آئودی از فصل 2026 با قوای محرکه هیبریدی اختصاصی وارد فرمول یک می‌شود

شنبه 5 شهریور 1401 - 04:59
مطالعه 3 دقیقه
Audi-F1-4
ماه گذشته، گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که با تغییر قوانین فرمول یک، هردو شرکت آئودی و پورشه از فصل 2026 وارد این رقابت‌ها خواهند شد. حال آئودی اسپرت...
تبلیغات

ماه گذشته، گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که با تغییر قوانین فرمول یک، هردو شرکت آئودی و پورشه از فصل 2026 وارد این رقابت‌ها خواهند شد. حال آئودی اسپرت با معرفی یک کانسپت تک‌نفره مسابقه‌ای، رسماً ورود خود به فرمول یک را اعلام کرده است. این شرکت تا پایان امسال اعلام خواهد کرد که با کدام تیم فرمول یک وارد این رقابت‌ها خواهد شد. کانسپت آئودی اما فقط برای نمایش لیوری یا همان طرح رنگ‌آمیزی خودروی فرمول یک آیندهٔ این شرکت ساخته شده است زیرا طراحی این خودروها برای فصل 2026 هنوز نهایی نشده است.

این لیوری شامل گرافیک‌های قرمز، مشکی، نقره‌ای و سفید می‌شود درحالی‌که لوگوی چهار حلقهٔ آئودی هم روی بال عقب نقش بسته است. مهم‌تر از لیوری اما اطلاعات جدیدی است که آئودی از پاور یونیت فرمول یک خود اعلام کرده است. قوای محرکهٔ هیبریدی مسابقه‌ای این شرکت توسط آئودی اسپرت در تأسیساتی در آلمان در نزدیکی مقر شرکت در انگولشتات توسعه خواهد یافت. مهندس سابق فیا «آدام بکر» نیز مدیرعامل نهاد جدیدی خواهد بود که برای پروژهٔ فرمول یک آئودی تأسیس می‌شود. به گفتهٔ «الیور هافمن» عضو هیئت‌مدیرهٔ بخش توسعهٔ فنی، ارتباط نزدیکی بین پروژهٔ فرمول یک و بخش توسعهٔ فنی آئودی وجود خواهد داشت که امکان هم‌افزایی را فراهم می‌کند.

این قوای محرکهٔ جدید علاوه بر اینکه بشدت روی الکتریکی‌سازی تمرکز دارد، از سوخت پایدار هم استفاده خواهد کرد زیرا فرمول یک قصد دارد از این طریق تا سال 2030 به ورزشی بدون کربن تبدیل شود. این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی، باطری، بخش الکترونیک کنترل و یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو می‌شود. پیشرانهٔ درون‌سوز حدود 540 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتور الکتریکی هم تقریباً به همین اندازه قدرت دارد. آئودی اسپرت علاوه بر سقف هزینهٔ کنونی برای تیم‌های فرمول یک، باید سقف هزینهٔ سازندگان پاور یونیت که در سال 2023 اعمال می‌شود را هم رعایت کند. این قانون جدید با کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه، ورود شرکت‌ها به فرمول یک را آسان‌تر می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیرهٔ آئودی «مارکوس دوزمان» در کنفرانس مطبوعاتی در جریان گرند پری فرمول یک بلژیک گفته است:

موتوراسپرت بخش جدایی‌ناپذیری از DNA آئودی است. فرمول یک هم یک صحنهٔ جهانی برای برند ما و هم یک آزمایشگاه توسعهٔ بسیار چالش‌برانگیز است. با قوانین جدید، اکنون زمان مناسبی برای حضور ما است. فرمول یک و آئودی هردو اهداف پایدار روشنی را دنبال می‌کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها و شایعات، آئودی پس از ناکامی قرارداد با مک‌لارن، در حال مذاکره سائوبر است درحالی‌که پورشه هم قصد خرید 50 درصد از سهام ردبول را دارد. آئودی اسپرت پس از خروج از لمانز و فرمول E، حالا برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای ورود به مسابقات رالی داکار و فرمول یک را دنبال می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.