واقع بخوایم دقیق تر بگیم شروع هیبریدی شدن ماشین های فرمول ۱ از سال ۲۰۰۹ با معرفی سیستمی به نام KERS بود
      از سال ۲۰۱۴ با کوچکتر شدن حجم موتورها و اضافه شدن توربو شارژ این سیستم با سیستم هایبریدی پیشرفته تر وپیچیده تری به اسم ERS جایگزین شد.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. akrh78

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    نمیدونم کامنتای بالا شوخی بود یا هنوز توی اطلاعات پایه فرمول یک موندین

    موافقم ۲
    مخالفم ۹
    1. phonix

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      خیلی ها دنبال نمیکنن
      پرسیدن اشکالی نداره وقتی چیزی رو نمیدونی

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
    2. Carbonado Aventador

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4278 ديدگاه)

      ببخشید چه عیبی داره کسی اطلاعات پایه ای فرمول یکو ندونه…
      من خودم ۴ ساله فرمول یک رو حرفه ای دنبال میکنم..

      ولی پایه ای ترین قوانین خیلی از رشته های ورزشی دیگه رو نمیدونم..

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  4. Elemento

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    اب زنید راه را هین که نگار می رسد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. Porsche

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    تصمیم خوبیه
    و برای اولین آئودی در تمامی حوضه های موتور اسپورت FIA شرکت کرده
    به امید موفقیتش
    در کل تصمیم ورود به F1 فولکس بشدت به جا بود
    و از اون طرف پورشه با بهترین تیم ممکن وارد رقابت میشه هر چند به شخصه از ردبول خوشم نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. مانی

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2384 ديدگاه)

    حذف سیستم بازیابی انرژی گرمایی
    برای ورود تیم‌های جدید ابلهانه بود
    بازده و تکنولوژی موتور رو آوردن پایین
    که یسری بی‌ عرضه وارد بشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Pedram

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آئودی بیاد تو فرمول یک رقیباش میشن تیم هایی مثل هاس و ویلیامز .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا