مسابقه درگ پورشه تایکان توربو S و آئودی RS6 آوانت
کف مرطوب پیست مسابقه اثر بسیار منفی روی کشش میگذارد اما این باعث نشده کانال یوتیوب آرچی همیلتون ریسینگ مسابقه درگی بین آئودی RS6 آوانت و پورشه تایکان توربو S برگزار نکند. چه کسی از این فرصت استفاده خواهد کرد؟ خب بازهم با یک درگ ناهماهنگ روبرو هستیم چراکه پورشه تمام الکتریکی قدرت بیشتری نسبت به آئودی درونسوز دارد. هرچند استارت خوب همیشه کلید موفقیت بوده و شرایط بارانی روز مسابقه هم کمکی به دو رقیب نمیکند.
تایکان توربو S قدرت 616 اسب بخاری و گشتاور 1049 نیوتون متری دارد اما استفاده از عملکرد اوربوست باعث میشود این سدان برای لحظاتی قدرت 750 اسب بخاری پیدا کند. آئودی با پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی خود که به سیستم هیبریدی ملایم هم مجهز شده خیلی خوششانس نیست. این خودرو قدرت 591 اسبی و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. هر دو خودروی هموطن از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرند که باعث میشود در شرایط بارانی عملکرد بهتری داشته باشند؛ اما واضح است که تایکان برتری محسوسی را نشان میدهد.
این برتری در آغاز مسابقه اول مشهود نیست زیرا پورشه استارت خوبی ندارد. در عوض آئودی شروع خوبی داشته اما این شروع خوب پایدار نیست. تایکان سریعاً هموطن خود را پشت سر گذاشته و با فاصله نسبتاً زیادی از RS6 آوانت به خط پایان میرسد. پورشه در مسابقه دوم استارت بهتری داشته و آئودی هم توان رقابت با قوای محرکه تمام الکتریکی تایکان را ندارد.
مسابقه رولینگ که از سرعت 48 کیلومتر در ساعت آغاز میشود کمی منصفانهتر بوده هرچند بازهم آئودی شکست سختی را متحمل میشود. پورشه از همان ابتدا پیش افتاده اما خب همانند دو مسابقه قبلی نمیتواند شکاف زیادی را ایجاد کند. برگزاری درگ رولینگ با خودرویی قویتر از RS6 آوانت میتواند تایکان را به دردسر بیندازد. پورشه به خاطر پرفورمنس محصولاتش مشهور شده و با محصولات الکتریکی خود علاقهای به از دست دادن این شهرت ندارد.