اختصاصی ژنو 2014 : در کنار نسل سوم TT آئودی در نمایشگاه امسال از نسخه ارتقا یافته آن با نام Quattro Sport نیز رونمایی کرد؛ خودرویی که هیچ ارتباطی با مفهومی Sport Quattro ندارد، البته فعلا . . . !
کواترو اسپرت فعلا در فاز مفهومی است و به همین دلیل طراحی اغراق آمیزی دارد علی الخصوص در قسمت جلویی خودرو که ورودی هوای بزرگ در کنار جلوپنجره جدیدش و همچنین چراغ های LED دار ماتریکسی ترکیبی هیجان انگیزی را ساخته اند. البته تغییرات کواتروو اسپرت نسبت به نسخه های استاندارد TT شامل نکات دیگری نیز می شوند ازجمله:
- گلگیرهای عضلانی جدید.
- رینگ های 20 اینچی جدید.
- اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب که از قطعات کربنی ساخته شده.
- خروجی تکی اگزوز در طرفین دیفیوزر.
- حذف اسپیکرها و زیردستی صندلی ها.
- تعبیه دو کاسکت در محفظه بار عقب.
- صندلی های مسابقه ای با کمربندهای چهار نقطه ای.
- انتقال دکمه قرمز رنگ استارت به روی فرمان.
اما بهترین ویژگی کواتروو اسپرت را باید انجین بهبود یافته 2.0 لیتری TSFI دانست که دیدن مشخصاتش هرکسی را شگفت زده می کند:
- وزن انجین برابر 150 کیلوگرم.
- قدرت 420 اسب بخار در دور 6700.
- گشتاور 450 نیوتن متر در فاصله دورهای 2400 الی 6300.
- دسترسی به گشتاور 300 نیوتن متری از دور 1900.
- تولید 210 اسب به ازای هر لیتر؛ که بیشتر از برنده لمانز 2001 یعنی آئودی R18 است.
کواتروو اسپرت می تواند در عرض 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد که البته وزن 1344 کیلوگرمی اش، گیربکس دوکلاچه S-tronic و نهایتا سیستم محرکه AWD آن (کواتروو) تاثیر زیادی در کاهش زمان شتابگیری خودرو داشته اند.